Toon posts:

8800GTX geen beeld bij een koude start

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds enige tijd een nieuwe pc INTEL e6600 2GB Corsair 6400 ASUS 8800 GTX Monitor mijn oude Samsung syncmaster 191T.
Heb dit weekend Vista Ultimate 64bits geinstalleerd.

Probleem is dat ik bij een koude start geen beeld krijg. Het lijkt erop dat de monitor geen goed signaal krijgt van de kaart. Haal ik de DVI kabel eruit tijdens de start dan springt de monitor aan, stop ik er hem weer in springt ie weer op blank. Na een herstart via de reset knop werkt alles prima.

Iemand een idee????

Thanks,

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Klinkt als een te zwakke voeding? Mijn broertje had dit probleem ook met zijn 9700pro, zwaardere voeding erin, probleem opgelost

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie.
Ik heb een Zalman ZM 600-hp dat zou eigenlijk toch wel genoeg moeten zijn. Bovendien had ik er voorheen (voor de installatie van Vista) geen last van......

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
In hoeverre dit met je probleem te maken heeft weet ik niet; maar misschien wel interessant voor je om te weten dat je niet de enige bent met Vista problemen icm de 8800GTX: nieuws: Gebrekkige drivers zorgen mogelijk voor aanklacht nVidia

Verwijderd

Het lijkt me sterk dat het aan Vista ligt; het probleem treedt namelijk op ruim vóórdat het OS ook maar in beeld is. Iets in de orde van eente zwakke voeding (iig hardwarematig) lijkt me dan ook relevanter. (Ga nu niet meteen een nieuwe voeding kopen, maar probeer een andere voeding te lenen/uit een andere pc te schroeven oid)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Maar hij geeft ook aan dat hij voor de installatie van Vista geen last van had. Een "start" betekend voor mij: opstarten tot in het OS. Volgens mij noemt TS geen specifiek moment (BIOS, OS). :)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem treedt op bij een koude start. M.a.w. Ook het bios menu en opstartdrivers krijg ik niet te zien. Maar idd wel raar dat het probleem pas na installatie van vista is opgedoken. Toen ik nog XP draaide was er niks aan de hand. PC is overigens pas een maand oud (net als de onderdelen). Een 600watt voeding van een goed merk (Zalman) zou mijns insziens genoeg moeten zijn.

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-12-2025

ksi

Heb je alle lijnen goed aangesloten? Als er meerdere voltlijnen in de voeding zitten?
Is de moeite waard dit nog eens iets anders aan te sluiten. Klinkt alsof idd je voeding niet genoeg levert, of slecht samen werkt met je 8800 kaart.
Verder kan het iets te maken met acpi ofzo? Maar dat kan je niet meer uitzetten in vista dacht ik, anders is dat nog eens de moeite waard.

Verwijderd

Ook een nieuwe voeding van een goed merk kan kapot gaan. Sterker nog, elektr(on)ische apparatuur gaat vaak óf heel snel (na een paar weken) of pas na een aantal jaar dood. Probeer dus eens te testen met een andere voeding van een goed merk.
Oja, ook zou ik even het BIOS van je mobo resetten :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de tips

Verwijderd

Als je een EZ-Plug aansluiting op je MB hebt dan moet je die inpluggen dan zal het ws wel goed komen en kijken of je de laatste BIOS op je MB hebt.
Pagina: 1