Toon posts:

Dual Channel geheugen voor Crosshair mb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar dual channel geheugen (2x1gb) voor mijn Asus Crosshair moederbord, aangezien mijn bordje 800mhz aan kan wil ik dat ook graag benutten.

ik heb in de QVL gekeken van mijn MB en heb gekeken bij de modules voor ddr2-800mhz en de enigste die geschikt zijn volgens deze list is de:
Vendor: Micron
Chip nr: 5JAIIZ9DQQ
Part no.: mt16htf12864ay-80ea3
size: 1024
DIMM support: Supported for dual channel configuration

Volgens deze list is deze module geschikt voor mijn mb, maar zijn er niet nog andere die ook gschikt zijn voor mijn bordje? of is het echt alleen wat er in het boekje vermeld staat? en deze modules zijn amper te koop op internet dus misschien zijn er nog andere die mijn mb ondersteunen?

Heeeft iemand ook dit MB en welk geheugen gebruik je dan? of weet iemand nog meer modules die hier geschikt voor zijn maar die niet staan aangegeven in de list?

Frank

• Q00101100
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:10
Dat dat geheugen in de QVL staat, wil alleen zeggen dat het 'gegarandeerd' werkt met het moederbord. Ander geheugen met de juiste specificaties kan het ook wel doen, maar dan kan het zijn dat er compatibiliteitsproblemen optreden.

[ Voor 0% gewijzigd door Q00101100 op 04-02-2007 18:22 . Reden: andere woordkeuze ]

Verwijderd

Topicstarter
oke, want ik heb nu xms2 geheugen van corsair(sli ready) en die doen het helaas niet als dual channel configuration, terwijl het toch een goed merk is en niet eens door een asus MB word ondersteunt, maar ik wil er ook mee rekening houden dat ik me geheugen wat ga overcloken tegleijkertijd met het klokken van mijn cpu

maar nog even over de juiste specificaties waar jij het over had: over welke specificaties heb jij het dan? timings? mhz? het bordje kan alle snelheden aan t/m 800mhz dus dat moet het probleem niet zijn

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 20:43 ]

• Q00101100
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:10
Met de specificaties bedoelde ik kort gezegt het soort geheugen dat het moederbord ondersteund. Dus DDR of DDR2, de snelheid en in mindere mate de timings. Maar dat spreek vrij voorzich. In jouw geval moet dat dus inderdaad niet het probleem zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Q00101100 op 16-02-2007 17:43 . Reden: typo ]

• zwolluf
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-05 18:19
Ik had dat probleem ook toen ik em net had gekocht. Had er kingston hyperx spul ingepropt maar dat herkende hij gewoon niet. (gaf op lcd aan dat hij nog aan het zoeken was naar geheugen) heb er nu 2x 1 gig 800 MHz van Adata in zitten en dat werkt goed.

Gamende vader of moeder? Kom eens kijken op de FoT Discord!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
zwolluf schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:10:
Ik had dat probleem ook toen ik em net had gekocht. Had er kingston hyperx spul ingepropt maar dat herkende hij gewoon niet. (gaf op lcd aan dat hij nog aan het zoeken was naar geheugen) heb er nu 2x 1 gig 800 MHz van Adata in zitten en dat werkt goed.
Waarom een topic van 2 maanden oud omhoog schoppen voor dit?
Pagina: 1