Joystick met 4-assen gezocht (geen hotas en niet te duur)

Pagina: 1
Acties:

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:57

steveman

Comfortabel ten onder

Topicstarter
Het lijkt erop dat het doek voor m'n ouwe trouwe über MS Sidewinder 3d pro definitief is gevallen. Niet omdat ie in stukken is gevallen, niet omdat ie onnauwkeurig is geworden. In tegendeel het blijft de fijnste stick die ik ooit heb gevoeld! (Gekocht in... 1997 of 98 ofzo (!!!!) voor Fl89,--)

Waarom wel? M'n laptop heeft geen 15pins game port ! :( :(

Ik heb veel gegoogled voor oplossingen om de stick via usb aan te sluiten, die zijn er wel, maar alleen met óf verlies van functionaliteit óf met een hoop soldeerwerk (paar medefans die handig zijn hebben een manier gevonden).

Dus... vervanging!

Een logische stap zou zijn om binnen de MS stal te blijven zoeken, echter heb ik ondervonden dat de 1e generatie stick na de 3d pro, precision pro, met te weinig wrijving beweegt. In reviews zag ik dat het bij de Sidewinder 2 ook al het geval is ...

Wat ik vooral fijn vind aan de 3dpro is dat ie niet zo'n groot uitslaggebied heeft en ook redelijk stug is (én niet kantelt!!)

Ik ben dus op zoek naar een stick die aan het volgende voldoet:

-lekker wat weerstand bieden
-niet te duur (liefst niet meer dan 89/2,20371 ;) )
-geen force feedback
-wél throttle, geen hotas

Ik ben van plan morgen ná m'n tentamen... even langs de MM te gaan om de (vast wel) aanwezige sticks te voelen. Welke verdienen meer aandacht?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

http://www.nowthatsit.nl/...OufhOLDlYoCFTVYQgodXVoFnA
eerste (gesponsorde) link op google, is dat niet wat? vast goedkoper te vinden

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:57

steveman

Comfortabel ten onder

Topicstarter
GoldenSample schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:15:
http://www.nowthatsit.nl/...OufhOLDlYoCFTVYQgodXVoFnA
eerste (gesponsorde) link op google, is dat niet wat? vast goedkoper te vinden
In een review van iemand zag ik dat dit soort dingen niet zo goed werken :(

Calibratie is niet zo goed en ook moet je kiezen tussen functionaliteit, óf coolie hat of... 4e as ofzo? Niet ideaal dus.

Als iemand het tegendeel kan mededelen, doe dat vooral!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Tikje naar SPV :)