Toon posts:

Ati Radeon X1950 Pro > Tv-out problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen

heb hier een nieuwe PC met de volgende specs:

AMD Athlon64 X2 3800+ AM2
MSI K9A Platinum
2x 512MB PC-6400 Kingston
Sapphire Ati Radeon X1950 Pro PCI-E 256MB

Nu heb ik een probleem met betrekking tot het kijken van filmpjes op mijn Sony TV (via S-video)

Met de normale catalyst drivers is het onmogelijk om filmpjes e.d. fullscreen af te laten spelen op mijn TV. Alle instellingen die ik bij cinamatic instel worden domweg genegeerd.

Toen heb ik geprobeerd om de Omega drivers te installeren. Tot dusver ging dat erg goed. Alles valt wel normaal in te stellen en bij filmpjes werd het beeld netjes fullscreen weergegeven op mijn TV.

Maar zodra ik een 3D applicatie start en ik vervolgens terug naar windows gaat wordt de resolutie van mijn Primary display (Philips 19" TFT) gereset naar 1024x768. En hij snapt dan ook niet meer dat hij oko hoger kan. Het resolutiebalkje gaat niet hoger dan 1024*768. Pas als ik de TV uitschakel en alles half reset snapt hij weer dat hij op 1440 * 900 aankan.

Hetzelfde probleem heb ik ook als ik opnieuw opstart, dan reset hij ook onmiddelijk naar 1024 * 768 met hetzelfde gezeik

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Ik wordt er schijtziek van, elke keer als ik reboot moet ik mijn beeldscherminstellingen opnieuw gaan instellen

Vroeger mijn mijn nvidi kaart werkte dit soort shit gewoon in 1x zonder dit soort debeil gezeik. Ik ben al 2 dagen bezig om het goed te krijgen maar zonder resultaat!!
primusz schreef op zondag 04 februari 2007 @ 19:10:
[...]

De maximale resolutie van je TV-out is 1024x786. Als je je beeld hebt gecloned zal je monitor ook op deze resolutie draaien, tenzij je in het control center aangeeft dat je tv mag 'pannen'. Hierbij scrolld je tv beeld mee met je muis naar het gedeelte wat er niet op past t.o.v. de monitor resolutie.
Hij panned wel gewoon goed, het gaat pas fout als ik een spelletje speel of opnieuw opstart. Als ik een video kijk ofzo gaat het verder wel gewoon goed.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 19:58 ]