USB Stick in wasmachine

Pagina: 1
Acties:
  • 5.939 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• stevenh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-01 22:31
Hey,
Mijn USB-stick heeft zojuist een ongewilde wasbeurt gekregen.
Wat kan ik het beste doen? Of is het al een verloren zaak?

Ik heb het plastic hoesje eraf gehaald en de stick op de verwarming gelegd..

mvg,
steven

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-01 18:11

GG85

.......

Dagje laten liggen en hopen dat ie het weer doet

[ Voor 4% gewijzigd door GG85 op 04-02-2007 15:33 ]

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:54
stevenh schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:31:
Hey,
Mijn USB-stick heeft zojuist een ongewilde wasbeurt gekregen.
Wat kan ik het beste doen? Of is het al een verloren zaak?

Ik heb het plastic hoesje eraf gehaald en de stick op de verwarming gelegd..

mvg,
steven
Ik heb er geen ervaring mee, maar volgens mij is het een kwestie van heel goed laten drogen. Dus gewoon een paar dagen op een warme (niet hete!) plek neerleggen en je kunt hem waarschijnlijk weer gebruiken.

omniscale.nl

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Goed drogen inderdaad (iig 24u op de verwarming). Dan zou ik gewoon proberen of ie nog werkt. Flash geheugen kan meestal wel wat hebben.

Afhankelijk van hoe waardevol de informatie is die erop staat kan je dan altijd nog recoverybedrijven inschakelen (Zie OM FAQ voor links)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• pepF
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-08-2025
Heb ik ook eens gehad, maar gewoon even laten drogen, en hij doet het nog steeds _/-\o_
Het was trouwens een Transcend

Pepf's Blob

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Doet me denken aan het filmpje van een camera met flashgeheugen die vol geraakt wordt door rondvliegen puin bij het opblazen van een brug: geheugen netjes intact ~:)
Als ie het nog doet is het een statement voor hoe robuust het geheugen is.

Er zitten btw wel zouten in wasmiddel, kleine kans dat er dingen iets te geoxideerd zijn.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01 12:04
Opzich kan electronica zonder eigen voeding wel wat hebben...
Ik had hem alleen na de tijd wel alleen ff met water afgespoeld. Om zo de zeep resten weg te spoelen.

Met toetsenborden doe ik dat ook. Bij maten van mij komt er regelmatig een glas bier/cola over het toetsenbord. Ik heb ze aangeleerd om hem dan direct los te maken en vol onder de stromende kraan te houden. Daarna een dag of 2 laten drogen en hij werkt weer...

Dit gaat al jaren goed :)

Succes in ieder geval...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:46

Onbekend

...

Als het mogelijk is zou je hem open kunnen halen en de zeepresten verwijderen. (Let wel op ESD)
Verder in een warme ruimte laten opdrogen. Niet direct op de verwarming aangezien dat nogal heet kan zijn.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:05
Schoonmaken met pure alcohol, geen bier o.i.d. :P helpt ook, zo heb ik al een paar telefoons van de dood (lees oxidatie) behoedt.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:39
Mijn Sandisk Cruzer heeft al 2 wasbeurten gehad in 1 week tijd (schaam schaam) en deze werkt nog perfect. Nou moet ik er wel bij zeggen ie na de wasbeurt ook elke keer de droger in ging. ;)

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hier een noname usb-stick, welke na 9mnd in het afvoerputje van de wasmachine gebivakkeerd had, het ook nog steeds doet. Helaas was de usb-connecter wel redelijk verroest, deze eraf gesloopt, ingepakt in duck-tape, en hij werkt nog steeds :Y)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• stevenh
Fijn dat er nog hoop is. De data is niet erg waardevol, er stond alleen een bootable linux voor op school op :).

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-01 22:54
mobieltje heeft ook 2x een wasbeurt overleeft, dan moet een usb-stick zonder batterij het ook wel doen ;)

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
stevenh schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:46:
Fijn dat er nog hoop is. De data is niet erg waardevol, er stond alleen een bootable linux voor op school op :).
Op school geen os? Of zit jij achter jouw eigen os op school?

Maar je stickie doet het vast wel weer.

[ Voor 6% gewijzigd door bassie op 04-02-2007 20:11 ]

Verwijderd

ja mijn mp3 speler is een keertje in het water gepleurd in de zomer 2/3 dagen later deed ie het gewoon weer. Maar laat hem eerst drogen en niet eerst in je pc stoppen anders heb je kans dat ie helemaal kapoet is

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-01 12:47

BioHazard

*\o/*

iPod en Nokia mobieltje uitgewassen. Beide werken nog, al vertoond de Nokia af en toe wat gekke kuren :)

• stevenh
bassie_ schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:11:
[...]

Op school geen os? Of zit jij achter jouw eigen os op school?

Maar je stickie doet het vast wel weer.
Mijn eigen OS :). Ik haat Novell...

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

even afspuiten met remreiniger doet ook wonderen. Dat spul is echt goed, heb daarmee ook m'n mobo gecleaned :9

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Verwijderd

Ik heb eens een Kingston USB-stick 1,5 uur in de wasmachine en daarna 2 uur in de droger gehad en hij doet het nog prima! :)

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09-2025

Colan

sucks @ solderen

dit lijkt het mislukkielingen topic wel joh :P

(en ja, ik heb hem ook wel eens mee laten wassen, en ja, hij werkte nog)

Simplicity is de bom...

Verwijderd

mijn stick eens in de rioolput laten vallen toen ik mijn sleutels wou bovenhalen en men stick er mee uitviel. *tik* *tik* *valt tussen rooster* *plons* *NEEEEEEEEE*
nou ja, rooster weggehaald en met een netje terug bovengevist. Stick grondig afgespoelt onder de kraan (rioolwater is niet echt hygiënisch :p) laten drogen en daarna werkte hij weer gewoon. Water is dus niet echt zo'n drama voor die dingen ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:06:
nou ja, rooster weggehaald en met een netje terug bovengevist.

