[Adobe PDF] Van Word-document naar PDF ontstaat extra marge

Pagina: 1
Acties:
  • 1.835 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03-2024
Hallo,

Ik ben een Word-document aan het maken was als "achtergrond" moet dienen voor een andere PDF die door een tool gemaakt wordt. Die tool laadt de pdf in en schrijft er her en daar wat overheen.

Nu heb ik in MS Word een document gemaakt, waar een aantal vast punten in moeten staan zoals tekstvakken. Als ik het word-document print dan kloppen mijn maten een heel eind. Maar als ik er dan een pdf van maak via de Adobe plugin, dan krijg ik rondom het word-document een marge van 0.5 cm, die ik niet weg krijg. Ik heb ook nog een andere pdf generator geinstalleerd, PDF995, maar die doet hetzelfde.

Ik heb dus geen idee waar ik die 0.5 cm vandaan kan halen. Ik zou papierformaat ofzo moeten aanpassen. Of ik kan het word-document groter maken, maar dan ben ik maten aan het opzetten, waarbij ik alle maten "relatief" moet zetten en niet precies.

Kent iemand dit "probleem" en weet iemand misschien een manier om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 23:03
je kan eens met pdfcreator het proberen te "printen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Of met Paperless Printer printen.

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains
@pasta: Bedankt, ik las het pas later dat er ook zo'n forum was.

@Mayco: PDFCreator doet hetzelfde, ook 0.5 cm extra marge tov het word-document.

Ik denk dat ik het toch in het "printen" van het word-document moet zoeken, maar ik weet niet waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains
Ik ben weer een stap je verder...

Als ik de linialen en hulplijnen aan zet in acrobat reader, dan kloppen de maten precies. Maar niet als ik de pdf print of inlaad. Dus de pdf wordt goed gerenderd, alleen krijgt daar overheen weer zijn eigen "printer" marges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 20:55
Ik heb exact hetzelfde probleem. Wanneer ik een word document print met de standaard PDF Printer van Adobe heb ik ook rondom een witte marge. Ook wanneer ik Print Preview doe zit die marge er al. Ik probeer een jaarveslag te printen en vind het natuurlijk vrij zuur als er bij elke pagina een witte rand omheen zit. Ik heb me suf zitten zoeken naar opties... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

F0kke schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 20:51:
Ik heb exact hetzelfde probleem. Wanneer ik een word document print met de standaard PDF Printer van Adobe heb ik ook rondom een witte marge. Ook wanneer ik Print Preview doe zit die marge er al. Ik probeer een jaarveslag te printen en vind het natuurlijk vrij zuur als er bij elke pagina een witte rand omheen zit. Ik heb me suf zitten zoeken naar opties... Iemand een idee?
Als je naar pdf print, print je voor windows letterlijk. Je moet dus effe naar de print instellingen kijken. Daar kan je als het goed is de marge uitzetten.

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam.vimes
  • Laatst online: 08-06 08:44
Brains schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:49:
Als ik de linialen en hulplijnen aan zet in acrobat reader, dan kloppen de maten precies.
Hoe kom jij aan linialen en hulplijnen? Ik heb me rot gezocht naar een optie daarvoor in Adobe Reader (versie 8 ), maar die nog steeds niet gevonden.
Maar niet als ik de pdf print of inlaad. Dus de pdf wordt goed gerenderd, alleen krijgt daar overheen weer zijn eigen "printer" marges.
Ik denk dat je bij de Print-instellingen van Adobe Reader 'page scaling' aan hebt staan, bijvoorbeeld naar 'fit to printable area' of 'shirink to printable area'. Adobe Reader heeft dat default aan staan, waardoor je zorgvuldige marge-instellingen in de pdf om zeep geholpen worden. Zorg ervoor dat page scaling op None staat, en dat 'Auto-Rotate and Center' ook uit staat (bij landscape documenten moet je dan wel zelf de juiste papieroriëntatie kiezen).

edit:
versie 8 met een haakje erachter werd een smiley 8)

[ Voor 3% gewijzigd door sam.vimes op 08-01-2008 08:02 ]

Pagina: 1