Ik had tot 2 weken terug een Raid5 array van 3 schijven van 500gb aan de silicon image controller van m'n moederbord hangen. (1x maxtor, 2x WD), het probleem was dat er eens in de zoveel tijd een schijf offline ging terwijl die gewoon goed was.
Als ik dan weer rebootte werd m'n array weer gerebuild.
Omdat dit behoorlijk irritant begon te worden heb ik vorige week een highpoint 2300 4 poorts SATAII raid kaartje gekocht.
Omdat ik dan de gehele raid array moest weghalen heb ik eerst zoveel mogelijk gebackupped.
Toen ik mijn oude Maxtor ATA schijf eraan hing en weer opstartte ging de array weer offline (die nog steeds aan de silicon image controller hing).
Afijn, maakt niet uit want ik ging toch alles verplaatsen naar de nieuwe controller.
Zo gezegd zo gedaan, HD's aan de nieuwe controller gehangen, Met de Raid management utility een nieuwe Raid 5 aangemaakt, tijdje wachten op het initializen en alle data weer teruggezet.
Toen heb ik de computer weer uitgezet, de oude maxtor schijf weer verwijderd, kast dicht, en de computer weer aan.
En wat denk je, is er weer een schijf OFFLINE (1 van de WD schijven), ik heb net gereboot, en hij staat nou weer te rebuilden.
Nou vind ik het wel erg toevallig dat er een schijf offline gaat wanneer ik die ATA schijf aankoppel, maar ook wanneer ik 'm weer weghaal.
volgens de SMART test (kun je uitvoeren met de raid utility) zijn alle schijven gewoon goed.
Het volgende zit in m'n pc:
asus a8n sli deluxe
AMD athlon 3500+
1 gb geheugen
6800gt videokaart
geluidskaart
scsi kaart
1x hitachi 250 gb (boot)
1x seagate 200gb
highpoint raid controller (PCI-E)
Raid 5 array:
ch1. maxtor diamondmax 11 500gb
ch2. Western Digital Caviar RE2 500gb <-- deze blijft offline gaan
ch3. Western Digital Caviar RE2 500gb
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Als ik dan weer rebootte werd m'n array weer gerebuild.
Omdat dit behoorlijk irritant begon te worden heb ik vorige week een highpoint 2300 4 poorts SATAII raid kaartje gekocht.
Omdat ik dan de gehele raid array moest weghalen heb ik eerst zoveel mogelijk gebackupped.
Toen ik mijn oude Maxtor ATA schijf eraan hing en weer opstartte ging de array weer offline (die nog steeds aan de silicon image controller hing).
Afijn, maakt niet uit want ik ging toch alles verplaatsen naar de nieuwe controller.
Zo gezegd zo gedaan, HD's aan de nieuwe controller gehangen, Met de Raid management utility een nieuwe Raid 5 aangemaakt, tijdje wachten op het initializen en alle data weer teruggezet.
Toen heb ik de computer weer uitgezet, de oude maxtor schijf weer verwijderd, kast dicht, en de computer weer aan.
En wat denk je, is er weer een schijf OFFLINE (1 van de WD schijven), ik heb net gereboot, en hij staat nou weer te rebuilden.
Nou vind ik het wel erg toevallig dat er een schijf offline gaat wanneer ik die ATA schijf aankoppel, maar ook wanneer ik 'm weer weghaal.
volgens de SMART test (kun je uitvoeren met de raid utility) zijn alle schijven gewoon goed.
Het volgende zit in m'n pc:
asus a8n sli deluxe
AMD athlon 3500+
1 gb geheugen
6800gt videokaart
geluidskaart
scsi kaart
1x hitachi 250 gb (boot)
1x seagate 200gb
highpoint raid controller (PCI-E)
Raid 5 array:
ch1. maxtor diamondmax 11 500gb
ch2. Western Digital Caviar RE2 500gb <-- deze blijft offline gaan
ch3. Western Digital Caviar RE2 500gb
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?