Vista herkent RAID0 van DFI Lanparty nF4 niet, XP wel

Pagina: 1
Acties:

• zeppie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09-2025
ik heb 2 harde schijven op mijn nvdia raid controller op mijn moederbord (DFI lanparty nf4) aangesloten....heeft altijd zonder problemen onder xp gedraaid dat op een andere hd draait.

Ik heb nu die andere hd geformateerd en er vista opgezet, het enige punt is nu dat vista mijn raid opstelling niet meer herkent, denk dat er verkeerde drivers geinstalleerd zijn ofzo. Weet iemand welke drivers ik moet installeren om raid0 opstelling onder vista te herkennen (zonder mijn data kwijt te raken die erop staat!).

ik hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt, zeppie

Verwijderd

Al op www.nvidia.com gekeken?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topictitel verfatsoenlijkt.

Drivers kun je inderdaad normaliter van de website van de mobo/controller/chip fabrikant trekken :)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Bekend probleem. Er zijn nog geen Nforce4 drivers voor Vista RTM. De beta drivers werken niet goed. Raid 0 sets gaan daarom nog niet werken. Doen ze dit wel dan is er kans op datacorruptie. Het enige wat je kunt doen is wachten op goede drivers (die er imho eigenlijk al lang hadden moeten zijn) voor de Final van Vista (non beta drivers dus).

Data moet je zowiezo backuppen wanneer je dit soort migraties gaat doen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• zeppie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09-2025
kon inderdaad alleen beta drivers vinden en die werken niet correct, hoop als iemand het werkend heeft gekregen ze mij even de intel geven, bedankt voor jullie reacties, zeppie

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ze mij even de intel geven
Wat heeft Intel hiermee te maken :?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 22:33

mace

Sapere Aude