[Vista] Hardware zonder geschikte vista driver gebruiken*

Pagina: 1
Acties:

• fishtank
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
Ik ben in het bezit van een plotter waar de komende maanden nog geen vista driver voor beschikbaar is. Is het mogelijk op een of andere manier deze toch onder Visat te gebruiken?

Ik zit er nu aan te denken om mijn machine dual boot te maken en als ik moet plotten dit via XP te doen.

Zijn er andere/betere mogelijkheden?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou met virtualisatie (VMware/VirtualPC) kunnen werken of kijken of er een 'compatible' driver is voor de plotter? :)

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik gebruik zelf een linux compatible driver voor mijn us robotics wan kaartje..misschien eens in die richting googlen?

Verwijderd

elevator schreef op maandag 05 februari 2007 @ 11:23:
Je zou met virtualisatie (VMware/VirtualPC) kunnen werken of kijken of er een 'compatible' driver is voor de plotter? :)
Hoe werkt dat dan?
Want dat zou voor mijn HP5200C scanner dan wellicht ook een oplossing kunnen zijn?

Verwijderd

Ja,ja,ja. Ik herken het nog uit 2001. Onder XP wilden sommige dingen ook niet werken in den beginne, maar dat was minder erg omdat Windows 2000 al bestond.

Alhoewel de upgrade advisor zegt dat ik zonder hazzle kan overstappen. Alles is compatible. Is dat soms een grap, want mijn machine is bijna 2 jaar oud (toen 1414 euro)?

Alleen moet ik NOD32 upgraden voor Vista, maar als dat het enigste probleem is...

Waarom ik dit schrijf? Ik moet van mijn werk over op Vista en dat heb ik maar te slikken hoe fel ik er ook op tegen ben. Echter draai ik de upgrade advisor om te kijken waar ik tegenaan zou lopen. Mij is de bussiness versie geadviseerd (connecties/remote met server op werk). Dat een upgrade advisor ziet dat ik zo'n verbinding heb. Eng :/

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 12:21 ]

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 12:17:
Ja,ja,ja. Ik herken het nog uit 2001. Onder XP wilden sommige dingen ook niet werken in den beginne, maar dat was minder erg omdat Windows 2000 al bestond.

Alhoewel de upgrade advisor zegt dat ik zonder hazzle kan overstappen. Alles is compatible. Is dat soms een grap, want mijn machine is bijna 2 jaar oud (toen 1414 euro)?

Alleen moet ik NOD32 upgraden voor Vista, maar als dat het enigste probleem is...

Waarom ik dit schrijf? Ik moet van mijn werk over op Vista en dat heb ik maar te slikken hoe fel ik er ook op tegen ben. Echter draai ik de upgrade advisor om te kijken waar ik tegenaan zou lopen. Mij is de bussiness versie geadviseerd (connecties/remote met server op werk). Dat een upgrade advisor ziet dat ik zo'n verbinding heb. Eng :/
Je moet van je werk Vista omdat ze alleen willen dat je connect naar je werk via Vista? Omdat dit veiliger zou zijn? Uit nieuwschierigheid...waar werk je?

Overigens klopt het dat je via Windows Home niet een remote desktop sessie mag runnen. Met Ultimate, Business en Enterprise mag je dat wel. Zie ook de EULA, beschikbaar op http://www.microsoft.com/about/legal/useterms/. Hier vind je de RETAIL EULA (dus niet de OEM EULA).

[ Voor 12% gewijzigd door TweakerNummer op 05-02-2007 14:16 ]

• fishtank
VirtualPC lijkt me een goed optie; zeker omdat copy en paste van files tussen operating environments wordt ondersteund.

Zoals ik het begrijp maakt VirtualPC een (dynamisch) bestand aan dat dienst doet als virtuele partitie. Is dit correct?

Voor de zekerheid: is het dus mogelijk om drivers te installeren in deze virtuele omgeving?

Kan iemand mij aangeven hoe het licentie-technisch precies zit. Ik heb een vista home premium OEM en tevens een XP Home Retail licentie. Mag ik deze XP home binnen mijn Vista versie gebruiken/installeren in VirtualPC?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

fishtank schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:35:

Kan iemand mij aangeven hoe het licentie-technisch precies zit. Ik heb een vista home premium OEM en tevens een XP Home Retail licentie. Mag ik deze XP home binnen mijn Vista versie gebruiken/installeren in VirtualPC?
je hebt voor beide een licentie dus dat mag.

• fishtank
AI...wilde VirtualPC 2007 beta downloaden. Home Premium wordt niet ondersteund als host operationg system :-(

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 15:40
fishtank schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:41:
AI...wilde VirtualPC 2007 beta downloaden. Home Premium wordt niet ondersteund als host operationg system :-(
VMWare misschien wel?

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
fishtank schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:41:
Kijk even naar VMWare.

VirtualPC is van Microsoft tegenwoordig, en kan alleen op Business, Enterprise en Ultimate.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gewoon VMWare Player downloaden (die is gratis) en dan met http://www.easyvmx.com/ een image aanmaken om windows op te kunnen installeren.

[edit] al weet ik niet of VMWare al geschikt is voor Vista.. probeer maar even ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Palomar op 05-02-2007 17:53 ]

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03-2025
Ik heb Vista draaien op Virtual PC van Microsoft. Het is niet vooruit te branden.
Denk dat het grafische werk van Vista teveel vraagt van Virtual PC waardoor het allemaal erg traag wordt.

Maar je kan wel even testen of je hem geinstalleerd krijgt 8)
Pagina: 1