Toon posts:

[XP] Problemen met tsweb en Remote Desktop*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Configuratie:
Server:
AMD 64 3200
Asus K8V-X SE mainboard
80 GB Maxtor SATA
512 MB DDR 400
Asus 64 MB Videokaartje
NEC 16x DVD brander

Router:
Sweex BROADBAND ROUTER RO001

Ik zit met het volgende probleem;
momenteel ben ik bezig mijn server. Ik heb er op dit moment gewoon XP SP2 op gezet om alles uit te proberen zoals; FTP, Webserver en Remote Desktop. FTP en mijn webserver werkt wel. Maar Remote Desktop werkt niet en wel.

Het probleem waar ik eigenlijk tegen aan loop is dat ik van mijn werk mijn Server thuis niet kan overnemen. Dit is omdat de poort 3389 geblokkeerd is. Van andere lokaties zoals bij mijn vrienden kan ik mijn PC wel overnemen.

Wat heb ik gedaan:
Ik heb mijn RDP poort nummer op mijn sever veranderd in het register naar poort 8111 omdat ik hier zeker van ben dat deze open staat.

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\WinStations\RDP-Tcp

Ik heb deze poort geforward in mijn router naar mijn Server.

Ik heb ook gelezen dat je een inkomende poortnumber kan veranderen zeg maar naar poort 8111 en dan in je router om laat zetten naar poort 3389.
Dus zo: 8111=>Router=>3389=>mijn server
Maar dit kan volgens mij niet met mijn router.

Verder heb ik TSWeb geinstalleerd. Deze kan ik gewoon (uiteraard) benaderen via poort 80. Hiermee kan ik bij mijn vrienden wel gewoon mijn server overnemen maar nog steeds niet vanaf mijn werk.

Ik heb default.htm aangepast en deze regel toegevoegd:
MsRdpClient.AdvancedSettings2.RDPPort = 8111

Ik heb uiteraard al gekeken op google en op Got maar ik snap een paar dingen niet. Ze hebben het over Active X waar je iets mee moet doen en dat je een andere poort moet openen voor TSWeb zoals poort 8080 zodat je via http://ip.ip.ip.ip:8080/TSweb de pagina kan bereiken.
Maar dit snap ik niet

Mijn vraag is dus: hoe kan ik vanaf mijn werk via een andere poort mijn Server overnemen?

Ik hoop dat ik all goed uitgelegd heb.
Zijn er dingen dat missen laat het me ff weten

alvast bedankt ;)

Verwijderd

meestal moet je in je router een internal en external poort opgeven:
waarom niet internal 3389 (moet) en external 3390 bijv?
dan doe je op je werk op de mstsclient : IPthuis:3390 en je komt erin..
En BTW je rdp poort verander je toch niet in je register, lijkt mij? Omdat 3389 je interne poort blijft..

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 08:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 08:43:
En BTW je rdp poort verander je toch niet in je register, lijkt mij? Omdat 3389 je interne poort blijft..
Ja dat is het probleem ik kan geen internal en external poort aangeven in mijn Router.

Ik ben dus opzoek naar een andere oplossing.

bedankt voor je reactie :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 08:48:
[...]

Ja dat is het probleem ik kan geen internal en external poort aangeven in mijn Router.

Ik ben dus opzoek naar een andere oplossing.

bedankt voor je reactie :)
Kan je geen screenshot maken van de interface van de router? Lijkt mij toch wel dat je ze kan instellen die externe poorten..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 08:50:
[...]

Kan je geen screenshot maken van de interface van de router? Lijkt mij toch wel dat je ze kan instellen die externe poorten..
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/upclan/sweex.JPG

Dit is wat ik kan aanpassen in mijn router. Bij virtual server. Ik vraag me alleen af wat die rule moet kunnen.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 09:41
Als je bij vrienden wel je server kunt overnemen en niet vanaf je werk dan zal daar toch wel iets geblokkeerd worden.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

wizzzzzz schreef op maandag 05 februari 2007 @ 09:20:
Als je bij vrienden wel je server kunt overnemen en niet vanaf je werk dan zal daar toch wel iets geblokkeerd worden.
Waarschijnlijk herkent die firewall de traffic als zijnde RDP en blocked het ongeacht welke poort, dus kan je tweaken in je firewall wat je wil, maar werken gaat het niet.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
wizzzzzz schreef op maandag 05 februari 2007 @ 09:20:
Jah zoals ik al aangegeven heb is de standaar poort 3389 geblokkeerd. Ik heb een collega die heeft zijn server ook thuis staan maar hij kan in zijn router een externe en interne poort invoeren. Bij hem werkt het wel.

