Toon posts:

(BUDGET HC) what's next?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medemensen,

Ik ben op dit moment sinds enkele maanden in het bezit van een el cheapo home cineman (190 euro incl TV).

Hetgeen wat me ergert is dat het geluid niet in balans is, en daarbij komt meteen mijn volgende vraag:
Wat moet ik hieraan veranderen om het een niveau'tje hoger te tillen.

Om te beginnen:

TV(panasonic 72cm 100hz):
Afbeeldingslocatie: http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/5/f_lukasz400i_1f35m_d458952.jpg
leuk ding voor het geld. deze wil ik voorlopig ook niet vervangen.

Dvd-speler is een standaard aristona speler voor 45 euro
Surroundset is de Cambridge Soundworks DTT2500
Afbeeldingslocatie: http://img02.picoodle.com/img/img02/7/2/5/f_lukasz400i_1f35m_44b864b.jpg

En als extra op dit moment, een aparte aktieve subwoofer: De Jamo E4sub.1
Afbeeldingslocatie: http://img02.picoodle.com/img/img02/7/2/5/f_lukasz400i_1f35m_b2fd7f2.jpg

De speakers zijn met kwalitatief goede kabel aangesloten,(oude kabels van een Tannoy set).
De link tussen dvd-speler en receiver is via SP-DIF
De link tussen dvd-speler en TV is via Scart.
De link tussen Ipod en receiver is een goldplated 3,5mm jack.

Wat ik wil:

-Ik wil aan de hand van dit topic langzamerhand dit systeem tot een hoger niveau brengen.
-De kosten laag houden (marktplaats is me grote vriend)
-Het geluid wat gebalanseerder krijgen, want op dit moment heb ik het gevoel dat er iets mist tussen hoog en laag.

Dus wie o wie kan mij advieseren in de volgende stap?
Qua geluid zoek ik het vooral in een strakke bass met een vrij kill geluid van de mid en hoog(luister vooral muziek in het dance/techno genre)

mvgr,

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 10:52 ]

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Goedkope 2e hands stereo-receiver en 2 boxen? Dat is de goedkoopste oplossing voor wat jij wil. Anders zul je toch aan een (2e hands) surround receiver moeten en andere boxen + subwoofer. De boxjes die jij hebt zijn waarschijnlijk rampzalig. En de subwoofers van die goedkope setjes zijn al helemaal verschrikkelijk. In plaats van een strakke bas produceren die dingen doorgaans alleen wat dof gerommel.

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil het wel in een 5.1 setup houden.

maar goed mijn huidige setup klinkt toch wel stukken beter dan menig 300euro setjes van jvc oid. dus voor de kosten ervan ben ik er wel trots op:).

maar goed de vraag is waar te beginnen: ik heb ongeveer een budget van 300 euro op dit moment, en tussen mijn upgrade fases wil ik wel gewoon gebruik kunnen maken van me set.

Verwijderd

Als ik jou was zou ik zoeken naar een 2e hands ELAC 5.1 speakersetje, zonder sub eventueel want die heb je. De satellietjes klinken erg kil vind ik (ben vanochtend bij iemand geweest die ze ook als front gebruikte en dit beroerd vond, heb daar een set Kef C2's teruggeplaatst, een stuk warmer), het lijkt me dat je ze op marktplaats wel kunt vinden. Verder zou ik idd ook rondneuzen naar een goede receiver voor de 5.1 aansturing, heb zelf een JVC RX6042 staan icm Jamo Compact speakers, ik luister voornamelijk industrial metal (denk aan Rammstein) en semi-gothic (Nightwish, Epica, After Forever). Al met al was ik voor de receiver nieuw ongeveer 400 euro kwijt, de speakers via marktplaats bij elkaar gesprokkeld, 3 sets in totaal 100 euro lichter. Gebruik een actieve sub van JVC erbij, welke via het crossover vanaf 100hz oppakt en de Jamo's aanvult. Heb net getest met muziek van mn vrouw, dance en trance is er strak en warm op, niet kil zoals je wenst...
Even uitproberen zou ik zeggen, nogmaals, de Elac satellietjes zijn strak en kil.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende gevonden:
Onkyo TX DS 474

zit ik goed als ik denk dat dit een goede 5.1 receiver is?

