Toon posts:

Download offline

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een behoorlijk vervelend probleem. Ik zit in een netwerk van 4 computers en ik zit de hele middag al iets te downloaden via Internet Explorer (demo van een computerspel (legaal dus)).

Komt terwijl ik nog 40 minuten moet m'n vader naar mij toe of ik wil kappen met downloaden. Zeg ik dat dit niet gaat omdat ik anders (denk dat ik) helemaal overnieuw kan. 15 Minuten later klapt mn internet eruit. Loop ik naar de router toe, zit m'n vader aan het internet te kloten: netwerk plat dus. Evenlater is het eindelijk weer hersteld, maar... wilt m'n download niet verder, werkelijk met geen mogelijkheid. Heb hem dus weggeklikt uiteindelijk. :(

Mja ik voelde me behoorlijk in de schoenen gezeken op dat moment om het zo maar eens te zeggen. Betekent dit nu dat ik écht helemaal opnieuw moet beginnen met downloaden of is er toch nog een manier waarop ik verder kan waar ik gebleven was?

Alvast bedankt iedereen.

Verwijderd

Ja er is software die dit voor je "resumed" zoals download accelerator (www.dap.com). Kan je elk moment op de dag de download annuleren, en later weer hervatten op het punt dat hij opgeslagen is. Ook firefox, en eventueel andere download managers kunnen dit al van default :)

Verwijderd

Topicstarter
En moet ik dat dan van tevoren hebben (dus op het moment dat ik de download aanzet) of kan ik dat nu ook gebruiken en dan weer verder? :)

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
als de download gebeurde via IE dan is hetgene wat onderbroken is verloren.

De hierboven aangeraden download tools (al dan aanwezig in alternatieve browsers zoals firefox)
kunnen enkel dat resumen wat via hen gestart is en dus niet hetgene wat al deels gewoon via IE is afgehaald.

maw: wat je ook probeert: je kan helemaal opnieuw beginnen, maar gebruik dan ev. wel download tools zoals die van firefox of download accelerator (alhoewel die laatste niet altijd wordt toegestaan wegens extra belastend voor de server soms)

//edit
typ ik zolang dat ik een antwoord geef op een vraag die er niet eens stond toen ik begon met typen :o

[ Voor 9% gewijzigd door soulrider op 04-02-2007 16:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
soulrider schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:50:
als de download gebeurde via IE dan is hetgene wat onderbroken is verloren.

De hierboven aangeraden download tools (al dan aanwezig in alternatieve browsers zoals firefox)
kunnen enkel dat resumen wat via hen gestart is en dus niet hetgene wat al deels gewoon via IE is afgehaald.

maw: wat je ook probeert: je kan helemaal opnieuw beginnen, maar gebruik dan ev. wel download tools zoals die van firefox of download accelerator (alhoewel die laatste niet altijd wordt toegestaan wegens extra belastend voor de server soms)

//edit
typ ik zolang dat ik een antwoord geef op een vraag die er niet eens stond toen ik begon met typen :o
Dat meen je toch niet he? :|

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zulke grote meuk zou je eventueel ook gewoon via torrent binnen kunnen halen..

Anders inderdaad een download accelerator downloaden, of met Firefox spelen.. Verder met deze download kun je iig niet meer.

Verder heeft je vader zichzelf in de schoenen gezeken, omdat hij dalijk wéér traag internet heeft :P

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:39
Wat je nodig hebt is een download manager. Een gratis download manager is o.a. "Free download manager", welke te downloaden is vanaf: http://www.freedownloadmanager.org/download.htm

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen.

Torrent begin ik niet aan omdat dat bij mij op z'n snelst werkelijk 10 kb p/s gaat, terwijl die link via IE 300 kb/s gaat. Ik weet best dat het voor hardcore fanaten zoals jullie niet zo snel is, maar ik vind dat nog altijd beter dan 10 kb p/s...

