[XP/SP2] Installatie SP2 maakt opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:

• rutje1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-03-2025
Hey allemaal,

Ik heb een *Compaq Presario 7950 pc* en hierop heb ik Windows XP geinstalleerd. Met Windows xp + Service pack 1 doet de PC het goed. Na de installatie van service pack 2 is dit anders. De installatie en configuratie gaan succesvol. Ook start de pc daarna dus goed op en draait hij onder Windows XP met SP2. Maar als ik dan de pc bijvoorbeeld de dag erna opnieuw aanzet doet hij het niet meer.
Hij blijft hangen op het scherm met het blauwe laadbalkje, die stopt met lopen.
Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n266/rutje1/xp_rutje1.jpg

De enigste optie is dan stroom eraf of aan/uit knop 5 seconden indrukken.
Als ik dat doe, en de pc weer aanzet krijg ik het volgende scherm te zien
Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n266/rutje1/xp_error_rutje1.jpg

Als ik dan kies voor "laatst bekende juiste configuratie" dan start hij meestal weer goed op.
Wat is er fout??

Wanneer ik dan Service pack 2 weer verwijder heb ik ook het probleem niet meer.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
* Veel forums
* Compaq chat
* Geslipstreamde xp
* Memtest (geheugen)
* Bios update (maar 1 op de compaq site)
* Drivers geupdate (niet veel beschikbaar)
En nog veel meer wat ik allemaal niet weet op te noemen...

De pc heeft deze specs maar dan met dubbele geheugen en extra 20 gig harde schijf, de problemen komen niet door deze extra hardware!

Wie kan mij helpen en vind het een uitdaging om dit op te lossen?? Ik heb echt van alles geprobeerd zonder succes, het wordt nu tijd dat het lukt!

Post maar los 8) :*) :Y :$ d:)b

Verwijderd

Probeer eens op te starten zonder netwerkkabel of USB devices. Zo kaal mogelijk.

• rutje1
Wanneer ik dat doe en zoveel mogelijk hardware loskoppel moet xp weer opnieuw activeren, verder is het echt een SCHONE installatie, alleen staat er nu everest home geistalleerd. Er zijn geen printers of iets aangesloten, alleen een toetsenbord en een muis op de oude (gekleurde) ingangen.

Verwijderd

rutje1 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:59:
Wanneer ik dat doe en zoveel mogelijk hardware loskoppel moet xp weer opnieuw activeren, verder is het echt een SCHONE installatie, alleen staat er nu everest home geistalleerd. Er zijn geen printers of iets aangesloten, alleen een toetsenbord en een muis op de oude (gekleurde) ingangen.
Opnieuw activeren als je een LAN cable en eventuele USB devices loskoppelt ????

Als dat waar is dan begin ik te denken dat er iets scheelt met je XP versie/cd/whatever...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 15:07 ]

• rutje1
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:07:
[...]

Opnieuw activeren als je een LAN cable en eventuele USB devices loskoppelt ????

Als dat waar is dan begin ik te denken dat er iets scheelt met je XP versie/cd/whatever...
Ik bedoelde ermee te zeggen dat ik al zo kaal mogelijk opstart, er zit niets aangsloten, en ik kreeg eerder al een keer te horen hardware los te koppelen en toen moest ik opnieuw activeren, dat is wat ik wilde zeggen.

Verder is het volledig legale key en de cd's zijn ook LEGAAL!
Toch is het opstartprobleem er :| }:| ;(

Verwijderd

Slipstream je cd eens met SP2.

Hoe vreemd het ook klinkt, ik heb al vaker meegemaakt dat een SP1 installatie met daarna een losse SP2 upgrade problemen geeft, terwijl een cleane SP2 installatie wel vlekkeloos werkt.

MS logica...

• rutje1
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:55:
Slipstream je cd eens met SP2.

Hoe vreemd het ook klinkt, ik heb al vaker meegemaakt dat een SP1 installatie met daarna een losse SP2 upgrade problemen geeft, terwijl een cleane SP2 installatie wel vlekkeloos werkt.

MS logica...
Kunt u dit verder uitleggen? Ik heb dus eerst cd geinstalleerd met een versie XP + SP1 geintergreerd en daarna een losse cd van SP2

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
rutje1 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 22:21:
[...]

Kunt u dit verder uitleggen? Ik heb dus eerst cd geinstalleerd met een versie XP + SP1 geintergreerd en daarna een losse cd van SP2
[XP] Unattended CD Project deel 4

Hiermee 'maak' je dus je eigen WinXP + SP2 CD..

• rutje1
maar ik heb al een keer een geslipstreamde versie geprobeerd, dit hielp niet jammer genoeg

• Mushjkin
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-02 16:50
Je bent niet de enige,.... Ik heb het ook met een Dell pc. Ik heb hier ook geen oplossing voor maar misschien word er nog wat over geroepen in dit topic.

