Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:15:
Ik denk niet dat ik het helemaal duidelijk heb gesteld in mijn post hierboven. Ik wil dus niet de hele laag kopieren maar een gedeelte van de laag. Dus wat ik wil is een selectie maken (bijvoorbeeld rectangular marquee tool), en deze selectie voor alle lagen die ik selecteer kopieren naar een ander document, met de lagenstructuur gehandhaafd. Pfffff......moeilijk om mijn wens op papier te zetten.....ik hoop dat jullie het snappen !
Alleen kon ik geen handige werkwijze verzinnen die alléén de selectie kopieert uit een hele stapel lagen... daarom adviseerde ik om de lagen te dupliceren naar een nieuwe laagset, en de selectie om te zetten naar het laagmasker voor die laagset. Dat is de qua handelingen de meest eenvoudige werkwijze, met optisch hetzelfde eindresultaat. Het werkt alleen niet zo efficient als je een gigagroot document bewerkt, want dan wordt het geheel wat al te log doordat er veel beeld onder het laagmasker is verborgen.
Als je van elke laag in het stapeltje precies het geselecteerde gebied wilt overhouden, moet je elke laag apart kopiëren. Het selecteer-kopieer-plak proces kun je opnemen met een Action script zodat je het 1x voordoet en 19x alleen de laag hoeft aan te klikken en de rest van de handelingen automatisch kunt laten verlopen. Je kunt ook de lagen eerst in hun geheel dupliceren (met alt-sleep in het lagenpalet), daarna de selectie inverteren, de lagen één voor één aanklikken en op backspace drukken.
Addit: Savantas schrijft hetzelfde zie ik, met wat minder woorden