Toon posts:

E-mail wordt niet meer ontvangen op server!

Pagina: 1
Acties:
  • 2.139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist wilde ik een mailtje naar m'n werk sturen maar kreeg per direct een mail terug met de volgende error:

SMTP error from remote mailer after RCPT TO:<nick@****.nl>:
host mx1.xs4all.nl [194.109.24.***]: 552 5.2.2 quota exceeded

Ik heb naar verschillende aliassen een mailtje gestuurd maar kreeg dezelfde error terug gestuurd!~
Ligt dit probleem bij xs4all of is er iets met de server aan de hand?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:30

lier

MikroTik nerd

Zoekerdiezoek...

Oftewel, geen "probleem" (maar kijk maar even naar de server)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:50

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Vertaald naar het nederlands:

Heee! Deze mailbox is vol en jouw mail past er echt niet meer bij. Ik heb het echt geprobeerd, maar 't lukt niet.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
remco_k schreef op zondag 04 februari 2007 @ 22:50:
Vertaald naar het nederlands:

Heee! Deze mailbox is vol en jouw mail past er echt niet meer bij. Ik heb het echt geprobeerd, maar 't lukt niet.
:) de vertaling was ik wel achter, maar is er op een windows 2003 server met exchange een algemene instelling die dit dus veroorzaakt? Want naar mijn weten is er geen limiet op de server ingesteld!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 22:58 ]

• lier

lier

MikroTik nerd

De mailbox van de ontvangende partij bij xs4all zit vol...wat is nu eigenlijk je vraag ?

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op zondag 04 februari 2007 @ 23:28:
De mailbox van de ontvangende partij bij xs4all zit vol...wat is nu eigenlijk je vraag ?
Nou mijn vraag is hoe kan deze nu vol zitten want de server vangt de mail op en deze heeft geen limiet ingesteld.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Blijkbaar wel (al is het maar tijdelijk, dat weten wij niet, maar de beheerder van die server wel).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:50

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 23:32:
[...]

Nou mijn vraag is hoe kan deze nu vol zitten want de server vangt de mail op en deze heeft geen limiet ingesteld.
En dan blijkt nu dat je niet echt een goede omschrijving van de omstandigheden hebt gemaakt.
Ik nam nl. aan dat de mailbox waar je iets heenstuurde door XS4ALL werd beheerd.
Wat kennelijk niet het geval is. M'n neus doet het toch minder goed dan ik dacht.

Misschien moet je even een duidelijke schets maken waar je mailtje allemaal langskomt en (vooral) ook even de grootte van je mail vermelden en de quota van (evt alle) pop3 boxen waar je mailtje dan langskomt en uiteindelijk in uitkomt.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
remco_k schreef op maandag 05 februari 2007 @ 00:32:
[...]

En dan blijkt nu dat je niet echt een goede omschrijving van de omstandigheden hebt gemaakt.
Ik nam nl. aan dat de mailbox waar je iets heenstuurde door XS4ALL werd beheerd.
Wat kennelijk niet het geval is. M'n neus doet het toch minder goed dan ik dacht.

Misschien moet je even een duidelijke schets maken waar je mailtje allemaal langskomt en (vooral) ook even de grootte van je mail vermelden en de quota van (evt alle) pop3 boxen waar je mailtje dan langskomt en uiteindelijk in uitkomt.
Ok daar heb je gelijk in.

De server krijgt z'n mail normaal gesproken binnen via batched smtp.
Deze wordt via de exchange server verwerkt op een windows server 2003 besturingssysteem.
Ik kan op deze server nog wel verzenden maar geen enkele mail ontvangen.
Ik probeer d.m.v. verschillende providers gewoon een lege mail naar de server te sturen maar deze wordt niet ontvangen (echter is het mij 1 keer gelukt om een mailtje te ontvangen van de 100).
Ook heb ik geprobeerd om via andere e-mail aliassen te sturen maar krijg dan gewoon dezelfde error.
Namelijk:

Ik heb ook nog op xs4all bij de quota gekeken maar kon niks vinden dat de quota is overschreden!
Iemand die mij op nieuwe ideeen kan helpen voor een oplossing?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 00:59:
[...]

Ok daar heb je gelijk in.

