Toon posts:

Siemens Gigaset usb adapter 108 (Internetplusbellen KPN)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.901 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik gebruik de Gigaset usb adapter 108 van Siemens (gekregen bij Internetplusbellen van KPN) om zo draadloos te internetten met de experia box. Alleen nu ik vista heb geïnstalleerd wordt deze usb adapter helemaal niet meer herkend. De cd-rom van KPN werkt niet in vista en de software van Siemens herkent de Usb adapter niet. Er wordt gevraagd de usb adapter aan te sluiten, maar vervolgens reageert hij niet als ik hem aansluit.

Heel raar, weet iemand hoe ik dit op kan lossen? :'(

Alvast bedankt,

Nick

Verwijderd

Als het goed is mag je hem niet aansluiten als de software nog niet geinstalleerd is, bij mij zat er een zakje omheen met daarop een geel stikkertje met ATTENTIE: eerst software installeren en dan gigaset aansluiten. Verder misschien even met KPN heldesk bellen? Die lui hebben toch niets te doen *ahum ahum*

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 19:34:
Als het goed is mag je hem niet aansluiten als de software nog niet geinstalleerd is, bij mij zat er een zakje omheen met daarop een geel stikkertje met ATTENTIE: eerst software installeren en dan gigaset aansluiten. Verder misschien even met KPN heldesk bellen? Die lui hebben toch niets te doen *ahum ahum*
De cd van kpn werkt niet in Vista, krijg allerlei foutmeldingen!

Verwijderd

Topicstarter
Eerst krijg ik deze foutmelding (een aantal keer):

Afbeeldingslocatie: http://img472.imageshack.us/img472/7757/kpn2kl3.jpg

En als die venstertjes weg zijn, blijft dit over:

Afbeeldingslocatie: http://img462.imageshack.us/img462/5663/kpnbv7.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 19:44 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:56

breinonline

Are you afraid to be known?

As je dus wel beheerdersrechten bezit, dan is de software niet compitabel met Vista. Op de KPN-site staat ook aangegeven:
De software bevat de laatste drivers welke u nodig heeft voor een optimale werking van de adapter. Alléén geschikt voor Windows 98SE, Windows ME, Windows 2000(SP4) en Windows XP (SP2).
En op de Siemens-site is alleen nieuwe firmware te vinden. Zolang KPN geen nieuwe drivers levert gaat het dus niet werken :)

[ Voor 18% gewijzigd door breinonline op 04-02-2007 19:53 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Is er niet een andere mogelijkheid. Bijvoorbeeld door vista zelf een connectie aan te maken ofzo?

Anders wordt m'n moeder gek van die kabel hier door het huis heen :'(

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:56

breinonline

Are you afraid to be known?

USB apparaten hebben drivers nodig, had je er een met een ethernet aansluiting gehad dan had je die niet nodig gehad en werkte het keurig. Nu is het helaas voor je moeder gewoon wachten op de KPN of installeren van een eerdere Windows versie dan XP.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 09:31
Hij werkt wel, echter je kan niks van encryptie instellen, dus niet echt nuttig of doormiddel van MAC controle.

Echter je zal eerst je pc even op het internet moeten znsluiten doormiddel van een netwerkabel of een aansluiting die wel werkt.

En dan via verkenner de map setup zoeken op de cd. niet installeren via de autoplay maar even de cd induiken.

Als ik het goed herinner in de map NL.

Verwijderd

Ik heb ditzelfde probleem. Maak gebruik van een Gigaset draadloze verbindinggevalletje. Hiervan ben ik de CD kwijt geraakt en heb een driver gedownload van internet en windows XP werkte goed met de driver voor de gigaset. Vista geeft aan dat ik het aapparaat moet aansluiten, wanneer ik dit doe dan bljift het in beeld staan en er veranderd niks.

Na een minuut of 2 wachten gebeurd er wel wat en zegt hij dat de windowsversie het niet ondersteund....

Zijn er drivers te vinden voor de gigaset die werken onder vista?
Pagina: 1