(\__/)

Verwijderd

Ik denk, dat het een driver probleem is i.c.m. SP2.

Zie hier ;)

edit:
Ik zie in je topicstart, dat je de drivers al geupdate hebt, maar het stuk sluit wel goed aan bij je probleem.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 15:32 ]

• rutje1
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 15:30:
Ik denk, dat het een driver probleem is i.c.m. SP2.

Zie hier ;)

edit:
Ik zie in je topicstart, dat je de drivers al geupdate hebt, maar het stuk sluit wel goed aan bij je probleem.
Ik heb dit al geprobeerd maar wil het best nog een keer proberen. Welke drivers zou ik dan kunnen downloaden van *deze lijst* ?

Ik heb die van XP al geprobeerd maar dat is er alleen maar 1 van de geluidskaart

• rutje1
Kan iemand mij verder helpen met dit ingewikkelde probleem?
WIE o Wie gaat de uitdaging aan?!

• Mushjkin
heb je compaq al gemaild met dit probleem?

(\__/)

• rutje1
jaah, gechat met een medewerker. Deze wisten niet wat het probleem was. Ik ben aardig geholpen en ze hebben hun best gedaan maar het is niet opgelost.

• rutje1
heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen???

Ik kreeg een tip om te posten op Tweakers omdat deze van "moeilijke vraagstukken" houden, helaas krijg ik nou nog niet zoveel reacties :'( :S :O ;( :(

• rutje1
Oplossingen? Tips? Ideeén?
Ik hoor t graag aangezien ik wil proberen dit probleem op te lossen

Verwijderd

Heb je al eens een clean SP1 install gedaan, daarna GEEN drivers installeren (zelfs geen chipset of IDE drivers) maar direct SP2 erover. Als dat werkt zit het duidelijk in iets dat je bijkomd installeert...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 19:03 ]

• rutje1
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:02:
Heb je al eens een clean SP1 install gedaan, daarna GEEN drivers installeren (zelfs geen chipset of IDE drivers) maar direct SP2 erover. Als dat werkt zit het duidelijk in iets dat je bijkomd installeert...

• rutje1
Sorry voor deze reactie, foutje omdat ik niet was ingelogd. :X 8)7 |:(
Service pack 1 zit geinstalleerd op de cd-rom van Windows xp. Ik heb nu dus XP geinstalleerd en dan is SP1 ook geinstalleerd. Hieruit kan ik niet kiezen helaas. Is er verder nog iets te proberen?

• rutje1
Een idee? Hoe kan ik dit oplossen?
Graag wat hulp, ik weet niet meer hoe ik dit kan oplossen 8)7

• Mushjkin
rutje1 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:10:
Een idee? Hoe kan ik dit oplossen?
Graag wat hulp, ik weet niet meer hoe ik dit kan oplossen 8)7
Ik heb het zelfde probleem gehad met een Del dimenssion van 1,7 Ghz met 256 mb geheugen.
exact hetzelfde. ik ben nog es goed gaan zoeken op de site van Dell en daar vond ik een onbestemd tooltje waar ook vrij weinig info bij zat.

Kortom wat ik denk,.... je systeem zal niet geschikt gaan worden voor SP II, hardwarematig gezien. of je nu hoog of laag springt. het enige wat je zou kunnen proberen, denk ik, is het volgende:

- Compaq mailen met de vraag om een Fix.
- je type moederbord proberen te traceren en kijken of er bij andere merken b.v. dell of dergelijk geen vage patches te krijgen zijn. het is een opgave ik weet het,...

als je nu echt totaal gestoord dreigt te worden, mail me dan,... ik wil je ook wel persoonlijk helpen.
:)

(\__/)

• rutje1
Mushjkin schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:21:
[...]

Ik heb het zelfde probleem gehad met een Del dimenssion van 1,7 Ghz met 256 mb geheugen.
exact hetzelfde. ik ben nog es goed gaan zoeken op de site van Dell en daar vond ik een onbestemd tooltje waar ook vrij weinig info bij zat.

Kortom wat ik denk,.... je systeem zal niet geschikt gaan worden voor SP II, hardwarematig gezien. of je nu hoog of laag springt. het enige wat je zou kunnen proberen, denk ik, is het volgende:

- Compaq mailen met de vraag om een Fix.
- je type moederbord proberen te traceren en kijken of er bij andere merken b.v. dell of dergelijk geen vage patches te krijgen zijn. het is een opgave ik weet het,...

als je nu echt totaal gestoord dreigt te worden, mail me dan,... ik wil je ook wel persoonlijk helpen.
:)
Is het bij u ondertussen dus al wel opgelost door dat tooltje?? Heeft u anders dat progje nog staan?
Pagina: 1