Ik ga het nu proberen via jullie programmatjes, nogmaals bedankt!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Eh, er bestaat ook nog iets anders dan alleen computers hoor :P Het is heus niet zo dat je leven nu verpest is :z Haal een acceleratortje ofzo (DAP werkt goed bij mij) en je hebt hem misschien nog sneller binnen dan dat je hem normaal zou hebben :P

//spuit11 -O-

Goedkoop bellen via VoIP

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-12 13:48

WouterG

Dit is geen ondertitel

En dan kun je ook nog eens een max downloadsnelheid instellen zodat je pa geen last heeft van je downloads.

[ Voor 5% gewijzigd door WouterG op 04-02-2007 17:02 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:00:
Bedankt iedereen.

Torrent begin ik niet aan omdat dat bij mij op z'n snelst werkelijk 10 kb p/s gaat, terwijl die link via IE 300 kb/s gaat. Ik weet best dat het voor hardcore fanaten zoals jullie niet zo snel is, maar ik vind dat nog altijd beter dan 10 kb p/s...

Ik ga het nu proberen via jullie programmatjes, nogmaals bedankt!
uhm, downloaden via bittorrent 10Kb/sec? no way... Gisteren zat ik nog met de volle 8megabits mijn internet verbinding plat te trekken via bittorrent... ff 3 linux isotjes binnen slepen...
Naja is ook deels afhankelijk van wat je download. Als er genoeg seeds/peers zijn, dan gaat het absurd snel.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
MensionXL schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:00:
[...]

Eh, er bestaat ook nog iets anders dan alleen computers hoor :P Het is heus niet zo dat je leven nu verpest is :z Haal een acceleratortje ofzo (DAP werkt goed bij mij) en je hebt hem misschien nog sneller binnen dan dat je hem normaal zou hebben :P

//spuit11 -O-
Ja hallo ik was de hele middag al bezig en dan klapt hij er zo'n 25 minuten voordat ik hem binnen heb eruit, dat te bedenken dat ik nu al die demo had kunnen spelen, en ik hem dankzij dat dat netwerk eruit lag nu nog niet eens binnen heb. :? Nou je kan dus echt wel gillen op zo'n moment. :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 17:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:05:
[...]

uhm, downloaden via bittorrent 10Kb/sec? no way... Gisteren zat ik nog met de volle 8megabits mijn internet verbinding plat te trekken via bittorrent... ff 3 linux isotjes binnen slepen...
Naja is ook deels afhankelijk van wat je download. Als er genoeg seeds/peers zijn, dan gaat het absurd snel.
Ja weetje wat het is: ik heb een verbinding van 3000/512. Ik zit zo'n 750 meter van mn center af dus ADSL2+ is een optie maar ik zit nog op school he en met een krantenwijk alleen kan ik het niet betalen, en daar komt bij dat ik graag ook nog zou willen leven daarnaast.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:09:
[...]
Ja weetje wat het is: ik heb een verbinding van 3000/512. Ik zit zo'n 750 meter van mn center af dus ADSL2+ is een optie maar ik zit nog op school he en met een krantenwijk alleen kan ik het niet betalen, en daar komt bij dat ik graag ook nog zou willen leven daarnaast.
wat heeft dat er mee te maken?
Met bittorrent kan je, afhankelijk van je download (aantal seeds/peers) je hele verbinding compleet dicht trekken, plus dat je resume mogelijkheid hebt.

Het gaat er niet om dat ik hier 8Mbit heb liggen, maar het feit dat ik die hele verbinding dicht kan trekken met bittorrent.

• TheZeroorez
  • Niet online
Inderdaad, gewoon wat sharen (niet 100% van je upspeed, dan is het niet gek dat je niet kunt downloaden), en je ports lekker forwarden. Als je dan maar 10kb/s (=1.25kB/s) download, zit je toch op de verkeerde tracker..

Maargoed, probeer anders gewoon een download manager/accelerator...

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:15:
[...]

wat heeft dat er mee te maken?
Met bittorrent kan je, afhankelijk van je download (aantal seeds/peers) je hele verbinding compleet dicht trekken, plus dat je resume mogelijkheid hebt.

