Toon posts:

WAP54G, WRT54G bridge probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Sinds kort heb ik een netwerk aangelegd op een nieuw appartement. Daarbij komt in een kamer het internetsignaal via COAX binnen, en wordt dan via een wireless router verspreid over het hele appartement. Aangezien ik een hekel heb aan wireless, en veel van mijn apparaten dat niet eens ondersteunen (denk aan een Playstation 2), heb ik op internet wat onderzoek gedaan, en daar vond ik dat Accesspoints een draadloos signaal konden omzetten naar wired, via hun UTP poort (bridgen werd het genoemd). Daarom heb ik gelijk zo'n apparaat aangeschaft, maar na urenlang troubleshooten en experimenteren heb ik nog steeds niet wat ik wil. Ook lees ik steeds vaker dat bridgen zo helemaal niet mogelijk is.
Ook heb ik gekeken voor firmware hacks, maar bijvoorbeeld ook bekende dingen als openWRT melden niks over Accesspoints, dus dat gaat ook weinig uithalen denk ik. Dus vandaar mijn laatste hoop: jullie :p
Alvast bedankt voor jullie deskundigheid ;)

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 16:06
Mischien wat meer info geven over wat je al gedaan hebt ;)
Het komt er iig op neer dat je de wrt54g gewoon als AP laat werken en de wap54g in client bridge zet.

Verwijderd

Topicstarter
Lex_brugman schreef op zondag 04 februari 2007 @ 23:24:
Mischien wat meer info geven over wat je al gedaan hebt ;)
Het komt er iig op neer dat je de wrt54g gewoon als AP laat werken en de wap54g in client bridge zet.
Hetgene dat ik de grootste kans van slagen gaf, en ik tevergeefs geprobeerd heb, is de AP in bridgemode zetten, en het MAC adres van de router in te vullen. Dit gaf geen resultaat.
Verder heb ik nog geprobeerd dit in andere security settings te doen, maar dat ging natuurlijk ook niet.

Hoe zet ik de WRT in AP mode dan? En is het dan nog wel mogelijk voor mijn huisgenoten om access te krijgen via een kabel die van pc naar router loopt?

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 16:06
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 23:33:
[...]

Hetgene dat ik de grootste kans van slagen gaf, en ik tevergeefs geprobeerd heb, is de AP in bridgemode zetten, en het MAC adres van de router in te vullen. Dit gaf geen resultaat.
Verder heb ik nog geprobeerd dit in andere security settings te doen, maar dat ging natuurlijk ook niet.

Hoe zet ik de WRT in AP mode dan? En is het dan nog wel mogelijk voor mijn huisgenoten om access te krijgen via een kabel die van pc naar router loopt?
AP=AccessPoint, dat is de standaard mode.
Heb je in beide de nieuwste firmware zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Lex_brugman schreef op maandag 05 februari 2007 @ 12:24:
[...]

AP=AccessPoint, dat is de standaard mode.
Heb je in beide de nieuwste firmware zitten?
Op beide apparaten zit de nieuwste firmware.
Hoe controleer ik of de router werkelijk in AP-mode zit? Als dit het geval was, zou het nu moeten werken, toch?

Overigens, die Easy Secure Setup werkt ook niet (het systeem dat je op de knoppen van beide apparaten drukt, en dat ze elkaar vinden).

Verwijderd

Hoi ik heb denk ik exact hetzelfde probleem gehad als jij. Het enige wat ik nu nog moet regelen is de encryptie over het draadloze.

Check even deze link: http://www.dnetwork.nl/helpnet/netwerkje.jpg (IPV een Playstation heb ik een XDOOS). Mocht het netwerk ongeveer overeen komen kan ik je de screenshots (vd instellingen) van mijn router en accesspoint mailen. Laat maar even weten!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:21:
Hoi ik heb denk ik exact hetzelfde probleem gehad als jij. Het enige wat ik nu nog moet regelen is de encryptie over het draadloze.

Check even deze link: http://www.dnetwork.nl/helpnet/netwerkje.jpg (IPV een Playstation heb ik een XDOOS). Mocht het netwerk ongeveer overeen komen kan ik je de screenshots (vd instellingen) van mijn router en accesspoint mailen. Laat maar even weten!
Ik stel het erg op prijs dat je wil helpen! Het plaatje dat je linkt kan ik niet openen; ik krijg een onderhoudmelding. Maar zoals je het beschrijft komt jouw netwerk wel overeen met dat van mij :) Ik zou het heel fijn vinden als je de instellingen zou willen vrijgeven :D

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09-2025

L3TUC3

GoT vegetable?

Wat probeer je nu precies te bereiken? Als je al een draadloze router hebt, waarom dan uberhaupt nog een accesspoint? De WRT54G doet alles al draadloos voor je, en je wilt nu alles via een kabel aan een WAP54g hangen?

