iCal en agenda synchroniseren, foutieve tijd

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:28

appelsientje

Het beste onder de zon

Topicstarter
Ik weet eigenlijk niet of 't probleem in dit topic moet, of in de telefoon topic.
Maar het volgende is het geval.
Ik gebruik iCal en de agenda van mijn telefoon.. het synchroniseren gaat perfect... alleen.
Na 1 April 2007 geeft hij de tijd verkeerd aan... het lijkt wel of hij moeilijk loopt te doen met de winter/zomer tijd.

Dus in iCal stel ik de tijd op 15:00 in ... en op mijn telefoon verschijnt 14:00

Nu heb ik op mijn Mac ingesteld:
- time zone (+ 1)
- set date & time automatically

bij iCal
- Turn on time zone support

Mijn telefoon staat ook ingesteld dat hij moet werken met time zone...

Maar dat mag niet baten...
Na 1 April gebruiken ze niet dezelfde tijd :( iemand een idee wat ik nog meer kan doen?

Oja heb een K800i (SonyEricsson)

[ Voor 5% gewijzigd door appelsientje op 04-02-2007 21:25 ]

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebradenkip
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:39
Ik wist voor dit topic niet eens dat ik dit probleem had, maar ik heb het dus ook met mijn K800i. Alleen bij mij is het niet vanaf 1 april maar al vanaf 31 maart.

Ik heb net zitten spelen met de instellingen van iCal en de K800i maar er lijkt inderdaad geen manier te zijn om het goed te krijgen. Ben wel benieuwd naar een eventuele oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Topicstarter
gebradenkip schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:49:
Ik wist voor dit topic niet eens dat ik dit probleem had, maar ik heb het dus ook met mijn K800i. Alleen bij mij is het niet vanaf 1 april maar al vanaf 31 maart.

Ik heb net zitten spelen met de instellingen van iCal en de K800i maar er lijkt inderdaad geen manier te zijn om het goed te krijgen. Ben wel benieuwd naar een eventuele oplossing.
:D gelukkig ;)
Ik heb het ook vanaf 31 maart.. (kom ik net achter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

ik heb het ook... kwam ik achter.. gewoon vanaf nu al. Alles staat op foon een uur later.
Zal mijn specs later ff posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Hmmmm, toch eens even kijken of het bij mij ook zo is. Hoe hebben jullie de K800i met iSync aan de praat gekregen, zelf in de source van iSync gedoken of een plugin gekocht? Misschien ook wel belangrijk om even te vermelden...

Edit: hier inderdaad ook hetzelfde probleem.....
Misschien is het wel verholpen in OSX 10.4.9.....

[ Voor 18% gewijzigd door Red op 04-02-2007 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebradenkip
Ik ben zelf (aan de hand van een website) de configuratiebestanden van iSync ingedoken. Is het niet zo dat die plugins precies hetzelfde voor je doen?

Ik denk trouwens dat het probleem bij de K800i ligt. De telefoon heeft namelijk alleen een setting "het is nu zomertijd" en "het is nu wintertijd", en heeft zelf geen flauw benul wanneer de overgang is. Ik ga morgen maareens de firmware van de K800i proberen te updaten, eens zien of het daarmee verholpen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Topicstarter
Red schreef op zondag 04 februari 2007 @ 23:24:
Hmmmm, toch eens even kijken of het bij mij ook zo is. Hoe hebben jullie de K800i met iSync aan de praat gekregen, zelf in de source van iSync gedoken of een plugin gekocht? Misschien ook wel belangrijk om even te vermelden...

Edit: hier inderdaad ook hetzelfde probleem.....
Misschien is het wel verholpen in OSX 10.4.9.....
Ik heb een klein programmatje gekocht voor mijn mac die het mogelijk maakt om je K800i te synchroniseren. Programma kost iets van 2 euro
programma kan je hier downloaden mobile.feisar.com
Werkt echt perfect.. Maar goed een firmware update.. dat zou misschien wel nuttig zijn, zal dit ook eens posten in telefoon topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

appelsientje schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:24:
iemand een idee wat ik nog meer kan doen?
Na het begin van de zomertijd je GSM gelijk zetten en nog een keer syncen, dan komt het goed.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Topicstarter
burne schreef op maandag 05 februari 2007 @ 10:38:
[...]

Na het begin van de zomertijd je GSM gelijk zetten en nog een keer syncen, dan komt het goed.
Tja ben bang dat er niks anders op zit.. .want een andere oplossing kan ik nergens vinden namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebradenkip
Ik denk het helaas ook. De firmware update van mn telefoon heeft trouwens ook niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=305056-nl

Volgens mij is het met de meest recente systeemupdate verholpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

voor de goede orde.
ik beschik over de sony ericsson k810i en heb, na inspectie, ook te maken met het probleem.
nu start ik de software update op via systeemvoorkeuren en dan krijg ik bij de mogelijke updates de 'Zomertijd-update' als mogelijkheid ter download aangeboden. Deze was er nog niet op 6 februari, toen heb ik namelijk voor het laatste mijn update gedaan.

Nu maar is installeren.

Afbeeldingslocatie: http://www.timdopmeijer.nl/got/zomertijd.jpg

//EDIT: Zomer-update geinstalleerd, reboot gemaakt. Opnieuw gesynct (isync). Helaas geen resultaat. Toen mijn hele telefoonagenda gecleart en opnieuw gesynct: ook geen resultaat. Ben dus net als de TS nog op zoek naar een oplossing.

[ Voor 27% gewijzigd door troxx op 16-02-2007 21:17 ]

aka Crypto T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

En dan heb je de nieuwe begin- en eindtijden van de zomertijd-periode in Amerika. Dat gaat niets doen aan de gammele interne klok van je SE-telefoon. Computers hebben een 'centrale' klok (in geval van UNIX-achtigen loopt die op UTC) en berekenen de systeemtijd aan de hand van een tabel met datum en tijdzone. Je SE kan dat niet. Die heeft 1 tijd, en slaat afspraken op in een intern formaat op. Als je je telefoon niet op zomertijd zet gaat je telefoon op het moment wat je bedoelde af (dus als je nu een afspraak voor 1 juli, 12:00 neerzet gaat je telefoon op het juiste moment piepen) en als je je telefoon verzet naar zomertijd en een keer synct gaat 'ie ook op het juiste moment af.

Er is dus geen 'probleem', er is een onverwacht bijeffect van een klok die niet met tijdszones en zomer/wintertijd overweg kan. En een oplossing gaat er niet komen.

[ Voor 3% gewijzigd door burne op 16-02-2007 21:30 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

klinkt logisch.
ik had dit ook wel min of meer bedacht. het enige wat ik nu alleen irritant vind is dat ik voor mezelf moetn bedenken dat als ik een afspraak met iemand ga maken voor ergens in maart dat ik er een uurtje bij optel (als ik bijv. kijk of ik kan in mijn telefoon).

naja.. ies nie anders.

aka Crypto T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Zet je telefoon eens op "Daylight saving"...
Met mijn SE K610i werkt het....

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Pagina: 1