Het gaat er niet om dat ik hier 8Mbit heb liggen, maar het feit dat ik die hele verbinding dicht kan trekken met bittorrent.
Precies, stel je hebt een link waarmee je je verbinding helemaal dicht kan trekken zoals jij het noemt. Wanneer ga je dan sneller, met ADSL of met ADSL2+? Kijk dat die links er nou wel of niet zijn daar kan ik dus echt 0,0% aan veranderen, al is mijn internet nog zo snel, geen link, geen download. Kijk hier eens naar: http://www.adslthailand.com/Image/News/04-adsl2-2.gif , kan in mijn geval wel degelijk van pas komen aangezien ik zo'n 700/750 meter van m'n centrale af zit.

Maargoed we dwalen nu behoorlijk van het topic af, ik heb 'm nu inmiddels op 15%, gaat zo'n 315 KB/s

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 17:24 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Jah leuk en aardig dat ADSL2+ sneller is, maar dat doet totaal niet ter zake.
Het gaat er toch om dat je iets snel wil downloaden en resume mogelijkheid wil hebben? of ben ik nou gek?
Daar leent bittorrent zich heel goed voor iig. Misschien dat het de eeste 2 minuten even traag is omdattie zoekt naar peers, maar daarna schiet de snelheid omhoog, en haal je netzogoed de maximale snelheid van je internet verbinding.

[ Voor 38% gewijzigd door McKaamos op 04-02-2007 17:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:25:
Jah leuk en aardig dat ADSL2+ sneller is, maar dat doet totaal niet ter zake.
Het gaat er toch om dat je iets snel wil downloaden en resume mogelijkheid wil hebben? of ben ik nou gek?
Daar leent bittorrent zich heel goed voor iig. Misschien dat het de eeste 2 minuten even traag is omdattie zoekt naar peers, maar daarna schiet de snelheid omhoog, en haal je netzogoed de maximale snelheid van je internet verbinding.
Jij begon over je 8 megabits, ik heb er maar 3. Dat je met je volle verbinding kan downen geloof ik allemaal wel, maar die 8 megabits spelen wel degelijk een rol in je download snelheid maat. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 17:28 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:27:
[...]
Jij begon over je 8 megabits, ik heb er maar 3.
Dat was een voorbeeld.
Het ging om het feit dat je met bittorrent de volle snelheid van je verbinding kan benutten, in tegenstelling tot jouw claim dat je maar 10Kb/s haalt met bittorrent.

edit: volgens mij is begrijpend lezen tegenwoordig een echte kunst...

[ Voor 10% gewijzigd door McKaamos op 04-02-2007 17:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:29:
[...]

Dat was een voorbeeld.
Het ging om het feit dat je met bittorrent de volle snelheid van je verbinding kan benutten, in tegenstelling tot jouw claim dat je maar 10Kb/s haalt met bittorrent.

edit: volgens mij is begrijpend lezen tegenwoordig een echte kunst...
Jup ik haal ook meestal maar 10Kb/s, kom maar naar mijn huis dan laat ik het je zien. :P j/k

Weet je toevallig ook of het mogelijk is om via IE met de volle snelheid van je verbinding te downloaden?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 17:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nouja ok ik heb nu dus iets gevonden op Bit Torrent met 73 seeds. Vervolgens ga ik downloaden, wat zegt hij? 2 seeds, snelheid: 16 kb/s... Niet erg snel lijkt me...

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 19:17

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:32:
Nouja ok ik heb nu dus iets gevonden op Bit Torrent met 73 seeds. Vervolgens ga ik downloaden, wat zegt hij? 2 seeds, snelheid: 16 kb/s... Niet erg snel lijkt me...
heb je wel netjes al je poortjes geforward?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, nee, welke moet ik dan forwarden?

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Het Grote Poortmappingsverhaal voor algemene info
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a om je op weg te helpen :)

Het ligt dus een beetje aan je torrent client.

we moeten het trouwens hier maar bij laten, het gaat al snel richting warez e.d, en daar blijf ik graag bij uit te buurt

[ Voor 77% gewijzigd door bonzz.netninja op 04-02-2007 21:43 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Verwijderd

Topicstarter
Een demo downloaden van een game is volkomen legaal en heeft dus ook niets met warez te doen denk ik zo...

