Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Je hebt het over dat MediaWiki ook html accepteert, dan zou ik toch elke externe html wysiwyg editor kunnen gebruiken ? Echter de paar testjes met wat simpele pagina's gaf slechte resultaten.
Kan ik nu concluderen dat iedereen die met MediaWiki artikelen schrijft en de layout zelf maakt zit aan te kloten met de Wiki markup codes ?
Imho is dat "stenentijdperk" editen.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Verwijderd
Ik vind wiki pagina's er veelal goed uitzien en is lekker laag drempelig, maar toch een zekere barriere om te zorgen dat er aandacht aan wordt besteedt.
Waar je ook naar kan kijken is wikEd. Niet zo uitvoerig als FCKEditor, maar wel makkelijker te implementeren.
Zo te zien bijna net zo bewerkelijk als FCKEditor: TinyMCE.
[ Voor 12% gewijzigd door Savantas op 06-02-2007 11:26 ]
Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Deze is handig om offline artikelen te schrijven. Werk wel sneller dan in de browser, echter moet je nog steeds zelf de markup editen. Tevens worden tabellen niet ondersteund en dat is juist wat ik het meeste gebruik. Zo te zien wordt naar wel aan gewerkt, maar nu dus nog geen optie.OkkE schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:44:
Misschien is een What You See Is What You Mean editor een idee?
Okee. Ziet er goed uit. Echter bij de installatie instructies voor wikEd gaat bij mij al het licht uit :Savantas schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:19:
Je hebt wel de Offline MW Text Editor met dezelfde syntax en knoppen voor formattering, maar meer als met FCKEditor? Niet echt.
Waar je ook naar kan kijken is wikEd. Niet zo uitvoerig als FCKEditor, maar wel makkelijker te implementeren.
Zo te zien bijna net zo bewerkelijk als FCKEditor: TinyMCE.
Tsja. Wellicht is dat het probleem. De Wiki staat niet op een eigen server maar op de XS4ALL server waar ik een eigen WIKI heb aangemaakt (eigen URL).Installation
Simply add one of the following code snippets to your User:YourUsername/monobook.js (or whatever skin used, see Wikipedia:Monobook for details) page.
You need a user account and you have to be logged in in order to install and use wikEd.
Both installation versions give identical results. After saving, you have to refresh your browser's cache to see the changes: hold down Shift while clicking Reload (or press Ctrl-Shift-R).
Please do not copy the complete wikEd program code to your page!
Ik heb geen idee hoe ik bij die monobook.js kom.
http://meta.wikimedia.org/wiki/FCKeditor
Heb je het aan de praat gekregen in een eigen MediaWiki installatie of binnen je account op een bestaande externe Wiki ?THE_CR0SS schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:11:
fck editor werkt wel in combinatie met mediawiki. ik heb dit zelf ook aan de gang gekregen als test hier.
http://meta.wikimedia.org/wiki/FCKeditor
Bij de installatie instructies staat :
Installing FCKeditor
1. Get the FCKeditor from http://www.fckeditor.net
2. Put the package into the subdirectory /FCKeditor of your mediawiki installation.
Ik heb geen eigen installatie (lokaal op een eigen server). Mijn Wiki wordt gehost door XS4ALL op hun server.
Begrijpen we goed dat je vanop een andere (eigen) server een editor wilt die post naar de *Wiki*-server op XS4ALL?Xymox schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:52:
Ik heb geen eigen installatie (lokaal op een eigen server). Mijn Wiki wordt gehost door XS4ALL op hun server.
Nee. Ik wil een pagina maken zonder gebruik te maken van de Wiki markup code, wysiwyg dus. Hoe dat mogelijk zou moeten zijn maakt mij niet uit. Een externe editor waar ik met copy/paste de gegenereerde code kan plaatsen in een Wiki pagina.moozzuzz schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:55:
[...]
Begrijpen we goed dat je vanop een andere (eigen) server een editor wilt die post naar de *Wiki*-server op XS4ALL?
Ik heb alleen een webbrowser hier, ik log aan mijn eigen Wiki op XS4ALL en kan daar pagina's toevoegen en de inhoud bepalen, met de standaard text editing die de Wiki mij daar biedt.
Makkelijk zou zijn een losse applicatie waar ik (offline) pagina's kan maken en dan als code plakken in de Wiki. Het hoeft dus geen tool te zijn die rechtstreeks code in de Wiki zet of allemaal toolbars presenteert tijdens het editen in de online Wiki. Het gaat mij alleen om het 'grafisch' opzetten van de pagina en deze dan handmatig plakken in het edit field op de online Wiki.
Verwijderd
Ik heb naar aanleiding van dit topic FCKeditor geinstalleerd voor gebruik in MediaWiki. Bij het pasten van Word documenten komt er echter overal <o:p></o:p> te staan na elke zin. Ik neem aan dat dit een of andere Word Tag is... enig idee of hier wat aan is te doen, danwel in Wiki, danwel in FCK danwel in Word?
alvast bedankt.
Verwijderd
Eerst plakken naar notepad en vanuit notepad plakken in je FCKeditor dan ben je van die Word shit af!Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:36:
Sorry dat ik deze even *schop* maar vond hem nog recent genoeg, en mn vraag te onbelangrijk om ervoor een nieuw topic te openen.
Ik heb naar aanleiding van dit topic FCKeditor geinstalleerd voor gebruik in MediaWiki. Bij het pasten van Word documenten komt er echter overal <o:p></o:p> te staan na elke zin. Ik neem aan dat dit een of andere Word Tag is... enig idee of hier wat aan is te doen, danwel in Wiki, danwel in FCK danwel in Word?
alvast bedankt.