16:9 AVI converteren met behoud breedbeeld

Pagina: 1
Acties:

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:01
Hoi allemaal,

Ik heb een vakantievideo geschoten/ge-edit in 16:9 formaat. Als je de AVI bekijkt toont bv media player hem ook als zijnde breedbeeld. Ik wil hem echter converteren naar 360x288 om hem ter download op mijn website te zetten. Liefst in .wmv formaat, omdat mijn ervaring is dat bij die resolutie het bestand in .wmv kleiner is dat in divx.

Ik heb verscheidene converters geprobeerd, doch bij allen verdwijnt de 16:9 pixel ratio. Hij wordt samengeperst getoond als zijne een 4:3 film.

Zijn er wel converters die dit kunnen, of is dit gewoon een gemis in het .wmv formaat?
In dat geval zal ik moeten uitwijken naar divx of xvid.

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:01
Ik heb nog even verder gezocht. VideoSync van tmpGenc belooft dit te moeten kunnen doen, als ik de specs goed begrijp. Ik zal het vanavond eens uitproberen.

• kwdr
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-07 15:07
je moet een auto gordian knot uitproberen, het is gratis en doet perfect wat je ervan vraagt (en dus ook ratio behoud)

je kan het hier downloaden

succes ermee

Verwijderd

AGK is voor MPEG4, niet WMV. Het lijkt me sterk dat het niet kan met een recente WMV-encoder. Heb je wel bij geavanceerde instellingen gekeken?

Anders kun je nog overwegen om de AVI's eerst mbv VirtualDub te voorzien van een letterbox. Zwarte randen boven en onder. Zodoende is het een 4:3 file maar de daadwerkelijke video is 16:9. En puur zwarte banden zullen de filesize ook niet noemenswaardig doen toenemen.