Een tweaker moet je toch niet uitleggen dat je backups moet nemen... (ervan uitgaande dat je niet in het riool vist voor die paar euro's)

Let er wel op dat je stick na een eindje kan beginnen roesten, ik heb een stick gehad die tussen de plastiek en de USB-poort in begon te roesten. toen heb ik hem maar weggegooid omdat ik het niet meer betrouwde

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:09:
[...]

Een tweaker moet je toch niet uitleggen dat je backups moet nemen... (ervan uitgaande dat je niet in het riool vist voor die paar euro's)

Let er wel op dat je stick na een eindje kan beginnen roesten, ik heb een stick gehad die tussen de plastiek en de USB-poort in begon te roesten. toen heb ik hem maar weggegooid omdat ik het niet meer betrouwde
waarom denk je dat ik men sleutels bovenhaal? Juist ja, zodat ik mijn deur kan opendoen om binnen te gaan en de statistieken op men usb kan veiligstellen op mijn pc. Een tweaker hoef je toch niet uit te leggen dat je niet instant backups hebt wanneer je op locatie je usb stick gebruikt?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heb ik ook al meegemaakt ;)

Laad 'm gewoon een weekje drogen, en dan bolt ie 99% weer. Er zit namelijk geen batterij oid in wat kortsluiting kan veroorzaken :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• 2bmws
  • Laatst online: 16-07-2025
Hier afgelopen week ook USB-stick in de wasmachine gehad, was em vergeten uit m´n zak te halen toen ik em in de vuile was deed.
Zegt m´n vrouw vanmorgen, kunnen usb-sticks er tegen om in de wasmachine te zitten.... hij is er nl eergisteren in geweest...
Het is een Dane-Elec, heeft een paar dagen gedroogd en nu is ie weer goed. En Schoon... ;)

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-01 02:48

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik heb een Corsair Voyager 4gb. Die zijn extra duurzaam gebouwd. Volgens de specificaties kun je die dingen invriezen, onderdompelen in water, meewassen, overheen rijden met de auto, etc... Hij is in ieder geval waterdicht en afgezien van dat je 'm ff schoon zou moeten deppen kun je 'm meteen gebruiken zonder te laten drogen. Leuk speelgoed :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Was afgelopen zomer mijn Iomega stickje kwijt tot ie 10 dagen later te voorschijn kwam uit de rubber rand van het wasmachinedeurtje. Hij inmiddels minimaal 8 wasbeurten gehad.(2 peuters, gaat hard dan) Stick laten drogen in PC geprikt en geen centje pijn. Doet het nu nog.

Specs

Verwijderd

2bmws schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 20:28:
Hier afgelopen week ook USB-stick in de wasmachine gehad, was em vergeten uit m´n zak te halen toen ik em in de vuile was deed.
Zegt m´n vrouw vanmorgen, kunnen usb-sticks er tegen om in de wasmachine te zitten.... hij is er nl eergisteren in geweest...
Het is een Dane-Elec, heeft een paar dagen gedroogd en nu is ie weer goed. En Schoon... ;)
Paar dagen? 15 minuten in de droger, klaaaar :)

Werkt perfect (1gb Sony Vaio stick)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:46

Onbekend

...

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 00:59:
[...]
Paar dagen? 15 minuten in de droger, klaaaar :)

Werkt perfect (1gb Sony Vaio stick)
Ik zou dat niet te vaak doen.
Zo'n stick is niet gemaakt voor zo'n warme en vochtige omgeving.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

cola over m'n laptop weekje gedroogd

Iperf

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:38
nintendo ds zwem les gegeven wel even met de fuen over het tochscreen gegaan had screen protacters
doet het nog net als me telefoon die is een tot 3 meter diepte gezonken werkt perfect
gewoon snel drogen uit elkaar haale en de accu er uit gelijk

Verwijderd

Saeverix schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:50:

Ik had hem alleen na de tijd wel alleen ff met water afgespoeld. Om zo de zeep resten weg te spoelen.
Wat denk je dat een wasmachine doet na het wassen met zeep? :P

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

geen memory sticks maar hd's: http://www.ontrack.com/sp...s-2006.aspx?hp=Top10_2006 , het kan dus nog maffer dan de wasmachine 8)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-01 14:05
Keertje gehad met mijn nokia 6210i business phone, goed soppie gehad netjes laten drogen en deed het weer perfect.

Keer is mijn vader zo vriendelijk geweest om koffie over mijn laptop te gooien, even dood (gedeminiraliseerd) water over mijn boordje gespoeld en GOED laten droogen, werkt OOK nog perfect tot op de dag van vandaag.
En echt, op het moment dat de koffie over mijn laptop vloeide klapte mijn laptop echt UIT met een flinke *KLIK* ... klonk echt superdood :'( , maar hij leeft weer :Y)

[ Voor 21% gewijzigd door LinuX-TUX op 11-02-2007 20:31 ]

• 2bmws
  • Laatst online: 16-07-2025
bartgrefte schreef op zondag 11 februari 2007 @ 20:24:
geen memory sticks maar hd's: http://www.ontrack.com/sp...s-2006.aspx?hp=Top10_2006 , het kan dus nog maffer dan de wasmachine 8)
Dit is echt geniaal:
6. Beware of Bananas – A customer left an old banana on the top of his external hard drive which proceeded to seep its contents into the drive, ruining the circuitry. The drive would no longer run, but Ontrack was able to clean the drive and repair the circuit board so the drive would spin long enough to recover his data. The banana, however, could not be recovered.
_/-\o_

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Pagina: 1