Toon posts:

[Vista] Internet werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn probleem al in het vista topic gemeld, maar daar is het te druk.

Ik heb sinds het weekend Vista Home Premium geinstalleerd. Maar ik kan verschilllende websites niet benaderen (Microsoft/Google/Symantec). Ik kan dus ook geen updates installeren. Iemand een oplossing? Waar kan het inziten?

Ik heb zelf Norton al geprobeerd, Kaspersky trial, windows update gedraaid maar die kan die natuurlijk niet vinden.

Ook heb ik de host file bekeken en leeggehaald, ook dit helpt niet.

Ik twijfel nu om terug te keren naar XP, maar dan heb ik mezelf dus mooi 120 euro door de neus geboord dus daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin in. Hoe dan ook, ik kan niet zonder mijn computer dus er moet een oplossing komen.

Alle hulp is welkom. Bvd.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-03 17:02
Lijkt mij dat je netwerkkaart niet goed ondersteund wordt. Heb je een andere netwerkkaart die je kan proberen?

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-03 15:21

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb het probleem niet, maar ik ben wel benieuwd naar meer info. Wat krijg je te zien als je www.microsoft.com intypt dan? Een 404? En kun je wel naar www.nu.nl of andere willekeurige site?

IP6v6 klink alsof je een probleem hebt met het IP-protocol, maar hoe/wat? Hoe zit de rest van je netwerk er uit? Moet je geen instellingen doen van je provider? Heb je ADSL? DHCP? Vast IP?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

Ik heb dit exacte probleem ook met Vista, maar ook met iedere linux >= 2.6.
Ligt denk ik aan mn router ofzo, misschien iets met ipv6 :?
Probleem is bij mij altijd simpel op te lussen door handmatig DNS in te vullen bij eigenschappen van netwerkkaart.
En dan niet de DNS van je router, maar van je ISP. Bij mij 194.134.5.55 (wanadoo/orange). Je moet die van jou dus ff opzoeken :)
Wellicht niet de meest voor de hand liggende oplossing, maar het werkt bij mij altijd wel :)

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-01 15:31
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 22:02:

Ligt denk ik aan mn router ofzo, misschien iets met ipv6 :?
Denk niet dat het iets te zien heeft met ipv6, aangezien dit voor zover ik weet nog niet commercieel gebruikt word.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Internet_Protocol_Version_6

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

"Wat" lukt er dan niet? Met alleen een melding dat het niet lukt kan natuurlijk nietmand echt iets :)

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels ben ik gisteravond maar weer teruggestapt naar XP, maar ik zal het verhaal uitleggen. Tenmisnte voor zover ik iets kan uitleggen. Liveupdat van Norton zegt dat die geen verbinding kan maken. Bovendien als ik naar Microsoft.com/Google.nl/com ga zegt die doodleuk kan geen verbinding krijgen, maar msn.nl doet het weer wel, maar messenger downloaden ho maar. Fok.nl en tweakers doen het weer wel gewoon. Heel vreemd. Bovendien gaf die op een geven moment aan dat er een probleem was met de DNS server, maar Vista kon hier zelf geen oplossing voor vinden.

Ik heb zelf helemaal niets veranderd aan mijn netwerkinstellingen. Vreemd maar waar, onder XP werkt het feilloos. Ik heb overigens ADSL van Planet (KPN?). Zit achter een router en wel de Draytek Vigor 2200E. We werken hier met een dynamisch IP.

Hoop dat dit genoeg informatie geeft.

Ik heb Vista overigens al twee keer, als het niet meer is, opnieuw geïnstalleerd. De reden dat ik nu terug ben naar XP is dat ik eigenlijk niet zonder bepaalde sites kan.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 14:52
Hmm.. Misschien staan die sites die je wel kan bezoeken wel gecached. Heb je niet eerst die sites bezocht en later bijvoorbeeld Norton geinstalleerd?

Zo te horen is het sowieso een DNS probleem.. Maar dan valt er alsnog veel uit te zoeken..

57696520646974206c65657374206973206e657264

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08-2025
Net als MarcoC doet mij dit denken aan een netwerkkaart waar geen goede drivers voor geïnstalleerd zijn. Ik had nl. last van hetzelfde probleem met mijn Marvell Yukon onboard LAN toen hier nog geen goede drivers voor waren. Wat voor netwerkkaart gebruik je? En heb je misschien een andere netwerkkaart liggen (een goedkope Realtek 8139 bv.) die je kunt uitproberen?

Een andere suggestie: misschien dat het helpt als je IPv6 uitschakeld?

[ Voor 26% gewijzigd door TommyCP op 05-02-2007 16:01 ]

>>>insert witty remark here<<<

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:17:
Zit achter een router en wel de Draytek Vigor 2200E. We werken hier met een dynamisch IP.
Ik poste eerder al de suggestie om handmatig de DNS server van je provider in te voeren.
Heb je dat al geprobeerd?
Het blijkt nu namelijk ook nog eens dat je niet alleen exact hetzelfde probleem hebt als ik, maar ook nog eens exact dezelfde router (en ik heb ook een dynamisch IP ;))

Ik heb in XP nergens last van, maar wel in iedere versie van Vista en Linux 2.6 (2.4 weer niet).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 16:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:10:
[...]

Ik poste eerder al de suggestie om handmatig de DNS server van je provider in te voeren.
Heb je dat al geprobeerd?
Het blijkt nu namelijk ook nog eens dat je niet alleen exact hetzelfde probleem hebt als ik, maar ook nog eens exact dezelfde router (en ik heb ook een dynamisch IP ;))

Ik heb in XP nergens last van, maar wel in iedere versie van Vista en Linux 2.6 (2.4 weer niet).
Handig dat je dezelfde setup hebt :). Ik heb nog een tip gehad, iemand zei dat het in de beveiliging van IE7 zat, maar ik denk niet dat die tip enige waarde heeft aangezien ik met Firefox hetzelfde probleem heb.

Ik heb geen sites bezocht voordat ik Norton oid installeerde.

Edit:
Ik heb een Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet adapter. Die zit standaard op mijn moederbord van mijn HP machine.

Ik zal even kijken of daar een driver voor is, hoewel Vista hem wel herkende. Lijkt me geen driver issue, want hoe kan ik dan wel wat andere sites bezoeken?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 17:42 ]

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08-2025
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:39:
Edit:
Ik heb een Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet adapter. Die zit standaard op mijn moederbord van mijn HP machine.

Ik zal even kijken of daar een driver voor is, hoewel Vista hem wel herkende. Lijkt me geen driver issue, want hoe kan ik dan wel wat andere sites bezoeken?
Dat weet ik ook niet, maar dit is waar ik last van had toen de drivers voor mijn Marvell Yukon zich nog in een beta-stadium bevonden.

Als je Vista 32-bit gebruikt zou je bij gebrek aan een Vista-driver trouwens ook een Windows XP-driver kunnen installeren, dat werkt in veel gevallen nl. wel.

>>>insert witty remark here<<<

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-01 11:25
DNS gegevens van je provider invoeren bij de DNS gegevens van je router.
Kijk bij online status van je router wat de DNS ip adressen zijn.
Pagina: 1