Verwijderd

Google is your friend ;) . Net als ieder andere fabrikant heeft ook Onkyo goede en iets mindere series. Rondneuzen op fora levert een hoop op. Zelf ben ik via de route Sansui - Kenwood - Sony bij mijn huidige JVC terechtgekomen, die zat in mijn budget, heeft alle features die ik wil en klonk icm mn speakers voor dat geld het beste... Ook ik heb het niet breed ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 11:52 . Reden: zpelfaud ]

Verwijderd

Topicstarter
2de optie:
jvc rx-5042

deze kan ik krijgen voor 100euro, is dit een goede deal?
(gegoogled: kon niet echt een review vinden)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 11:57 . Reden: google update ]

Verwijderd

De 5042 is een 6042 zonder videomogelijkheden. Als je alleen audiobronnen gebruikt en DVD-Multi niet een issue vindt is het een leuke instapreceiver!

Verwijderd

Topicstarter
dvd-multi?

ik meende dat dat een certificaat is voor dvd-spelers die alles afspelen oid?

wat heeft dit uit te staan met de versterker, als de aansluiting via spdif plaatsvind

Verwijderd

DVD multi zijn 6 cinch ingangen waarmee je, als de DVD speler het ondersteunt, je per kanaal een eigen analoge aansluiting hebt. Bij de high-end dvd-spelers is het te prefereren boven de in de receiver ingebouwde DAC, de in de speler aanwezige DAC is vaak beter. Heeft niets met certificaten te maken. De 5042 en 6042 ondersteunen gewoon DD, PCM en DTS, dus vrijwel iedere DVD Audiostandaard pakt hij op ;-) zeker die van je Aristona. Mn 6042 heeft 1 SPDIF en 2 optische ingangen btw plus een bultje voor CD (analoog of digitaal), VCR (analoog stereo), TV (analoog stereo) en CD-recorder (analoog en digitaal, keuze tussen optisch en spdif). Ingebouwde tuner voldoet prima in stereo.

Verwijderd

Topicstarter
nice:)
na het telefonische contact, komt deze versterker van het weekend(mits hij goed klinkt) op mijn kamer te staan voor een top prijs van 80 euro:).
volgende stap luidsprekers:)

Verwijderd

80 euro is niet te duur, nieuw zat hij op 299 advies. De 6042 zat op 399 advies. Speakers, als je ze echt kil wilt, neuzen voor Elac's , die klinken icm een JVC erg kil. Is niet mijn smaak maar dat had je al gelezen ;)

Verwijderd

Topicstarter
oke de set is nu toe aan de volgende stap ik heb er nu een jvc 5042 aan hangen met bose's 301 serie 2.
klinkt super met een lichte aanvulling van de sub.

Zoals ik al zei is het klaar voor de volgende stap. Ik ben wezen luisteren en het merk wat me opviel was Klipsch (het commerciele amerikaanse merk), het internet nagegaan voor opinie's en wat ik tegenkwam sloeg de andere kant op van mijn verwachtingen.

Het merk wordt niet al te positief ontvangen :| .
Heeft iemand hier al zelf iets over te melden en dan voornamelijk over de nieuwe serie?

De 2de optie is de Kef Q serie, dit merk hoor ik alleen maar positiefe dingen over, helaas niet kunnen horen. Het geen waar ik mee zit is de prijs, want deze reeks is erg goedkoop te krijgen (center:q6c 69 euro/q4 floorstand 129 euro p/s) is. Deze prijs is dusdanig laag dat ik zelfs overweeg om ze blind (doof) te kopen. Wie kan me iets over deze reeks vertellen?

nou alvast bedankt:)
Pagina: 1