Toon posts:

Koelings gevaar systeem in kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben erg benieuwd in hoeverre het slecht is om een systeemkast in een kast neer te zetten (gesloten kleding kast, komt dus vanzelf wel wat lucht in, echter niet veel). Ik heb dit reeds nu een paar dagen zo omdat ik gek werd van het geluid dat mijn box (4 x ventilators) oplevert. Wanneer ik ook kijk in de bios, de temperatuur van zowel het moederbord als de CPU komen niet hoger dan 39 a 40 graden (groot aantal keer gekeken waaronder het moment dat de pc bijvoorbeeld 2 dagen non stop aan stond). Kan het dan geen kwalijke gevolgen hebben of wel? Als ik de box uit de kledingkast haal en hier normaal in de kamer neerzet heb ik een temperatuur van rond de 33 graden gemiddeld bij dezelfde omstandigheden.

Bedankt voor het antwoord alvast :)

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

meten is weten.
Afhankelijk van de hoeveelheid lucht in je kast zal de PC in toenemende mate gekoeld worden met eerder verwarmde lucht. Stress het systeem een paar uur met gesloten (kleren)kast en check je metingen op je mainboard en graka.

d:)b :henk d:)b

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Hoe warmer de omgevingstemperatuur, des te meer airflow je nodig hebt. Je moet dus geen pc hebben die echt veel stroom verbruikt, want dan zal het uiteindelijk wel erg warm worden in de kast als je vaak en langdurig het systeem belast met bijv. gamen.

Zoals eerder gezegd, doe eens een lange stresstest, 3Dmark is zeer geschikt want die belast de vga en de cpu tegelijk.

En misschien gaan je kleren stinken als je pc stinkt, ik zou de pc dus even ontstoffen. :)

Goud is geen geld

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Hou ook rekening met de hoeveelheid stof in een klerenkast (maar dit is wel afhankelijk van hoe vaak je iets pakt uit de kast en wat voor soort kleren je hebt, je dikke wollen trui geeft meer stof dan het latex stoeipakje van je vriendin ;) )

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-05 12:09
als je hem in de kast gaat zetten kan je toch gewoon beter buiten laten staan maar dan de overbodige fans uitzetten?
lijkt me handiger en komt uiteindelijk op hetzelfde neer.
of wat dacht je van een fancontroller