Hij heeft dus als inkomende poort 443 en dan in de router word het omgezet naar 3389

Hij voert dus in Remote desktop: ip.ip.ip.ip:443

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 09:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders nog enige ideeen?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het is niet erg netjes om je topic binnen 24 uur weer een schop te geven. We zien je topic heus nog wel. Ik heb geloof ik een inhoudelijke reactie geplaatst, maar die was blijkbaar niet interessant genoeg voor je?

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03 15:04
Grote kans dat je dit enkel op kan lossen met een nieuwe modem/router. Als je die instelling niet kan maken in je router dan houd het vaak op. Bij jouw bedrijf staan waarschijnlijk alleen de meest gebruikte poorten open (80,443, 25, 21). De poorten voor RDP (3389) en VPN staan vaak dicht bij bedrijven. Je collega heeft simpel de poort voor https verkeer (welke altijd open staat) intern doorgelust naar de RDP poort en server. Dit gaat echter niet werken als je je websites via https wilt ontsluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op maandag 05 februari 2007 @ 13:39:
[...]

Het is niet erg netjes om je topic binnen 24 uur weer een schop te geven. We zien je topic heus nog wel. Ik heb geloof ik een inhoudelijke reactie geplaatst, maar die was blijkbaar niet interessant genoeg voor je?
Nee klopt dit is geen oplossing. Ik probeer hier een oplossing te vinden.
Ik wil het gewoon graag werkende hebben.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:14:
[...]

Nee klopt dit is geen oplossing. Ik probeer hier een oplossing te vinden.
Ik wil het gewoon graag werkende hebben.
Het is ook geen oplossing 8)7
Die zal je ook niet vinden.RDP traffic is domweg geblocked op de firewall op je werk :X
Maar dit is blijkbaar niet aan je verstand te peuteren?

Probeer eens Log Me In en vraag daar een gratis account aan. Gaat door elke firewall en is nog eens veilig ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 05-02-2007 14:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
pizzaboertje schreef op maandag 05 februari 2007 @ 13:48:
Grote kans dat je dit enkel op kan lossen met een nieuwe modem/router. Als je die instelling niet kan maken in je router dan houd het vaak op. Bij jouw bedrijf staan waarschijnlijk alleen de meest gebruikte poorten open (80,443, 25, 21). De poorten voor RDP (3389) en VPN staan vaak dicht bij bedrijven. Je collega heeft simpel de poort voor https verkeer (welke altijd open staat) intern doorgelust naar de RDP poort en server. Dit gaat echter niet werken als je je websites via https wilt ontsluiten.
Ok, dan zou ik daar anders eens naar moeten kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:15:
[...]

Het is ook geen oplossing 8)7
Die zal je ook niet vinden.RDP traffic is domweg geblocked op de firewall op je werk :X
Maar dit is blijkbaar niet aan je verstand te peuteren?

Probeer eens Log Me In en vraag daar een gratis account aan. Gaat door elke firewall en is nog eens veilig ook.
Ty,
Maar een collega van mij die kan wel gewoon zijn pc overnemen thuis via een andere poort. Ligt het probleem dan niet bij mij thuis? Kan ik dan niet gewoon thuis zorgen dat ik via een andere poort dan 3389 mijn PC kan overnemen?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:30:
Kan ik dan niet gewoon thuis zorgen dat ik via een andere poort dan 3389 mijn PC kan overnemen?
Sorry. Als je dat even in de start post had gezet dan had ik niet zo gereageerd.

How to change the listening port for Remote Desktop

Hier kan je het poortnummertje veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:32:
[...]

