[Vista 32-bit] Front Audio probleem

Pagina: 1
Acties:

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-03 11:17
Hey allemaal,

ik ben vandaag een beetje aan het stoeien met Vista en loop tegen een probleem aan..

Mijn front-audio wordt niet herkend. Als ik niet de drivers van mijn moederbord (AsRock K8NF6G-VSTA) van de website installeer worden ze door windows wel herkend, maar wordt er niet aangegeven dat er inderdaad iets aangesloten zit aan de voorkant. Als ik de drivers wel installeer, is het alsof de front audio poortjes niet eens bestaan!

Heeft iemand enig idee hoe het kan komen en wat ik eraan kan doen?

Grtz
Black

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 10:52
heb je een aparte geluidskaart voor je front audio?
anders is het n.l. gewoon een doorgeluste uitgang
kijk daarvoor eens op pag. 10 & 19 van je manual...

en hoezo "niet bestaan", geeft de driver aan waar die dingen zitten dan?

edit:

hmmz, ook nog even de manual gelezen..

bios setting goed staan?
Question: What's the requirement for High Definition Audio to work under Windows XP 64bit?(2/17/2006)

Answer:For normal working of High Definition Audio under Windows XP 64bit, there is a hotfix file provided by Microsoft. Please install the hotfix before installing the audio driver. Otherwise, the audio driver may not be installed successfully.

Please click the link to download the hotfix file:
The Intel High Definition audio functionality unexpectedly quits working in Windows Server 2003 Service Pack 1 or Windows XP Professional x64 Edition
klote, dat ging dus weer over XP

hmmz, sorry, weet t niet

[ Voor 81% gewijzigd door Japidoff op 04-02-2007 15:15 ]

gang is alles

• blaCkduSt
Nee het is onboard audio.. maar ik denk dat mijn moederbord gewoon niet helemaal lekker meer functioneert; als ik mijn headset aansluit op het rearpanel (binnen xp of vista) geeft de rechterspeaker veel minder geluid dan de linker. Aan de headset ligt het niet, getest op een andere pc waar hij zowel front als rear over beide speakers een even hoog geluidsniveau haalde.

• blaCkduSt
Nu dat het stekkertje aan de achterkant er maar half in, dan krijg ik over beide kanten van mijn headset het linkerkanaal geluid denk ik..
Heeft iemand nog enig idee hoe ik de voorkant aan de praat kan krijgen? In XP werkt het! :(