Toon posts:

fdisk/ formatteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 4 gig hdd in een pc gehangen, maar ik kan windows me niet installeren. Hij geeft dan aan "gegevensfout fat-ingang lezen cluster 114866". dit gebeurt tijdens de controle van bestands toewijzingstabbelen (fats) verder kan ik de hdd niet formateren wegens onvoldoende geheugen. via fdisk partitie verwijderd, en proberen een nieuwe aanmaken en dan blijft tie hangen op 5 %. met de melding er is geen ruimte om een dospartitie te maken.

Als ik dit zelf zou lezen zou ik zeggen hdd is overleden. Echter, in een andere pc ,P4, kan ik hem wel formateren, partitie aanmaken, windows installeren. alleen op deze pc niet , P2.

Heb ik in de bios misschien iets niet goed staan?

Of heeft iemand anders nog bruikbare tips?

Mvg,

mickeal

Verwijderd

Lijkt me dat die schijf gewoon rot is. Dat je hem op andere computer wel kunt partitioneren lijkt erop dat het een "quick format" is, oftewel helemaal niet formatteren maar gewoon partitioneren. Wil je zeker weten de schijf gebruiken test hem dan eerst met de HDD utility (DOS) van de fabrikant.

... maar wat moet je nou met een 4GB disk?

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
wat is er mis met een 4gig schijf in een oude pc?? heb hier ook nog een Pentium 1 staan met XP erop en "maar" een 2,5 gig HD (bigfoot) en 128 mb ram

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Het lijkt erop dat je schijf defect is. Helaas.

Money for nothin' and your chicks for free

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik denk dat je schijf gewoon niet hlemaal lekker gejumpered is. WIl nog wel eens rare effecten geven. Zte hem voor de gein eens op cable select oid en probeer het dan nog eens

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik deze pc alleen voor het internet en een grotere hdd is dus niet noodzakelijk, maar i kbegrijp je opmerking!

schijf defect kan ik mij niet voorstellen omdat ik met een andere pc er alles mee kan zelfs windows me installeren.

ik zal even proberen via cable select!

Verwijderd

Topicstarter
Het was toch een bios foutje. de C schijf stond in cmos ingesteld op user en niet op auto (2x)

Allen toch nog bedankt!
Pagina: 1