Toon posts:

Hi8 conversie wordt zwart wit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Hauppauge WinTV kaart in mijn pc laten zetten om mijn verzameling Hi8 bandjes te kunnen converteren naar DVD. Na een hoop gerommel en gezoek is het gelukt om zowel beeld als geluid over te zetten. Alleen het beeld is in zwart wit. Als ik met dezelfde TV kaart televisieprogramma's opneem, worden deze wel in kleur opgenomen. Wie weet hier een oplossing voor?

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:53
Mss PAL en NTSC door mekaar gehaald? Dat de bandjes PAL zijn en de tv-kaart op NTSC staat?

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 11:10
Klinkt als PAL/NTSC problemen... heb je niet toevallig je camera in Amerika gekocht?
In de recording software moeten er wel PAL/NTSC instellingen zitten. Optie aanpassen en het probleem is waarschijnlijk opgelost. Succes!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:05
Hoe heb je je camcorder aangesloten op je tv-kaart? Via s-video levert vaak zwart-wit beeld op als je niet de instellingen aanpast. Die instellingen kun je vinden oder opties van de software die bij je tv-kaart is geleverd. Zou eerst de hele meuk aansluiten en kijken of je goed beeld en geluid krijgt op je pc, is dit naar je zin dan gaan capturen en evt bewerken.

suc6,

rolf

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 50000km