Idee voor de meuktracker

Pagina: 1
Acties:

• mrdr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01 21:30
Hallo,

Als ik het goed begrepen heb, mag ik mijn idee op deze manier met jullie delen:

Maak de meuktracker meer als de pricewatch.
Geen ons meer filtermogelijkheden. Het zou prettig zijn om bijvoorbeeld op:
- type licentie te kunnen sorteren, zodat je (als je daar de voorkeur aan geeft) alleen gratis of vrije software voorgeschoteld krijgt.
- Besturingssystemen te kunnen sorteren, zodat je alleen voor jou systeem kunt zoeken.

En zo zijn er natuurlijk nog meer te bedenken.

Mark

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:03

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Op zich een goed idee wat de waarde van de zo gewaardeerde meuktracker imho zeker zal verhogen. Ik vrees alleen dat het best wat werk is om dergelijke filters in de layout in te passen. De meuktracker beslaat nu maar een erg klein deel op de frontpage namelijk.

Een soort profiel / voorkeur setting waarbij je aan kan geven voor welke platformen je software wilt zien lijkt me redelijk in te voegen waarbij je denk ik zeker een boel mensen blij maakt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:26

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het is de bedoeling dat er betere zoekmogelijkheden komen in de volgende versie van de Meuktracker. Zoeken/filteren op platform en licentietype zal dan ook mogelijk zijn.

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-02 12:47

NielsNL

DigiCow

Zou het niet onwijs handig zijn om een lijstje met je eigen software te hebben (met versie nummer) en daarnaast een kolom met het nieuwste versie nummer. Zodat je in één keer een overzicht hebt wat je mogenlijk moet upgraden?

M'n Oma is een site aan het haken.

• mrdr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01 21:30
Mooi dat het in de volgende versie wordt meegenomen.
Ik wacht vol spanning af.

NielsNL jou idee lijkt me ook mooi. Ik denk alleen dat dat steeds minder nodig wordt. In de Linux distributies zit vaak al een update tool en ook binnen windows proberen de programma's en het OS je bij te werken.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:26

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een dingetje waarmee je de laatste versie kunt bekijken van favoriete producten (iets uitgebreider dan de huidige meuknotificatie die alleen via mail werkt) lijkt me wel nuttig. Een directe vergelijking met de versie die je thuis hebt draaien lijkt me lastig aangezien wij niet kunnen bijhouden wat je thuis draait en de meeste gebruikers waarschijnlijk niet hun lijstje actueel zullen houden.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Hiervoor is AppGet weer een handig tooltje :)
Hoe werkt het?
Zodra het programma start, worden de namen en versies verzameld van de geinstalleerd programma's op de computer.
Vervolgens worden deze gegevens (anoniem) aan de online database toegevoegd en vergeleken met de versies die al online staan.

Hierna krijg je in het programma per applicatie te zien of er nieuwere versies aanwezig zijn.
Pagina: 1