Sorry. Als je dat even in de start post had gezet dan had ik niet zo gereageerd.

How to change the listening port for Remote Desktop

Hier kan je het poortnummertje veranderen.
Ik heb trouwens dat logmeIN geinstalleerd alleen dat word hier geblokked. Ik had net namelijk de systeembeheerder aan de lijn.

Verwijderd

Als je even de rest van het topic goed had gelezen had je ook niet zo hoeven reageren want hij heeft het gemeld.

In de firewall van je bedrijf is waarschijnlijk destination-port 3389 geblokkeerd, dus:

3389->router->8111->server gaat niet werken.

Over poort 443 loopt meestal het https protocol en staat vaak wel open op bedrijfs firewalls, dus:

443->router->3389->server gaat werken
443->router->8111->server gaat ook werken, eigenlijk:
443->router->any port->server gaat werken.

Je kan dan helaas geen secure website meer draaien, of dat moet je dan weer op een andere poort gaan doen

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:38:
Ik heb trouwens dat logmeIN geinstalleerd alleen dat word hier geblokked. Ik had net namelijk de systeembeheerder aan de lijn.
Stukje software moet je op je computer installeren die je over wilt nemen nadat je je account aangemaakt hebt, daarna kan je gewoon via de website inloggen op je pc. Ik zou het eens proberen. Ik zit hier achter een packet firewall waar zo'n beetje alles geblocked wordt en Log Me In werkt gewoon.

Als systeembeheerder zou ik mensen ook niet wijzer maken dan ze al zijn en gewoon zeggen dat het geblocked is. Dus niet al te veel van geloven zonder het geprobeerd te hebben.

* Gunner is zelf ook syteembeheerder :)

Overigens kan je eens kijken naar het Microsoft Support document wat ik je gegeven heb en anders het boekje van je Sweex eens doornemen. Ik heb zelf in een ver verleden geen enkel probleem gehad om port mappings te doen met een hele basic Sweex router.

Verwijderd

Topicstarter
Beide bedankt voor jullie reactie

Ik ga ff verder kijken in mijn router en anders probeer ik die site van jou Gunner :)

ik laat het weten of het gelukt is of niet. }:O

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 15:50 ]

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:04
Anders zou je eens kunnen kijken naar iets als Remotely Anywhere. Is een applicatie die je onderandere instaat stelt om een PC over te nemen op basis van een Java-webclient.

http://www.remotelyanywhere.com/

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 08:43:
Ik heb thuis twee machines die ik met RDP wil overnemen.

1 staat op 3389, de ander op 3388.
In de router staat 3389 geforward naar het ene interne IP adres, en 3388 naar het andere adres.

Dit gaat zo al jarenlang goed, ik denk dat dit voor de TS ook gewoon de beste oplossing is. 8011 zou ook gewoon moeten werken verder, tenzij er een packet-shaping firewall geinstalleerd is die specifiek alle RDP traffic tegen houdt.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Een oplossing die bij mij door de meest restrictieve firewalls gaat:

Http tunnel: (eventueel een abbo nemen, free is in dit geval écht heel traag)
Freecap 3.18: Daarmee kun je zorgen dat mstsc.exe door de http tunnel gaat, dit is nodig omdat er geen standaard SOCKS proxy support is.

Je draait nu op je werk HTTP tunnel (proxy invullen die je voor http gebruikt, eventueel in IE te vinden), en in Freecap maak je een nieuw profiel aan voor mstsc.exe (proxy localhost:1080), dan voer je het uit en kun je gewoon verbinden naar je huisadres.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• sturkel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 21:12
of een ssh server thuis, daarop verbinden, poorten door de tunnel sturen en gaan.
ssh is encrypted dus zou rdp verkeer hierop niet geweigerd kunnen worden.
vereiste is dan wel dat ssh verkeer wordt ondersteund

[AMD 64 X2 3800] [Asus a8n-e] [2048mb Kingston] [nvidia 7300GS] [2*Seagate160GB s-ata] [WD 120GB 8MB] [Plextor px-708a] [nec 4550]

Pagina: 1