Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Schade vergoeding te laag! en nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-11 19:49
Hallo

sinds mijn eigen auto stuk was heb ik vorige week en auto va een kennis geleent, en suszuki ALTO uit 88, nou het zelfde dag krijg ik en aanrijding door en een oud mevroutje, (haar schuld) nu is de schade exptert bij mij geweest, en die taxiert de schade op 200 euro (schade is de, zij scherm rechts voor). maar nu ben ik bij verschillende bedrijven geweest om het te laten herstellen, en kom eens op 600 euro uit!
de verzekering zegt dat het komt omdat de dagwaarde van de auto niet hoog is, maar de kennis wil zijn auto wel weer gemaakt hebben! en terrecht.
wat kan ik doen?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

betalen... helaas...
of ergens op de sloop een ander zijscherm zoeken en in de goede kleur spuiten.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:37

orf

Niet mee af laten schepen. Het schadebedrijf kan de taxatie ook laten uitvoeren. Als het schadebedrag niet boven de dagwaarde van de auto komt, moet je gewoon schadeloos gesteld worden.

• soheilmd
is er ergens waar ik de dagwaarde van de auto kan zien? behalve ANWB? (want daar moet je lid zijn)

• soheilmd
ok bedankt maar nog iemand met en andere site? want deze herkent het auto niet!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 09:02

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Je kunt ook altijd een second-opinion van een andere schade-expert aanvragen, aangezien de schade-expert indienst van de verzekering werkt (als in, zo laag mogelijk inschatten). helaas dien je deze schade-expert zelf te betalen, plus je moet een traject in met de verzekering over het betwisten van de hoeveelheid schade. helaas maar waar zal dit voor die 400 euro verschil niet de moeite waard zijn, en daar rekent de verzekeringsmaatschappij op

Beste film ooit

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 13:07
soheilmd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 23:50:
is er ergens waar ik de dagwaarde van de auto kan zien? behalve ANWB? (want daar moet je lid zijn)
De ANWB heeft geen dagwaardes voor auto's ouder dan 9 jaar, en ook autoweek heeft er geen voor een Alto uit 1988. Nieuwwaarde wordt opgegegeven als 6000-7000 EUR; de dagwaarde zal nu ergens tussen de 0 en de 500 EUR zitten. (maar dat is natuurlijk nog wel enorm kilometerstand afhankelijk)

We spend our years as a tale that is told

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11 14:24
Dutchman! schreef op maandag 05 februari 2007 @ 09:16:
[...]

De ANWB heeft geen dagwaardes voor auto's ouder dan 9 jaar, en ook autoweek heeft er geen voor een Alto uit 1988. Nieuwwaarde wordt opgegegeven als 6000-7000 EUR; de dagwaarde zal nu ergens tussen de 0 en de 500 EUR zitten. (maar dat is natuurlijk nog wel enorm kilometerstand afhankelijk)
Precies, dat is het probleem. Een Alto uit '88 is niets meer waard. Krijg je daar een aanrijding mee dan zullen ze dus ook nooit meer grote bedragen uitbetalen omdat die auto gewoon maar een paar honderd euro waard is. Nou vind ik 200 euro ook een beetje laag, maar ik ken de staat van die auto niet. Als ie helemaal perfect is en mooi in de lak staat dan kan het best zijn dat die auto meer waard is, maar als het een roestig en bekrast gebakje is. tja dan vind ik 200 euro nog helemaal niet zo vreemd.

Ik snap dat die kennis die auto gerepareerd wil hebben, dus het lijkt erop dat je 400 euro moet bijleggen of de autoslopen in je regio af moet bellen of ze nog een voorscherm van een alto hebben staan. Met een beetje geluk in de juiste kleur? Volgende keer maar geen auto's van anderen meer lenen?

Have a wheelie good weekend!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je op onderdelenlijn.nl een zoekopdracht plaatst voor een voorscherm in jouw kleur is de kans groot dat je veel lager uitkomt dan 200 euro. Natuurlijk zitten daar ook afzetters bij die je 600 euro vragen voor zo'n ding, maar niet geschoten is altijd mis :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Doet de verzekering altijd omdat ze vrijwel zeker weten dat deze toch niet wordt gemaakt bij een proffesioneel bedrijf.

Vervolgens mag je zelf uit eigen zak een eigen taxatierapport laten maken en dan wordt het of handjeklap of je gaat procederen en dan ben je maanden autoloos als je het niet zelf repareert. Kijk eerst eens of je iets kunt regelen bij de verzekeringsagent,
de dagwaarde cq vervangingswaarde van de auto is toch gauw 350/400 euro. Volgens jouw is die dus economisch total loss, en dan heb je recht op minimaal de vervangingswaarde. Ook kun je betwisten of het wel uberhaupt een normale gang van zaken is,
een beetje kras kost al 200 euro, laat staan een hele deuk. Geef dus aan dat bereid bent dat je om bij een aanbevolen garage de reperatie uit te laten voeren waarbij de factuur naar de verzekeringsmaatschappij gaat.

Overigens wordt er heel vaak de term dagwaarde gebruikt,
maar als je een beetje opties in je naderhand hebt laten toevoegen dan loopt dat heel snel hard op omdat je wettelijk recht hebt op minimaal de vervangingswaarde.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:23
Heeft die verzekeringsmaatschappij dan geen contract bij schadeherstel bedrijven?
Dan wordt als het goed is gewoon betaald wat er gerepareerd wordt.
Raar dat dit niet zoiezo al door zo'n bedrijf is gecontroleerd ipv dat er iemand even langs komt en een bedrag noemt waarvoor je het nooit gerepareerd krijgt.

Verwijderd

Arunia schreef op maandag 05 februari 2007 @ 12:42:
Heeft die verzekeringsmaatschappij dan geen contract bij schadeherstel bedrijven?
Dan wordt als het goed is gewoon betaald wat er gerepareerd wordt.
Raar dat dit niet zoiezo al door zo'n bedrijf is gecontroleerd ipv dat er iemand even langs komt en een bedrag noemt waarvoor je het nooit gerepareerd krijgt.
Diezelfde verzekeringsmaatschappij gaat natuurlijk geen geld spenderen aan auto's die het geld niet waard zijn... Maar buiten kijf staat dat TS minimaal recht heeft op de dagwaarde van de auto.
Het verschil is helaas voor hem...

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Grrrrrene schreef op maandag 05 februari 2007 @ 11:44:
Als je op onderdelenlijn.nl een zoekopdracht plaatst voor een voorscherm in jouw kleur is de kans groot dat je veel lager uitkomt dan 200 euro. Natuurlijk zitten daar ook afzetters bij die je 600 euro vragen voor zo'n ding, maar niet geschoten is altijd mis :)
Inderdaad, plaats een aanvraag op onderdelenlijn.nl of auto-onderdelen.nl
Alto's kom je regelmatig tegen op de sloop, er is een goede kans dat er nog wel ergens een voorscherm in de juiste kleur ligt.

🖥️ | 🚗

Pagina: 1