Maar ik weet wel hoe portforwarding werkt, ik heb alleen geen idee welke poorten ik daarvoor open moet zetten, hoe kom ik er achter welke poorten mijn BitTorrent gebruikt?

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-11 13:14
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:50:
Een demo downloaden van een game is volkomen legaal en heeft dus ook niets met warez te doen denk ik zo...

Maar ik weet wel hoe portforwarding werkt, ik heb alleen geen idee welke poorten ik daarvoor open moet zetten, hoe kom ik er achter welke poorten mijn BitTorrent gebruikt?
Downloading via torrents komt al gauw bij warez oud wordt er bedoelt :)

Er staan inderdaad ook legale dingen op, maar grotendeels illegale. Vandaar dat er hier op GoT liever niet over gepraat wordt.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

wat SoaDmaggot zegt dus :)
[quote]Een demo downloaden van een game is volkomen legaal en heeft dus ook niets met warez te doen denk ik zo...[/quote] maar daar ging het inmiddels niet meer over he :) want die download waar het oorspronkelijk over ging, was een http iets

Anyhoe, google/zoek/eigen initiatief en gy zult vinden :)

hint: http://support.bittorrent...WdlPTE*&p_li=&p_topview=1

[ Voor 32% gewijzigd door bonzz.netninja op 04-02-2007 22:15 ]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:09:
[...]
Je kan me niet wijsmaken dat je nu met KPN goedkoper uit bent dan met Orange 20mbit voor 23 euro p/m.

Goedkoop bellen via VoIP

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:31

Arethusa

Niet die server

Praat je nu over BitTorrent als client of als protocol? Mocht je over de client versie spreken dan kun je gewoon even de instellingen bekijken of googlen naar wat de poorten zijn.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Arethusa schreef op maandag 05 februari 2007 @ 15:39:
Praat je nu over BitTorrent als client of als protocol? Mocht je over de client versie spreken dan kun je gewoon even de instellingen bekijken of googlen naar wat de poorten zijn.
Je kan gewoon zelf in een client de gewenste poort instellen, dus googlen is nutteloos want meestal worden ze random gekozen. Dus ik snap niet waar je dit op baseerd?

[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 05-02-2007 16:13 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
MensionXL schreef op maandag 05 februari 2007 @ 15:32:
[...]

Je kan me niet wijsmaken dat je nu met KPN goedkoper uit bent dan met Orange 20mbit voor 23 euro p/m.
Ik zeg toch ook: ADSL2+ is wel een optie, ik heb er alleen het geld niet voor. 'Kan jij dan werkelijk geen 23 euro per maand vrij maken?' NEE DAT KAN IK NIET! :( :( :( En dat Orange veel sneller en goedkoper is weet ik ook wel. Dat heb ik echt al 100000000000x tegen m'n vader gezegd maar die wil niet overstappen omdat hij denkt dat Orange misschien niet zo betrouwbaar is (internet kan veel offline zijn), en dergelijke.

Geloof me, als het aan mij ligt dan was ik werkelijk al lang naar Orange over gestapt maar het zit niet echt mee...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 17:51 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:37
Doe het downloaden anders gewoon 's nachts :)

Is het internet sneller omdat er minder mensen opzitten, en je hoeft er niet op te wachten want je ligt toch te slapen :)

Doe ik ook altijd, 's nachts PC gewoon laten stomen en 's ochtends/'s middags is je download klaar (in het geval van grote downloads van 3 of 4 gb dan, 500mb ofzo is een halfuurtje dus daar kan ik wel op wachten :) )

Behalve van een internationale server, ivm tijdsverschil :P

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 11-02-2007 20:22 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:50:
Is het internet sneller omdat er minder mensen opzitten, en je hoeft er niet op te wachten want je ligt toch te slapen :)
Niet als je iets 'gewoon' van een internationale server trekt ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:06:
[...]
Ja hallo ik was de hele middag al bezig en dan klapt hij er zo'n 25 minuten voordat ...X
Klapte ie? Gaf ie een grote klap? Of begon je modem te klappen?