De server krijgt z'n mail normaal gesproken binnen via batched smtp.
Deze wordt via de exchange server verwerkt op een windows server 2003 besturingssysteem.
Ik kan op deze server nog wel verzenden maar geen enkele mail ontvangen.
Ik probeer d.m.v. verschillende providers gewoon een lege mail naar de server te sturen maar deze wordt niet ontvangen (echter is het mij 1 keer gelukt om een mailtje te ontvangen van de 100).
Ook heb ik geprobeerd om via andere e-mail aliassen te sturen maar krijg dan gewoon dezelfde error.
Namelijk:

Ik heb ook nog op xs4all bij de quota gekeken maar kon niks vinden dat de quota is overschreden!
Iemand die mij op nieuwe ideeen kan helpen voor een oplossing?
Post de volledige SMTP header eens.

Misschien de verzendende account die over zijn quota is?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja, zoals de melding dus al zegt 'quota exceede' .. de mailbox is vol.
De mail komt via Xs4all binnen op je server via bSMTP zeg je. Heb je nou eerst al alle mailboxxen op de server naar binnen getrokken :?
Ik kan op deze server nog wel verzenden maar geen enkele mail ontvangen
Blijkbaar kun je dus geen mail meer uit de mailbox halen, maar er ook niets in doen omdat deze vol zit.
Bel de helpdsk van Xs4all anders eens ?

Verder volgende keer graag meteen dergelijke cruciale informatie melden ...

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb het probleem volgens mij opgelost!
Van XS4ALL hebben wij sinds wij internet en batched smtp hebben aangevraagd een e-mail adres gekregen bv. dsl00000@xs4all.nl.

Via dit mail adres komt naar mijn inziens alle domein mail binnen op de exchange server die het dan verdeeld onder de aliassen. Echter op het xs4all adres wordt de mail niet opgehaald en deze zat dus helemaal vol met spam zo'n 50 mailberichten per uur komen hierop binnen sinds enkele dagen. Wij hebben dit mail adres al een jaar en nooit problemen gehad iemand die weet waarom er gigantisch veel spam plotseling binnen komt (spam-filter staat wel aan)?
Ik heb deze nu doorgelinkt naar de server maar dit is ook geen goede oplossing want continu zoveel spam binnenhalen is niet normaal. Kan iemand dit trouwens bevestigen dat xs4all via batched smtp zo werkt dat de mail via zo'n adres gaat dsl00000@xs4all.nl?

Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/2r2584h.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Koffie op 05-02-2007 13:57 ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-03 06:18

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Hebben jullie nog ISDN of een particulier lijntje waarbij poort 25 geblokt is ofzo dat jullie gebruik maken van batched SMTP?

Als dit namelijk een "erfenis uit het verleden" is en je de mail ook direct op je server kunt laten afleveren, dan kun je jezelf deze problemen in het vervolg besparen.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
Coach4All schreef op maandag 05 februari 2007 @ 12:52:
Hebben jullie nog ISDN of een particulier lijntje waarbij poort 25 geblokt is ofzo dat jullie gebruik maken van batched SMTP?

Als dit namelijk een "erfenis uit het verleden" is en je de mail ook direct op je server kunt laten afleveren, dan kun je jezelf deze problemen in het vervolg besparen.
Nee wordt geleverd via xs4all (zoals hierboven te lezen) en deze heeft poort 25 niet geblokkeerd!
Maar de problemen zijn er eigenlijk nog steeds de mail werkt nu wel weer naar behoren maar het probleem met spam is niet opgelost.

* Ik zie nu net dat de spam naar een alias van ons domein wordt gestuurd die niet bij ons in gebruik is nl. feddomeinjab@domein.nl! Kan ik deze niet op een of andere manier blokkeren?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 13:03 ]

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 12:56:Nee wordt geleverd via xs4all (zoals hierboven te lezen) en deze heeft poort 25 niet geblokkeerd!
Maar de problemen zijn er eigenlijk nog steeds de mail werkt nu wel weer naar behoren maar het probleem met spam is niet opgelost.

* Ik zie nu net dat de spam naar een alias van ons domein wordt gestuurd die niet bij ons in gebruik is nl. feddomeinjab@domein.nl! Kan ik deze niet op een of andere manier blokkeren?
Wel als je zelf als SMTP server voor je domein gaat fungeren. Dan kan namelijk vrij eenvoudig alle mail voor niet bestaande mail adressen worden geblokkeerd.

Waarom heb je voor bSMTP gekozen ?

Pagina: 1