Cooler voor MSI 945gt

Pagina: 1
Acties:

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-02 11:54
Op mijn MSI 945GT Speedster-A4R zit nu een relatief kleine cooler
De CPU hierin is een mobile Core2Duo T2500 in een socket 479y

Nu wil ik een grote passive cooler plaatsen maar ik heb geen idee
wat voor coolers hier op kunnen.

Hier is een foto van de socket.
Wie herkent dit ?

Volgens dit topic gaat een normale cooler niet passen.
Het zou een custom MSI oplossing zijn en voor een backing plate zitten er onderdelen in de weg.
Iemand tips ??

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik herken die bracket! Die zat ook in een medion PC waarvan ik laatst een keer het moederbord heb vervangen (socket 478) Ik moest alleen wel de socket van dat medion mobo omruilen met die van het nieuwe mobo omdat medion weer een eigen type koeler had.... Je kan die bracket er gewoon uithalen en een normaal socket 478 bracket erop zetten. Dan past elke normale S478 koeler ;)
Woodski schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:03:
Het zou een custom MSI oplossing zijn en voor een backing plate zitten er onderdelen in de weg.
Iemand tips ??
Er zijn ook brackets zonder backplate :) die van dat moederbord die ik erin zette had een bracket zonder backplate (asrock mobo)

[ Voor 32% gewijzigd door TFDev op 04-02-2007 17:22 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Killed-1 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:20:
Er zijn ook brackets zonder backplate :) die van dat moederbord die ik erin zette had een bracket zonder backplate (asrock mobo)
Maar als de TS een passieve koeler wil hebben, dan lijkt mij een backplate geen overbodige luxe, gezien het gewicht dat er met die dingen gepaard gaat. :) Een mogelijke oplossing daarvoor is het vastbinden van de koeler aan de voedingsbay oid, om zo het mobo te ontlasten.

Let er ook op dat dit mobo nogal wat dingen vlak bij de socket heeft, zoals die condensatoren links en de grafische kaart die ook erg dichtbij zal komen. Custom borden zijn sowieso vaak een drama om zelf aanpassingen aan te doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Roamor op 04-02-2007 17:29 ]

• Woodski
De CPU stook max maar iets van 35 watt weg.

Er zit nu een low profile cooler op die al bijna passief is.
Zo groot hoeft die cooler dus niet te zijn.

• Roamor
  • Niet online
Is het dan niet een makkelijker idee om de fan te vervangen door een groter en stiller exemplaar?

• Woodski
Roamor schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:34:
Is het dan niet een makkelijker idee om de fan te vervangen door een groter en stiller exemplaar?
Een grotere fan is niet passief he :)

• Roamor
  • Niet online
Woodski schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:02:
[...]

Een grotere fan is niet passief he :)
I know. ;) Maar ik neem aan dat je een passieve oplossing wilde omdat het stiller is dan je huidige situatie? Neem gewoon een lekker grote fan (120mm) en laat hem op 5V draaien. Met een goede fan zal dit onhoorbaar zijn, en hoef je je koeler niet te vervangen.

• Woodski
Nope ik ben een superzuinig servertje aan het bouwen.
Die moet fanless worden :)

Ik zit nu op een gemiddelde van 62.5 watt
Verbeterpunten zijn nog een efficiente fanless voeding en de CPU cooler.
Nou verbruikt die CPU cooler vrijwel niets, maar toch... ik wil passief

Verwijderd

Ik ben zelf ook in het bezit van een socket 479 setup (bevalt me erg goed!) en ook ik was op zoek naar een passieve koeler. Zelf gebruik ik een Asus moederbord, en hiervoor had ik een gigabyte en die had ook zo'n bracket. Bij mij paste er een socket 478 koeler op, maar alleen qua afmetingen. Omdat de socket 479 cpu geen heatspreader heeft, raakt de koeler de CPU niet. En dit is niet aan te raden.

• Woodski
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 09:40:
Ik ben zelf ook in het bezit van een socket 479 setup (bevalt me erg goed!) en ook ik was op zoek naar een passieve koeler. Zelf gebruik ik een Asus moederbord, en hiervoor had ik een gigabyte en die had ook zo'n bracket. Bij mij paste er een socket 478 koeler op, maar alleen qua afmetingen. Omdat de socket 479 cpu geen heatspreader heeft, raakt de koeler de CPU niet. En dit is niet aan te raden.
Ik heb een Duitser gevonden met een werkende Zalman 7000 setup
Ga het denk ik ook proberen

Verwijderd

Volgens mij heeft die Asus (N4L-VM DH?) helemaal geen mogelijkheid om een andere koeler te monteren.

En voor de topicstarter zoek eens op Pico PSU als je een stille en efficiënte voeding zoekt.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:15

sapphire

Die-hard pruts0r

Dan leg je de bracket op een stuk schuurpapier en schuur je er 1~2 mm vanaf zodat de koeler lager komt te liggen.....
Dit heb ik ook gedaan bij de S939 bracket van m'n XP-120 zodat ik m'n A64 zonder heatspreader kon gebruiken ;).

Gabriël AM5

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:52:
[...]

Volgens mij heeft die Asus (N4L-VM DH?) helemaal geen mogelijkheid om een andere koeler te monteren.

En voor de topicstarter zoek eens op Pico PSU als je een stille en efficiënte voeding zoekt.
De Asus niet ;) maar als je mijn post goed leest, daar staat in dat ik ook een Gigabyte heb gehad en die had wel zo'n bracket.

Maar de methode van sapphire kan idd ook goed :)
Pagina: 1