x1950 pro 256 of 512 MB

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• devionic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11-2022
Ik ga mij deze week een nieuwe pc samenstellen. Heb nog een vraagje over de graka.

De x1950pro 512 mb kost ong. 30 euro meer. Maar wordt die 512 MB in het komende jaar benut door de nieuwe games?

Is het de moeite om voor 512 MB te gaan?

Ik ga mij deze week een nieuwe pc samenstellen. Heb nog een vraagje over de graka.

De x1950pro 512 mb kost ong. 30 euro meer. Maar wordt die 512 MB in het komende jaar benut door de nieuwe games?

Is het de moeite om voor 512 MB te gaan?

thx.

ps aan de MOD, ik heb gezocht en vind nergens benchmarkt van deze 2 naast elkaar. dus laat dit topic open aub.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Nee, het is niet de moeite om voor meer RAM te gaan.
Het staat leuk, maar daar is alles mee gezegd imho. De performance boost is extreem klein en geen 30 euro waard.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• cyctech
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 08:43
PSies,

Kijk maar even bij Tomshardware , daar zie je dat de 512 bijna niks tot zelfs achterstand kent op de 256 MB versie. ( Net als bij de wat oudere 1900 XT serie )

Verwijderd

Hangt ervan af of je van plan bent om op hoge resoluties spellen te gaan spelen...

• DoomSayerSantos
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-07 15:57
als je een 19" tft hebt of kleiner zou ik zeker niet voor de 512 versie gaan.
mooie marketing truc maar nut geeft het niet echt.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 13:21:
Hangt ervan af of je van plan bent om op hoge resoluties spellen te gaan spelen...
Zelfs dan is de performancewinst marginaal en nogsteeds geen 30 euro waard imho...
Die 1 a 2 frames per seconde die het je als winst zou *kunnen* opleveren zijn echt niet merkbaar, ookal speel je op extreem hoge resoluties.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Grootste deel van het geheugen wordt volgens mij voornamelijk gebruikt voor het opslaan van textures. De hoeveelheid dat dit in beslag neemt, is zwaar afhankelijk van de grafische instellingen waarmee je het spel speelt. Je moet alles grafisch wel heel zwaar hebben ingesteld, wil je over de 256mb geheugen gaan (als je dat uberhaupt al lukt).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ps aan de MOD, ik heb gezocht en vind nergens benchmarkt van deze 2 naast elkaar. dus laat dit topic open aub.
Oh?
cyctech schreef op maandag 05 februari 2007 @ 13:20:
PSies,

Kijk maar even bij Tomshardware , daar zie je dat de 512 bijna niks tot zelfs achterstand kent op de 256 MB versie. ( Net als bij de wat oudere 1900 XT serie )
Bovenstaande site wordt nota bene in de FAQ van dit subforum genoemd :Z

Voortaan aub even oogkleppen af en gebruik maken van de middelen die we hier op GoT nota bene ter beschikking stellen voordat je zomaar herhaaldelijk topics gaat zitten aanmaken :o

Sowieso gaan zonder overleg "heropende" topics per definitie dicht, zie:

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.