Toon posts:

Iframe transparant

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, na 2 jaar ben ik terug aan het html'en geslagen, weliswaar via photoshop/illustrator en een iframe..
Maarrrrr... ik bots steeds op een probleem:

Voor de iframe heb ik de background op transparent gezet, maar nu neemt hij de kleur over van de html-background (eigelijk logisch), welke grijs is.

Ik wou eigelijk dat hij transparent was op de kleuren van de photoshop-layout waar ik de iframe op geplaatst heb !

Het spijtige is dat ik niet dezelfde kleur kan kiezen, want de achtergrond van m'n photoshop layout is een gradient..

Iemand een id ?
Thanks.

Ps; ik heb al gegoogled en de search gebruikt, maar er is niet echt iets te vinden, of ik moet de verkeerde zoektermen gebruiken.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:09

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je moet twee dingen doen. Voor Mozilla browsers moet je het attribuut allowtransparency="true" toevoegen en voor MSIE moet je een filter toevoegen wat een bepaalde kleur doorzichtig maakt.

Dan kom je dus op zoiets uit:

HTML:
1
2
<iframe src="anything.htm" frameborder="no" style="filter: chroma(color=#FFFFFF)" allowtransparency="true">
</iframe>

Let wel op, in MSIE zal dan alles wat wit (#FFFFFF) is in het iframe ook doorzichtig worden, dus kies een andere kleur als je wit toch zichtbaar wilt hebben en stel die dan in als achtegrondkleur, maar omdat Mozilla-browsers dan ook die achtergrondkleur zullen weergeven moet je weer CSS-hacks gaan gebruiken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dit geeft hetzelfde resultaat als dat ik gewoon geen achtergrondkleur instel. Dan krijg ik idd de tekst van de iframe op de achtergond van m'n photoshop lay-out, maar dan is de achtergrondkleur van de html pagina wit en niet grijs :-s

Verwijderd

Topicstarter
http://www.zonnecenterkim.be ; hier kan u het probleem zien.
Thanks.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:09

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je stelt daar wel een achtegrondkleur in! Het iframe roept een CSS-bestand aan waar ghet volgende in staat:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
body    {

background:#707070;

}

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.