Toon posts:

5.1 stereo mix probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een externe mixer op mijn laptop in combinatie van een externe 5.1 geluidskaart(usb) om via dss dj 2 mp3's te mixen. Het programma staat ingesteld voor een external mixer. Het heeft dus niks met midi te maken en de mixer stuurt het programma ook niet aan.

Zo stuurd dss dj vanuit het front en rear kanaal van de soundcard van deck 1 en 2 naar het het kanaal van de mixer (1 en 2) zodat je als het ware virtuele cd-spelers/platenspelers hebt. Deze zijn verbonden met 2x een tulp to minijack kabel. De tulps zitten in de line ingangen van de mixer en de jacks zitten dus in de front en rear inputs van de souncard. Dit werkt allemaal perfect.

Voorheen had ik geen exerternal mixer en gebruikte ik altijd de muis om te mixen en gebruikte ik dan ook de geluidskaart van de laptop (die geen 5.1 is) en kon ik door middel van stereo mix te activeren in de opnameregeling van windows het geluid naar de microfoon sturen. In eht programma paltalk(soort msn alleen dan met de mic) deed ik dan in bepaalde groepen mixen voor andere mensen.

Nu ik dus een 5.1 geluidskaart heb komt alleen het frontkanaal(channel 1) door in de stereo mix (en dus ook op de mic) maar het 2e (rear) kanaal niet :?

Hoe kan ik er voor zorgen dat het rear kanaal ook op de stereo mix van windows komt?

Thx!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Je moet de lijnuitgang van je mixer met de line-in van je geluidskaart (de blauwe jackplug dus). Dan in opnameregelingen de lijningang selecteren. Als je evt. nog een mic wil aansluiten, kan deze waarschijnlijk wel op je mixer.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat zijn er 2. En op mijn geluidskaart zit maar 1 line in :?
Channel 1 mixer is al 1 line, dus channel 2 blijft dan over

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 21:24 ]

• Tha Ra
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:23:
Maar dat zijn er 2. En op mijn geluidskaart zit maar 1 line in :?
Channel 1 mixer is al 1 line, dus channel 2 blijft dan over
Je mengpaneel heeft toch naast alle ingangen ook wel een of meerdere uitgangen? dat hebben ze toch allemaal

Verwijderd

Topicstarter
Zo ziet het er uit zoals het nu is :
Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/8051/img0157tn5.jpg
Naar de soundcard
Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/3479/img0160dx2.jpg

En in de master input van de mixer zit ook een tukp naar minijack kabel die weer naar de speakers gaat

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 21:46 ]

• Tha Ra
kan je nog ff een fototje maken van de tulpaansluitingen links?

[ Voor 7% gewijzigd door Tha Ra op 04-02-2007 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de rechterkant?
Maarja hier heb je dan een overzicht van het geheel.

Afbeeldingslocatie: http://img170.imageshack.us/img170/9805/img0152nd5.jpg

• Tha Ra
sorry, ik bedoelde natuurlijk links. De aansluiting waar REC bij staat moet je op de blauwe jack-aansluiting van je geluidskaart aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Shit dus dan heb ik nog een kabel nodig... Want mijn boxen (creative 2.1 geluidsboxen) gebruikt ook een minijack die ik achter in de sub moet stoppen. (master mixer naar sub)

• Tha Ra
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 22:08:
Shit dus dan heb ik nog een kabel nodig... Want mijn boxen (creative 2.1 geluidsboxen) gebruikt ook een minijack die ik achter in de sub moet stoppen. (master mixer naar sub)
geen probleem, die kan je zo voor €3.50 bij de mediamarkt halen ;)

Verwijderd

Topicstarter
OKe ik snap het hellemaal ,bedankt voor je hulp _/-\o_ :)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 22:13 ]

• Tha Ra
Graag gedaan :)
Pagina: 1