Freeware software voor het maken van een kamerindeling

Pagina: 1
Acties:
  • 2.138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Mijn ouders gaan binnenkort verhuizen en willen alvast een beeld vormen van hun toekomstige plek.

Nu willen ze de kamers namaken en indelen op de computer maar ik kan hiervoor geen geschikte software vinden.

Ik ben dus opzoek naar software waarmee je kamers kunt inrichten. De enige twee voorwaarden zijn: gratis en niet te moeilijk in gebruik.

(Ik heb het vermoeden dat dit het verkeerde sub-forum is, maar ik heb geen flauw idee waar het anders in moet)

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:34

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
Ik pas je titel iets aan zodat hij wat netter is, en ik verplaats je topic naar CSA. In principe is het daar op z'n plaats :)

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb je zelf wel gezocht, of was de google-site al in een verhuisdoos gestopt?

Bijv.: http://www.roomarranger.com/

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Hoe moeilijk wil je het hebben?
3D ? Dan zou je kunnen kijken naar Google SketchUp, kost wel redelijk veel tijd om alle voorwerpen te maken.

Bovenaanzicht ? Zou je kunnen doen met Photoshop en dan verschillende 'layers' Of met Gimp, soort van variant op Photoshop, maar dan gratis.

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
www.ikea.nl al geprobeerd. Vooral de keukensoftware is lekker makkelijk. :)

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ja dat ligt er maar net aan wat je wilt, ieder (CAD) pakket wat op schaal kan tekenen zou je in princiepe vooruit meer moeten kunnen voor een 2d plattegrond / inrichting. Wil je echter 3d plaatjes en dat soort dingen dan gaat het volgens mij een stuk lastiger worden.

Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een freeware CAD pakket of een kloon van Autocad. Ik weet verder geen namen van deze paketten, maar nu weet je mischien in welke richting je moet zoeken.

• Mentox
@SmartDoDo, bedankt voor het aanpassen en verplaatsen van het topic.

@Iva_Bigone, het is een regel op GoT dat er eerst zelf gezocht moet worden en dan past een topic wordt geopend. Bedankt voor je link maar deze software is niet gratis.

@frankiepankie, SketchUp werkt niet op de computer omdat het niet onder Vista werkt. Het gaat om een simpele bovenaanzicht. 2D is meer als voldoende.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik ben zelf ook opzoek naar en simpel programma waarmee je een kamer indeling kan maken. 2D is genoeg, maar 3D zou nog beter zijn natuurlijk. Wil mijn kamer compleet omgooien. :9

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-07 19:45
Mentox schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:42:
@Iva_Bigone, het is een regel op GoT dat er eerst zelf gezocht moet worden en dan past een topic wordt geopend. Bedankt voor je link maar deze software is niet gratis.
Vervelend is dat altijd he, dat als je iets vraagt mensen gelijk gaan gillen van 'Huh heb je Google al gebruikt? En dan zelf 1 van de eerste hits, in dit geval dus een foute, want lezen is ook een kunst, van Google meegeven, zo van, kijk zo moet het.

Verwijderd

Dancing_Animal schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:57:
[...]
Vervelend is dat altijd he, dat als je iets vraagt mensen gelijk gaan gillen van 'Huh heb je Google al gebruikt? En dan zelf 1 van de eerste hits, in dit geval dus een foute, want lezen is ook een kunst, van Google meegeven, zo van, kijk zo moet het.
2 seconden googlen:

http://furniture.about.com/od/buyingtips/fr/tk.htm

Kijk je kan wel bijdehand reageren dat mensen zo snel lopen te zeuren maar vaak hebben ze (helaas) gelijk. Als je niet zulke reacties wil doe dan zelf eerst wat zoekwerk en vermeld dat, en zo werken we allemaal mee aan een vriendelijk en lief GoT ;)

hoedanook, hoop dat de ts wat heeft aan deze progsels en ik vermoed dat er nog wel meer freeware te vinden is. Of ze gaan werken met vista is punt 2 maar dat kan je alleen maar testen.

• Mentox
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:27:
[...]

2 seconden googlen:

http://furniture.about.com/od/buyingtips/fr/tk.htm

Kijk je kan wel bijdehand reageren dat mensen zo snel lopen te zeuren maar vaak hebben ze (helaas) gelijk. Als je niet zulke reacties wil doe dan zelf eerst wat zoekwerk en vermeld dat, en zo werken we allemaal mee aan een vriendelijk en lief GoT ;)

hoedanook, hoop dat de ts wat heeft aan deze progsels en ik vermoed dat er nog wel meer freeware te vinden is. Of ze gaan werken met vista is punt 2 maar dat kan je alleen maar testen.
Bedankt voor de link Sparkx, helaas werkt het niet onder Vista.

@Iva_Bigone, bedankt voor de link. hoewel het programma niet gratis is, is het wel 30 dagen te gebruiken. Het werkt super, een aanrader.

Pagina: 1