Toon posts:

5.1 sound in MediaPlayer 11?

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het probleem dat ik bij het afspelen van muziek geen 5.1 sound krijg bij MediaPlayer 11
Met andere programma's zoals WinDvd krijg ik wel 5.1 sound, maar ik wil graag MediaPlayer 11 behouden om muziek op af te spelen.
Ligt het dan toch aan de instellingen? Of mis ik een driver?
Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik kom er niet uit.

Als boxjes heb ik: Logitech X-530 5.1 surround set en heb onboard geluid op mijn moederboord: M2N32-SLI Deluxe

Alvast bedankt!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Niet goed gelezen. Staan je luidsprekers in Windows zelf wel op 5.1? Kan zijn dat de WinDVD het wél goed instelt maar dat in Windows nog niet goed is.

/En muziek zal stereo zijn hé, dat krijg je er niet 5.1 uit.

[ Voor 101% gewijzigd door Exorcist op 04-02-2007 18:49 ]

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Heb je toevallig windows vista?

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:48:
Niet goed gelezen. Staan je luidsprekers in Windows zelf wel op 5.1? Kan zijn dat de WinDVD het wél goed instelt maar dat in Windows nog niet goed is.

/En muziek zal stereo zijn hé, dat krijg je er niet 5.1 uit.
Ja, bij Windows staat alles op 5.1 ingesteld en bij WinDVD krijg ik ook muziek via 5.1

en bij media player krijg ik ook bij films geen 5.1
Tha Ra schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:02:
Heb je toevallig windows vista?
Nee, geen Vista.

Verwijderd

offtopic: is het al gelukt? of nog steeds nie, wel balen dat ook niemand hier echt kan helpen... maar ja Winamp is tog fijner ;) hehehe

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:11:
offtopic: is het al gelukt? of nog steeds nie, wel balen dat ook niemand hier echt kan helpen... maar ja Winamp is tog fijner ;) hehehe
Nee, nog geen succes. Ik krijg geen replies meer 8)7
Persoonlijke mening: WinAmp is waardeloos O-)

_/-\o_ MediaPlayer _/-\o_

Verwijderd

heb je ac3 software pakket er op gezet?
Dit is een codec geen player (zoals media player)
http://www.free-codecs.com/download/AC3_Filter.htm

• JackHoeb
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10-2022

JackHoeb

Ben d'r klaar voor!

Hier hetzelfde probleem. Windows Vista Home Premium, Cmedia 5.1 surround kaart met CMI8738 chip. (Gebruikte eerst een SB Live! kaart, maar die kwam al helemaal niet verder dan simpel stereo geluid en volgens de Creative site zal er ook geen driver voor Vista worden ontwikkeld. )

Door Cmedia gepubliceerde Vista Beta driver geïnstalleerd. Kaartje wordt netjes gevonden en in windows kunnen de instellingen voor 5.1 worden ingesteld en met het testgeluid is iedere speaker inclusief de Woofer perfect hoorbaar. Ook in Media center is 5.1 in te stellen en werkt het testgeluid perfect. Maar bij het afspelen van media, maakt niet uit welk type, in Windows mediaplayer of media center, krijg ik niet meer dan een kleurloos geluid uit twee speakers? En als dat nog niet alles is, het afgespeelde geluid komt er vaak stotterend en soms zelfs vertraagd uit!

Cyberlink DVD software geïnstalleerd en in PowerDVD 5.1 geluid ingesteld en hier perfect 5.1 geluid zonder enige hapering! Nero 7 geïnstaleerd en ook in Nero Showtime 5.1 geluid ingesteld, CD's en MP3's spelen ook hier af zonder enig probleem.

Dus ik kan momenteel wel genieten van goede geluidskwaliteit, maar moet helaas al het moois van Windows Mediaplayer en Media center missen.

Blijkbaar werkt de driver dus wel goed, maar is het niet mogelijk 5.1 in te stellen voor mediaplayer?

AC3 filter lost overigens hier het probleem niet op.

[ Voor 10% gewijzigd door JackHoeb op 13-02-2007 17:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
JackHoeb schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 17:05:
AC3 filter lost overigens hier het probleem niet op.
Inderdaad, AC3 lost bij mij ook niets op.

Andere opties dan het feit dat ik er maar mee moet leren leven :/ zijn er blijkbaar niet :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 09:20:
[...]

Inderdaad, AC3 lost bij mij ook niets op.

Andere opties dan het feit dat ik er maar mee moet leren leven :/ zijn er blijkbaar niet :/
[offtopic] aaaaahh, je komt er wel overheen ;) :) :P

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
probeer anders een ffdshow. Dit is een programmake met verzameling van codecs die bijvoorbeeld door wmp11 gebruikt kunnen worden. Regelmatig zijn hiervan ook updates te vinden op het net (meerdere keren per maand)

In de audioconfiguratie bij mixer bied het de mogelijkheid om je output te selecteren. Daar heb je bijvoorbeeld de keuze voor dolby prologic II (zet oa stereo om naar 5.1 of hoger) Of zelf gewoon 5.1. Ik heb het zelf niet geprobeerd aangezien ik wmp11 niet zo veel gebruik. Maar ik denk dat dit wel zal lukken.
Pagina: 1