-O-

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-11 10:53

DR161

is sarcasminist

Tomcat schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:02:
En dan kun je ook nog eens een max downloadsnelheid instellen zodat je pa geen last heeft van je downloads.
beetje offtopic maar weet je toevallig iets waarmee ik het per programma kan instellen?

pssst geld kopen?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DR161 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:21:
[...]

beetje offtopic maar weet je toevallig iets waarmee ik het per programma kan instellen?
[google=netlimiter]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Wat ik mij nou afvraag is wat voor gigantische demo dat wel niet is om gewoon even dat stukje opnieuw te downloaden :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:13:
[...]

Klapte ie? Gaf ie een grote klap? Of begon je modem te klappen?

-O-
Was best wel een harde klap ja. Eigenlijk, was het in bijna heel Nederland te horen (tenzij je natuurlijk 's nachts je PC aan hebt staan dan hoor je het niet door het gezoem) eigenlijk was het zo'n harde klap dat ik nu een boete heb wegens geluid overlast. :( En nu kan ik helemaal niet meer overstappen naar ADSL2+ :(

Over smaak valt te twisten.. Maar niet op deze manier

[ Voor 7% gewijzigd door Equator op 12-02-2007 20:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
FnF schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:25:
Wat ik mij nou afvraag is wat voor gigantische demo dat wel niet is om gewoon even dat stukje opnieuw te downloaden :)
Was inderdaad een paar GB

Verwijderd

knip

Lekker nuttig..

:/

[ Voor 24% gewijzigd door Equator op 12-02-2007 20:36 ]

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:31

Arethusa

Niet die server

MensionXL schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:13:
[...]

Je kan gewoon zelf in een client de gewenste poort instellen, dus googlen is nutteloos want meestal worden ze random gekozen. Dus ik snap niet waar je dit op baseerd?
offtopic:
een week te laat zie ik :X

Maar toch even reageren. In mijn bittorrent applicatie utorrent staat al een poort gedefineerd. En is het alleen een kwestie van die poort forwarden.
Ik moet wel bekennen dat ik de applicatie BitTorrent nog nooit gebruikt heb (niet nodig ook). Ik ging er klakkeloos van uit dat ook BitTorrent een vast voor gedefineerde poort heeft. Uiteraard zou je die poort naar gelang kunnen aanpassen.

[ Voor 4% gewijzigd door Arethusa op 12-02-2007 14:59 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:37:
[...]

Demo's downloaden is voor n00bs

:/
Nope, demo's geven je een goede indruk van een spel zodat je niet 50 euro over de balk smijt om er vervolgens achter te komen dat het toch niets is.

Ten tweede: Techno is allereerst door mensen met weinig inspiratie gemaakt, steeds hetzelfde takke duntje en met hetzelfde ritme. Vervolgens de mensen die het luisteren proberen uit te testen hoeveel ze kunnen verdragen voordat ze helemaal knettergek worden (zoals ik al na 5 seconden word)?

• TheZeroorez
  • Niet online
Zullen we even kappen met dat offtopic flamen?

En ja, dat is flamen, zeggen dat die mensen weinig inspiratie hebben, en dat 'je' er knettergek van wordt is geen argumentatie..

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11 23:44

Phalox

Solar Powerrrd

Gewoon een download manager gebruiken. daarin heb je altijd wel de optie later terugkeren.

Eigenlijk, gaat dit topic nog wel over de oorspronkelijke vraag ? ^o) Waar is de mod om hierop een slot te zetten?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

job

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:50:
Kan je gewoon vinden bij de instellingen van je programma.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

tokesnugerd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:39:
Gewoon een download manager gebruiken. daarin heb je altijd wel de optie later terugkeren.

Eigenlijk, gaat dit topic nog wel over de oorspronkelijke vraag ? ^o) Waar is de mod om hierop een slot te zetten?
Sorry hoor dat ik niet snel genoeg reageerde :| :+

Helaas, jammer.. Je moet opnieuw beginnen met je download. Pech gehad, balen enzo.. Maar dit heeft toch niets met je netwerk te maken.. Zie de gegeven download progjes zoals DAP.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.