problemen met installatie notebook

Pagina: 1
Acties:

• sonyfreakje
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zal het zo duidelijk proberen uit te leggen en hoop dat iemand mij kan en wil helpen.

Ik heb een toshiba a7 notebook ( sata 80gig 1024ddr dual core t2300 atix1650 etc )

Deze heeft enkele problemen bij het installeren van windows en of werken in windows.
Ik start een windows xp setup
druk op een toets om te starten van cd
dan controleerd hij de harde schijven ( in een blauw scherm )
ziet mijn partities en ik kan partities veranderen.
ik wil hem installeren om part1
windows kopieert nu de bestanden die nodig zijn voor de setup:
rond de helft klapt mijn pc uit en gaat hij herstarten.

Windows vista komt ook niet voorbij de installatie op het moment dat hij bestanden wil gaan uitpakken komt hij niet verder en klapt de pc uit.

Af en toe gaat de installatie wel goed zoals nu .
Ik kom in windows maar alles gaat ontzettend traag : zelfs het bewegen van de muis, wil ik drivers installeren gaat dit allemaal tergens langzaam. ( en toe klapt de pc uit )

Harde schijf al vervangen : Hitachi 80gb sata 5400rpm
geheugen al ander geprobeerd en geen resultaat.

is er iemand bij wie dit probleem bekend voor komt ?
het lijkt er juist op dat zodra de pc moet gaan werken of iets moet uitvoeren hij compleet de wegkwijt is . ?

( aanvulling ) Bij het installeren van de ati drivers krijg ik de volgende melding :

Setup kan niet verder gaan omdat de lenge van het opgegeven pad plus de naam van de installatie map de liemiet van 88 tekens overschrijden. ( heeft dit er iets mee te maken misschien ???

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-01 21:18
sonyfreakje schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:09:
( aanvulling ) Bij het installeren van de ati drivers krijg ik de volgende melding :

Setup kan niet verder gaan omdat de lenge van het opgegeven pad plus de naam van de installatie map de liemiet van 88 tekens overschrijden. ( heeft dit er iets mee te maken misschien ???
dat heeft er idd wat mee te maken voor dat hij setup doet krijg je eerst een scherm waar je moet aangeven waar hij de bestanden moet aanpakken maak deze eens korter bijv c:/ATI. wat ik meestal doet. Dit werkt vast wel

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:57
De SATA drivers laat je wel laden bij Windows XP Setup? Lijkt me eigenlijk van wel aangezien hij anders de schijf ook niet kan vinden bedenk ik me nu :P.

Heb je de Recovery CD al geprobeerd?

Verder heb je het over partitie 1, wat als je hem op partitie 2 probeert?

Verder zou je eens in de bios kunnen kijken of daar iets niet goed staat.

• sonyfreakje
  • Niet online
ik heb de bios gecontroleerd staat allemaal goed en heb ook een bios update gedaan sucesvol .

sata drivers kan hij laden hij ziet netjes de harde schijf dus dat werkt ook.

bij installeren van vista op partitie 2 krijg ik een blauwe beveiligings waarschuwing ; stop 0x00000124 en dan gaat hij gewoon niet verder. weet iemand wat die foutmelding inhoud.

ik zit nu te denken zou de proc het begeven hebben ? of de dvd speler ? maar haal ik de dvd drive er uit en start ik windows op hangt windows xp helemaal in de knoop .

• sonyfreakje
  • Niet online
is er een software progje wat de proc op fouten kan controleren ?

• GENETX
Lijkt mij niet de CPU. Ik weet niet wat voor opties je bios heeft icm een Core Duo. Probeer iets te vinden als ACPI uitschakelen. Dan klokt hij niet terug, mss kan daar ook wel een probleem liggen.

Verotte CD/DVD gaat ook moeilijk als zowel XP als een Vista DVD fouten geven.. Je zou kunnen kijken of je PC normaal start/werkt met een Bootable CD van een Linux distro al Ubuntu.

• sonyfreakje
  • Niet online
ik kan niks vinden in de bios over acpi .

• sonyfreakje
  • Niet online
als ik bijvoorbeeld sisoft sandra installeer wat ik nu aan het proberen ben dan kom ik ook weer iets tegen : Ik pak het winrar bestandje uit : daar doet hij 10 minuten over of de pc klapt er uit .

• GENETX
Pssst! *hint* Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Heb je de recovery CD van toshiba al geprobeerd? Anders ou ik het niet weten..

• sonyfreakje
  • Niet online
nee vergeten aan te maken en toen mijn hdd geformateerd slim he haha

• GENETX
Ik zou de Support maar bellen...
Pagina: 1