[XP] RDP voor Software onderhoud*

Pagina: 1
Acties:

• rotij
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik had de volgende vraag,

Voor een groot software pakket bij ons in het bedrijf hebben wij een SQL server draaien. Hier moet door de software leverancier af en toe onderhoud en andere dingen worden uitgevoerd.

Wij maken gebruik van een "Cisco VPN" verbinding. Als je deze verbinding is opgezet heb je toegang tot het gehele netwerk, dus alle 7 servers.

Nu zou ik graag willen realiseren dat de onderhoudsman wanneer die geconnect is alleen een extern bureaublad naar de SQLserver kan maken, dus niet naar de andere 6 servers.

Mijn ervaring met RDP en terminals services reikt nog niet zo hoog om dit te bewerkstelligen.

Heeft iemand een handige tip of oplossing om dit te realiseren?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gewoon een account maken waarmee je alleen op een bepaalde server mee mag inloggen?

Je moet het natuurlijk niet moeilijker maken dan het al is :)

[ Voor 28% gewijzigd door Gunner op 05-02-2007 10:58 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-03 20:05

DarkSide

theres no place like ::1

Om RDP te gebruiken moet je aangeven per pc/server dat die pc overgenomen mag wprden.
tevens moet je aangeven wie er een connectie mag maken. Dus welke user(s).
Dus wat gunner al zei: Maar een nieuwe user aan. (met beperkte rechten lijkt me).
En voeg deze toe aan de lijst van geauthoriseerde gebruikers.

ps het kan zijn dat je het recht om lokaal in te loggen voor die gebruiker moet instellen.
Normaal gesproken kan een gebruiker niet lokaal inloggen op een server nl.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• rotij
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb op de SQL een lokale user aangemaakt bij naam en wachtwoord, werkt perfect.

Super bedankt mannen