Toon posts:

[Fedora] Wireless PCI Card

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort bezig met het uitproberen van verschillende Linux distributies, ik ben op dit gebied een nieuwsgierige beginner. Op mijn server heb ik nu Fedora Core 6 (GUI-less, 64bit edition) draaien.

Server
AMD Athlon64 3000+
1 Gb DDR (400mhz) Geheugen
GA-K8N Pro-SLI
E Tech WGP103 Wireless PCI Card

Ik ben overgestapt naar wireless LAN en daar zit ook gelijk het probleem. Als ik 'system-config-network-tui' open dan zie ik alleen eth0, mijn nVidia ethernet controller. Als ik 'lspci' uitvoer dan zie ik mijn wireless kaartje er wel tussen staan:

01:08.0 Network controller: RaLink RT2561/RT61 802.11g PCI

Op de site van E Tech staat dat ik de Linux drivers van de RaLink site moet halen (kan wel kloppen aan de netwerk controller te zien). Ik geloof dat ik de RT61 PCI/mPCI/CB driver nodig heb.

In de release note staat 'Support x64 platform', dus dat mag dan denk ik ook geen probleem zijn. Ik heb een lokale verbinding naar mijn server opgezet om het gz bestand op de server te zetten. Dat bestand staat nu in mijn root folder.

Ik heb de readme doorgelezen die bij de driver zat maar ik kom vast te zitten bij het uitvoeren van 'make config'. Dan krijg ik een 'configuration error, no target' error. Ik hoop dat iemand mij kan helpen bij het maken en installeren van de driver (als de driver het probleem is).

_/-\o_

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:43

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Ik heb zelf geen ervaring met Fedora, maar als je in de console 'gcc -v' (zonde de quotes) invult, wat voor melding krijg je dan?

edit:
Als je 'command not found' terugkrijgt is het niet goed :P dan moet je met yum (dat was toch de apt-get van fedora?) gcc installeren.
Als het goed is krijg je een stukje tekst met opties waarmee gcc gecompileerd is. Daarboven staat Target: met daarachter iets als i686-pc-linux-gnu .
Kan je posten wat daarachter staat?

[ Voor 56% gewijzigd door Ethnocentrix op 04-02-2007 17:36 ]

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg eerst 'command not found' dus heb ik gcc geinstalleerd (via de fedora install), heb geen netwerk om yum install te kunnen doen.

Target: x86_64-redhat-linux

En verder allerlei parameters. Als je meer informatie nodig hebt dan geef ik het graag. Moet namelijk alles over typen.

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
Als beginner is het niet zo handig om meteen al zelf drivers te gaan compileren (en daar heb je trouwens gcc, make, en de kernel-headers voor nodig, en na elke kernel-update mag je het opnieuw doen). Kun je nergens een voorgebouwd pakketje vinden?

PS: ubuntu heeft ze standaard aan boord...

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Verwijderd

Topicstarter
laurencevde schreef op maandag 05 februari 2007 @ 06:06:
Als beginner is het niet zo handig om meteen al zelf drivers te gaan compileren (en daar heb je trouwens gcc, make, en de kernel-headers voor nodig, en na elke kernel-update mag je het opnieuw doen). Kun je nergens een voorgebouwd pakketje vinden?

PS: ubuntu heeft ze standaard aan boord...
Voor een beginner is het misschien niet zo handig maar zulke dingen ga ik wel vaker gebruiken. Voor OS X compileerde ik ook altijd alles zelf met xCode, dus met Gcc zou dat ook ongeveer zo werken. Ubuntu had ik al geprobeerd (Dapper, 64bit) maar daar werd mijn kaart ook niet herkend. Dat werd al aangegeven toen ik met 'lspci' keek.

Ik heb vandaag een tutorial gevonden die ongeveer uitlegd wat ik moet doen: http://www.cyberciti.biz/...ireless-lan-pci-card.html

Alleen is het niet dezelfde kaart. Ik ga het vanavond even proberen. Bedankt voor de reacties in ieder geval!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt! De driver is gecompileerd en draaid super! Die tutorial kan ik iedereen aanraden die in een soortgelijke situatie zit.
Pagina: 1