Waarom koop je niet zoiets voor je spelcomputer en deze voor je PC's / Laptops?

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Verwijderd

Topicstarter
L3TUC3 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 07:13:
Wat probeer je nu precies te bereiken? Als je al een draadloze router hebt, waarom dan uberhaupt nog een accesspoint? De WRT54G doet alles al draadloos voor je, en je wilt nu alles via een kabel aan een WAP54g hangen?

Waarom koop je niet zoiets voor je spelcomputer en deze voor je PC's / Laptops?
Ja, ik wil dus inderdaad een switch aan die Access Point hangen, waardoor ik dus 8 apparaten wired internet zou moeten kunnen geven.
En die producten nu gaan kopen is nogal laat hè ;) En bovendien ook veel duurder dan een AP..

Verwijderd

Topicstarter
Is er ook niemand anders die nog kan helpen? :'(
Misschien moet ik me er ook maar bij neerleggen dat ik een miskoop heb gedaan, en in dat geval zou ik graag tips hebben voor een ander apparaat. Voor de duidelijkheid: ik wil een draadloos signaal opvangen, en het internet daarvan naar een switch gooien, die het vervolgens verdeelt over een pc en Playstation.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-03 01:04
Check eventjes als je echt de nieuwste firmware hebt,
op: ftp://ftp.fen.pl/sterowniki/Linksys/ (staan meestal nieuwere versies op dan op site van linksys)
Wel goed opletten dat je de juiste versie hebt..
Met de nieuwste firmwares kun je gebruik maken van Wireless Distribution System (WDS): http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_Distribution_System & http://nl.wikipedia.org/wiki/Wireless_Distribution_System

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 01:15:
Check eventjes als je echt de nieuwste firmware hebt,
op: ftp://ftp.fen.pl/sterowniki/Linksys/ (staan meestal nieuwere versies op dan op site van linksys)
Wel goed opletten dat je de juiste versie hebt..
Met de nieuwste firmwares kun je gebruik maken van Wireless Distribution System (WDS): http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_Distribution_System & http://nl.wikipedia.org/wiki/Wireless_Distribution_System
Hey, bedankt voor je hulp!
Jammer alleen dat de nederlandse Wiki zegt dat het alleen tussen AP's kan, en de engelse uitlegt hoe het in te stellen is tussen twee WRT54G's :(

Verwijderd

Ik weet niet of je hier wat aan hebt?

Wij bieden draadloos internet aan en voor de mensen die geen WLAN op hun laptop hebben, geven wij een klein accespoint (kleiner dan pakje marloboro) die het draadloze signaal oppakt en je dus op je dus op je LAN aansluit. Het is de asus Wireless AP WL-330g.
werkt zowel op ehernetpoort (toepassing die jij wil) als op Accespoint mode.
Ideaal dingetje

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 15:24:
Ik weet niet of je hier wat aan hebt?

Wij bieden draadloos internet aan en voor de mensen die geen WLAN op hun laptop hebben, geven wij een klein accespoint (kleiner dan pakje marloboro) die het draadloze signaal oppakt en je dus op je dus op je LAN aansluit. Het is de asus Wireless AP WL-330g.
werkt zowel op ehernetpoort (toepassing die jij wil) als op Accespoint mode.
Ideaal dingetje
Die is hoogstwaarschijnlijk dus niet in staat het signaal van een router op te vangen, maar alleen maar van een accesspoint ;(

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 02:33:
[...]

Die is hoogstwaarschijnlijk dus niet in staat het signaal van een router op te vangen, maar alleen maar van een accesspoint ;(
Lijkt mij wel. een draadloze router is een router met ingebouwd accespoint (heel zwart wit gezien)
Ik heb er echter geen problemen mee. omdat we de achterkant van ons netwerk hebben beveiligd (hotspots) maken we geen gebruik van encryptie. Ik weet dus niet hoe het apparaatje daar mee omgaat (nooit getest)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:12:
[...]

Lijkt mij wel. een draadloze router is een router met ingebouwd accespoint (heel zwart wit gezien)
Ik heb er echter geen problemen mee. omdat we de achterkant van ons netwerk hebben beveiligd (hotspots) maken we geen gebruik van encryptie. Ik weet dus niet hoe het apparaatje daar mee omgaat (nooit getest)
Okay, dus het is redelijk zeker dat het dan zou werken. Nu kost dat ding dus tegen de 60 euro, dus dat is niet erg leuk aangezien ik op zich al een accesspoint heb, die dat ook zou moeten kunnen...

Is er niet een goedkoper alternatief te bedenken icm de apparatuur die ik al heb?
Pagina: 1