Netwerkpoort met eigen wil

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:28
Mijn laptop heeft een vage kuur. Hij wil niet samenwerken met een Dell-router. Overal werkt de laptop perfect, op mijn Sitecom, op mijn Asus router, bij iedereen werkt hij, behalve bij die Dell. De Dell staat bij de buurman en er loopt een 20m kabel van die router, door de grond naar binnen. Andere pc's en laptop's werken prima, maar, deze laptop, een Asus TravelMate 2101WLC, werkt er niet op.

Wat heb ik geprobeerd:
Handmatig IP gegeven. Dan doet hij het, maar heb ik alleen geen internet. Op de pages van de router kom ik wel. Bij automatisch ip verkrijgen, blijft hij eindeloos onderhandelen, met als uitkomst geen of beperkt netwerkgedoe.

Wat (TF) is hier het probleem?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
En als je de laptop rechtstreeks met een kabeltje van ~1m aansluit op die dell-router?

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• maarud
spone schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:12:
En als je de laptop rechtstreeks met een kabeltje van ~1m aansluit op die dell-router?
tja, dat kan ik nou niet doen, maar andere laptop's werken wel op die lange kabel, dus dat is het probleem denk ik niet.....

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
DNS fout in de router klinkt het, heb je meerdere routers eraan hangen? Misschien is de kabel niet helemaal goed meer

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 18:07
Is die dell netwerkkaart toevallig een Gigabit verbinding ?

• maarud
software schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:41:
Is die dell netwerkkaart toevallig een Gigabit verbinding ?
heb geen netwerkkaart van dell, buurman heeft een router van dell.

En mbt die DNS.... waarom werken andere laptop's dan wel?
edit: weet niet precies meer hoe het was.. maar het kabel-sginaal gaat naarhet kabelmodem, en van daaruit weer naar die router....

[ Voor 17% gewijzigd door maarud op 04-02-2007 18:43 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Andere (nieuwere) drivers geprobeerd?

En probeer je netwerkpoort eens op een vaste snelheid te zetten (100mbit FD ?)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

maarud schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:10:

Wat heb ik geprobeerd:
Handmatig IP gegeven. Dan doet hij het, maar heb ik alleen geen internet. Op de pages van de router kom ik wel.

Wat (TF) is hier het probleem?
Dit is een DNS probleem. Je kunt dan proberen de directe DNS server van de provider op te geven ipv. het IP adres van de router (idem als gateway dus).

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:54
Is de netwerkkabel wel goed geknepen?
Is de netwerkkabel wel goed? Dus wel straight ipv crossed?
Want sommige netwerkkaarten kunnen dit volgens mij omdraaien. Dat je er gewoon een kabel tussendoet en dat de netwerkkaart wel uitzoekt hoe en wat dat hij het draaiende krijgt.

Nevermind, je kan wel de pagina van de router opvragen, dus je hebt wel verbinding.

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 04-02-2007 18:57 ]

• maarud
ThinkPadd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:56:
Is de netwerkkabel wel goed geknepen?
Is de netwerkkabel wel goed? Dus wel straight ipv crossed?
Want sommige netwerkkaarten kunnen dit volgens mij omdraaien. Dat je er gewoon een kabel tussendoet en dat de netwerkkaart wel uitzoekt hoe en wat dat hij het draaiende krijgt.

Nevermind, je kan wel de pagina van de router opvragen, dus je hebt wel verbinding.
hmm dit geldt niet, want een andere laptop doet het perfect....

Zal een andere keer is ff knutselen met DNS....

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:30

lier

MikroTik nerd

Probeer de nic van je laptop eens op 10 Mb half duplex in te stellen en sluit hem vervolgens aan op de "probleem" kabel. Gaat de onderhandeling nu wel goed ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1