Nieuw Homemade Systeem.

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-01 00:48
Ik ben al een tijdje bezig om voor me een systeempje in elkaar te steken..
En nou zou ik eens jullie mening willen.. graag tips die niet te veel gaan doen aan mijn budget wat ik zit er al wat over :+

- E6400
- Kinston 667mhz 2x1GB
- 8800GTS
- P5B-E
- X-fi Xtreme Gamer
- arctic Freezer 7 Pro
- Coolermaster 500W
- Shennheiser PC150
- Iiyama Prolite 19" 4:3 1280x1024 5ms
- Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATAII

En dat is zowat het belangrijkste denk ik :)
Danku +D

EDIT: Het totaal komt nu op een 1460 Euro
- Dient vooral om te gamen
- reden waarom ik deze onderdelen heb gekozen: leken me goeie onderdelen voor prijs/kwaliteit

[ Voor 14% gewijzigd door SoulShot op 04-02-2007 21:07 ]

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:28

aex351

I am the one

Prachtige opgesomde lijst met onderdelen. Met zelfs nog een totaal prijs. Kopen zou ik zeggen aangezien er verder niets meer aan deze thread toe te voegen is.

< dit stukje webruimte is te huur >

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Leuk systeem. Als je wilt dat je topic open blijft lees de regels zo gaat het hier niet. Wat er ontbreekt.

Waarom heb je voor de onderdelen gekozen.
Wat wil je er mee gaan doen.
Wat zijn je vragen.

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Ziet er goed uit volgens mij. Alleen ben je van plan over te klokken? Want ik zie wel een Artic Freezer PRo 7 maar geen super overklok geheugen. Met stock koeler blijft hij koel genoeg.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-01 22:03
U koopt een Dikke videokaart en speelt op 1280x1024.

Zet er dan een Ati 1950PRO in :/

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Beetje raar argument Tomino. Je koop toch een nieuwe pc waarmee je de nieuwste spellen goed en mooi kunt spelen EN waarmee je toekomstige spellen ook nog behoorlijk kunt spelen.

@TS volgens mij is dat wel een behoorlijke config zo. Neem aan dat je de overige onderdelen al hebt (kast, muis etc). Dan zou ik hem zeker kopen ;)

Macbook Pro, 640 WD extern

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-01 00:48
meeste van mijn pc ga ik verkopen.. het enige dat blijft is: de webcam, mx512 en eyepad Xl :p
Kast gaat ook nieuw zijn: Een X-gear C888K
Maar ik weet niet echt of dat zoveel uitmaakt aan mijn pc :)

Overclocken ga ik wel, maar niet te hoog omdat ik vanplan ben het systeem toch een aantal jaar te houden en te upgraden.. bijvoorbeeld een quad erin achter een paar jaar als ze wat goedkoper zijn, schijfje erbij, nog wat Ram.. Maarja dat's voor later..

Nu, ik had eerst een 7950GT maar ik dacht van ja: Hij is wel goed enzo maar de directx 10 komt eraan, dus koop ik beter de goedkopere directx 10 dan de bijna duurste directx 9.; zodat'k binne een paar jaar die 7950GT niet moet weg doen en dan toch gewoon deen directx10 koop;;.

Even om terug te komen op dat overclocken, ik ga hem denk ik op 2.5 zoiets laten lopen.. Hopelijk een stabiele overclock zonder voltage verhoging, want ik heb me laten wijsmaken dat als je daarin begint dat het de levensduur van je CPU verkort..

Klopt wat iemand daar zei, nog even zegge waar ik mijn pc vooral voor gebruik:
Games 50% Photoshop 10% kantoorachtig werk 20% film kijken 20%
Anders wat muziek luistere surfen weet'k veel.

EDIT: Mijn hoofdvraag eigenlijk is, of jullie iets aan het systeem zouden veranderen voor dezelfde doeleinden dat niet te veel meer kost.

EDIT 2: BTW SOEPSTENGEL13 wat bedoel je met overclock geheugen? 2x1GB is toch al mooi niet? 2x2GB is op't moment nog onbetaalbaar 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door SoulShot op 04-02-2007 22:30 ]

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-01 22:03
Clox schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:10:
Beetje raar argument Tomino. Je koop toch een nieuwe pc waarmee je de nieuwste spellen goed en mooi kunt spelen EN waarmee je toekomstige spellen ook nog behoorlijk kunt spelen.

@TS volgens mij is dat wel een behoorlijke config zo. Neem aan dat je de overige onderdelen al hebt (kast, muis etc). Dan zou ik hem zeker kopen ;)
Ja begrijp ik. Maar met dergelijke dikke videokaarten koop je niet om op 19" te spelen. Die kaart kan makkelijk hogere resoluties aan. beetje overkill :?

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Soepstengel bedoelt met het overclockgeheugen niet de hoeveelheid, maar de snelheid ervan.
Het geheugen dat je geselecteerd hebt draait op 667Mhz en ook al kun je daar wel mee overclocken, je moet er nou ook weer niet al teveel van verwachten.
Daarentegen is het ook overbodig om, wanneer je niet gaat overclocken, die Arctic Freezer 7 Pro te kopen, met de stock koeler blijft de Core 2 Duo echt wel koel genoeg.

Nee, merp!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Onze mening? Hmmmm denk dat die redelijk verwoord wordt door dit topic: Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:21

Thandor

SilverStreak

EDIT: Mijn hoofdvraag eigenlijk is, of jullie iets aan het systeem zouden veranderen voor dezelfde doeleinden dat niet te veel meer kost.
In Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? lees ik:
Vragen over systemen dienen specifiek te zijn, niet algemeen. Dus een lijstje met hardware onderdelen neertikken met de vraag of dit goed is zal direct worden verwijderd; wat wel en niet bij elkaar past is terug te vinden in de guides, de search en natuurlijk de manuals van de desbetreffende hardware (welke je gewoon kunt downloaden van de site van de producent).
Ofwel, eigenlijk is dit niet de bedoeling. Dit topic zal dan ook gesloten worden.

Bekijk aan de hand van reviews en benchmarks hoe de onderdelen presteren. Ervaringen van andere mensen (Tweakers.net Productsurvey, zoeken op GoT zelf, etc..) kunnen ook handig zijn. Zo kun je zien of andere mensen er problemen mee hadden.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.