dual channel upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
Als ik zo geheugen bij ga kopen, is het dan slimmer om er nog 2 van 512 bij te kopen? heb er nu al 2.
volgens mij ziet de pc er dan 4 van 512 aan als 1 van 2048.

de andere situatie is 2x512 en 2x1024 , dan zietie dus het dus anders (langzamer), toch? of zie ik het verkeerd

http://specs.tweak.to/12504

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:50
Verschilt per moederbord, je specs zijn dus wel handig.
Wat zegt de handleiding van je moederbord erover?

[ Voor 31% gewijzigd door Jimster op 05-02-2007 12:37 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:34

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je moederbord heeft twee geheugen kanalen (dual channel). Je moet zorgen dat er per kanaal evenveel banken bezet zijn. Bijvoorbeeld:

Channel A:
-512MB single sided
-512MB single sided

Channel B:
1024MB double sided

Een DIMM slot heeft twee banken, bij single sided modules gebruikt één DIMM dus maar één bank.

Als de 512MB modules die je nu al hebt double sided zijn, kun je 2x 512MB erbij nemen. Het probleem is dat je van de buitenkant niet altijd kunt zien of double sided modules ook echt twee banken gebruiken. Hiervoor moet je even een hardware info programmaatje gebruiken, bijvoorbeeld Lavalys Everest of HWinfo.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
hmmm ik was net wakker, quad channel was dus het hersenspinsel.
a8n-sli of druk op specs linkje onder me.

maar dat word volgens mij dus niet ondersteunt, oki tnx O-)

http://specs.tweak.to/12504

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

- als je vragen over geheugen hebt dien je altijd exact aan te geven welk geheugen je al hebt (incl type en aantal chips) en welk chipset je hebt. Daar meld je niets over.
- in de RAM FAQ vind je een heel verhaal over dual channel EN over hoeveel geheugen je op volle snelheid aan kunt spreken.

Edit:
Dat je specs achter een of andere link hebt zitten mag wel wezen, maar hier op GoT horen je specs in je topicstart en nergens anders :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.