Voor een robotproject bezig om een zo klein mogelijke gentoo-installatie te maken voor op een CF-kaart. Omdat ik niet veel ervaring heb met gentoo (wel met debian), gebruik ik de TinyGentoo howto met als aanpassing dat ik glibc ipv uclibc wil gebruiken omdat de Sun JRE moet draaien op de installatie.
Ik heb de howto kunnen volgen tot de stap waarin de eBuild 'baselayout-lite' geinstalleerd wordt, om de bestandsstructuur aan te maken. Zodra ik baselayout-lite probeer te emergen krijg ik de foutmelding
Ik heb de howto kunnen volgen tot de stap waarin de eBuild 'baselayout-lite' geinstalleerd wordt, om de bestandsstructuur aan te maken. Zodra ik baselayout-lite probeer te emergen krijg ik de foutmelding
Dat laatste heb ik dan ook maar gedaan, en daar heb ik gevonden dat ik baselayout-lite moert toevoegen aan /etc/portage/package.keywords en /etc/portage/package.unmask, maar dat helpt niet. Mijn package.keywords en package.unmask zien er zo uit:livecd / # ROOT=/tinygentoo USE=make-symlinks emerge -avkN baselayout-lite busybox glibc
These are the packages that would be merged, in order:
Calculating dependencies
!!! All ebuilds that could satisfy "baselayout-lite" have been masked.
!!! One of the following masked packages is required to complete your request:
- sys-apps/baselayout-lite-1.0_pre1 (masked by: missing keyword)
For more information, see MASKED PACKAGES section in the emerge man page or refer to the Gentoo Handbook.
Heeft iemand een idee hoe ik baselayout-lite toch geinstalleerd krijg? Alvast bedankt!Package.unmask:
sys-apps/baselayout-lite
Package.keywords:
=sys.apps/baselayout-lite-1.0_pre1 -* *
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.