Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC Compleet beschermen (rollback)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zowel thuis als op werk beschik ik over meerdere computers waar meerdere mensen gebruik van maken. weliswaar simpele uitvoeringen, maar af en toe zijn er collega of mijn kids die grove fouten maken of gewoon simpelweg met hun tengels settings verdraaien, ongewenste proggies instaleren etc. etc.

nou dacht ik; ipv elke keer settings ongedaan maken of kijken wat er nou weer verandert is, is er niet een mooi software proggie/pakketje die wanneer de admin of master geauthoriseerd is, gewoon instellingen kan opslaan. aangeven dat dit de standaard uitvoering is en wanneer er van de computer (win xp in mijn geval) gebruik gemaakt van alles mee gedaan kan worden (behalve een format uiteraard! :) ) dat wanneer je windows opnieuw opstart hij alle veranderingen e.d. ongedaan maakt en zeg maar compleet in zijn 'originele' vorm terug keert. o.a.; schoon desktopje, huidige settings, vreemde installaties (ongewenste installaties) ongedaan maakt etc etc...

MAW: een proggie/pakket dat een gewenste status van de PC kan opslaan en vanaf dat moment elke keer de computer met een soort "rollback" opnieuw kan opstarten en alle veranderingen e.d. ongedaan maakt en zeg maar compleet in zijn 'originele' vorm terug keert. o.a.; schoon desktopje, huidige settings, vreemde installaties (ongewenste installaties) ongedaan maakt etc etc...

ps ik hoorde over norton go-back. maar is dit niet meer gericht op 'crashes' en systeemfouten?

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 18:58
willekeurig backup tooltje dat images kan maken..

wij hadden daar op school een pci kaart voor..
reborn kaart heten die dingen geloof ik
Gevonden!

[ Voor 18% gewijzigd door Japidoff op 05-02-2007 07:41 ]

gang is alles

Verwijderd

Check ook eens het programma 'Deep Freeze'. Ik heb er zelf nooit mee hoeven werken maar het schijnt goed te werken voordatgene wat jij wil.

Verwijderd

Norton Go-Back is voor je hele PC.
Het is net als Windows system restore, maar veel uitgebreider.

Het haalt alle files weg, alle registersettings, alle gewijzigde instellingen als je het naar een eerder punt restored.
System restore van Windows doet dat alleen met registerinstellingen en systeembestanden, maar laat geïnstalleerde programma's gewoon staan, zodat je die handmatig nog moet verwijderen.

Voor meer info: Norton Go-Back

We gebruiken dit op het werk ook en het doet uitstekend zijn werk :)
Het kan zelfs zo ingesteld worden, dat je pc altijd opstart met een door jou aangegeven staat.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 18:10

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 07:45:
Check ook eens het programma 'Deep Freeze'. Ik heb er zelf nooit mee hoeven werken maar het schijnt goed te werken voordatgene wat jij wil.
Ik heb hiermee gewerkt en het werkt erg goed. Helaas was het de standaardversie, maar die doet in ieder geval z'n werk al zeer goed. Een format heb ik nooit geprobeerd, maar dat schijnt het zelfs tegen te kunnen houden. Met de duurdere uitvoeringen heb je ook centrale controle enzo, klinkt alleen nog maar beter :)

FYI: Ik heb het gebruikt op een middelbare school, om maar even aan te geven in wat voor oorlogsgebied dit werd ingezet. Van de een op de andere dag waren de klachten veranderd van 'deze pc is kapot' naar 'de bestanden die ik pas geleden heb opgeslagen zijn verdwenen!!!' (omdat ze op de beschermde partitie hebben opgeslagen in plaats van de documentenpartitie). Dat geeft denk ik wel aan dat dit programma best goed werkt :+