Toon posts:

NVTV Single tuner onder Vista?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag weten, zijn er al mensen die een TV-kaart van XFX type:P179 NVTV TV met FM Single tuner onder Microsoft Vista Premium 32 bit hebben draaien en eventueel hoe.
Want na heel wat zoeken op het internet ben ik niet één iemand tegen gekomen die de kaart onder heeft draaien.
Over de Dual tuner heb ik al diverse verhalen gelezen en er is zelfs een Beta-driver voor.
Ook is bekend dat Nvidia deze niet meer ondersteund :'(
Dus mensen die de kaart willen gebruiken onder Vista 64 bit hebben zo-wie-zo pech.
Onder MCE is het geen probleem, hier werkt de tv-kaart als een trein.

Heel graag alleen reacties over deze TV-kaart!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-02 14:25

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Als de kaart onder windows XP mediacenter sp2 werkte, dus met volledige functies als timeshift etc dan kun je der ook vanuit gaan dat het werkt in Vista. Heb hier geen harde bron voor maar aangezien je de hardware al hebt (toch?) kun je ergens wel een probeerversie van Vista Home Premium (of hoger) krijgen en testen of het werkt.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:38
Werkte die driver van de dual tuner niet dan ? Want dat is niet meer dan twee single tuners op één pcb met een pci bridge erbij.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Vista beta 1 draaien, maar ziet hij de tv-kaart met de drivers voor MCE 2005, maar MCE zegt dat er geen tv-tuner aanwezig is. Maar dit komt geloof ik doordat de MPEG2 codes is uitgeschakeld door Microsoft omdat deze mochten gebruiken worden tot 01-01-2007 anders moest MS betalen voor de codes, als ik het mis dan hoor ik het wel. Daarom wil ik graag weten of deze wel werkt onder de final versie van Vista. En de Dual drivers wil ik wel proberen maar ik moet wachten op mijn Upgrade pakket die besteld is bij Moduslink.

Verwijderd

Topicstarter
Hier is het linkje naar de Beta driver voor Vista: http://us.download.nvidia...ia_dualtv_winvistax86.exe

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:31
Single tuner driver zit standaard in vista.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ben je zelf ook in het bezit van z'n tv-kaart?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:31
Nope, ikzelf een hauppauge. Maar hier op de zaak hebben ze al genoeg xfx kaartjes ingebouwd.

De tip : Hij word dus niet standaard gedetecteerd tijdens de vista installatie. Maar als je daarna in het apparaatbeheer handmatig drivers gaat zoeken dan vind ie hem ineens wel. Veel plezier... :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel Dominator, eindelijk een antwoord waar we wat aan hebben. _/-\o_
Ik was al bang dat ik een nieuwe tv-kaart moest kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Deze topic mag dicht.

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
dominator schreef op maandag 05 februari 2007 @ 13:37:
Nope, ikzelf een hauppauge. Maar hier op de zaak hebben ze al genoeg xfx kaartjes ingebouwd.

De tip : Hij word dus niet standaard gedetecteerd tijdens de vista installatie. Maar als je daarna in het apparaatbeheer handmatig drivers gaat zoeken dan vind ie hem ineens wel. Veel plezier... :)
Deze truc werkt hier niet.
Wanneer ik handmatig zoek naar drivers onder de C-schijf geeft hij uiteindelijk aan dat hij geen drivers heeft gevonden. Dit terwijl ik precies dezelfde kaart heb gekocht die de topicstarter heeft??!
Pagina: 1