Toon posts:

Piepen/fluiten van laptop HP dv9055 / dv9085

Pagina: 1
Acties:
  • 464 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs de HP Laptop dv9055 aangeschaft. Prima laptop, maar toch een klein probleempje.
Als hij aanstaat hoor je voortdurend een hoge piep. Zo doordringend dat je er gek van wordt!

De piep varieert met de belasting van het systeem: bij hoge belasting (bijv: scrollen van het scherm) verdwijnt het, bij "rust" komt het direct weer terug. Ik weet zeker dat hier niet de harde schijf of ventilator zijn; die klinken duidelijk anders. Maar wat dan wel?

Heeft iemand een idee of dit normaal is? Of wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Verwijderd

Is dit alleen aan de lader of ook zonder lader?

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het met en zonder lader; de toonhoogte verandert trouwens wel als je de lader aansluit

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:22

wontcachme

You catch me? No you wont

Heb ik ook last van met de dv9085. De nieuwste bios update, waarin je het zou kunnen verhelpen, heeft echter niet gewerkt.

Zowel HD1 en HD2 piepen, waarbij HD2 (degene die niet als boot schijf kan) minder piept. Dit op accu en met de lader eraan. Ook piepen de schijven als de laptop uitstaat, maar wel de lader nog erin en aan.

Heeft er tevens iemand last van dat de C-schijf (links naast de touchpad) ook kraakt constant? Mijne wel namelijk en dat hoor je goed.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nu ook een stukje bij HP Customer Care:

Description
A high pitched or buzzing sound may occur when using the notebook PC
This is normal behavior when the notebook PC is used in certain power configurations. Under certain power configurations the power supply capacitors in the notebook can resonate, producing an audible sound.

Solution
Reduce the sound by selecting a different power scheme.
You can adjust power configurations through Start > Control Panel > Power Options. Power saving schemes such as Portable/Laptop and Max Battery yield the best results.

Nou, dat werkt dus niet, hoor. De power instellingen beinvloeden het geluid niet.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn harde schijf kraakt trouwens niet. Bedoel je dat de schijf gewoon aan het werk is met data of iets anders?

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 19:51:
Mijn harde schijf kraakt trouwens niet. Bedoel je dat de schijf gewoon aan het werk is met data of iets anders?
Bijna de hele tijd. Als ik niks doe of bezig ben maakt niks uit. Zal morge een chatten met de hp support daarover.

Die oplossing die de hp geeft met power settings werk bij mij ook niet.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Verwijderd

Topicstarter
Is Norton of Windows Defender misschien met een scan bezig?

Wat je kunt doen is Taakbeheer opstarten, kies tabblad Processen. Kies dan Beeld, kolommen selecteren. Vink dan de disk io en pagefile gerelateerde dingen aan. Sorteer daarna in de processen view op die dingen. Het proces wat dan bovenaan staat is de boosdoener.

En nu maar hopen dan het geen svchost is, want dan weet je nog niks:-)

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:06:
Is Norton of Windows Defender misschien met een scan bezig?

Wat je kunt doen is Taakbeheer opstarten, kies tabblad Processen. Kies dan Beeld, kolommen selecteren. Vink dan de disk io en pagefile gerelateerde dingen aan. Sorteer daarna in de processen view op die dingen. Het proces wat dan bovenaan staat is de boosdoener.

En nu maar hopen dan het geen svchost is, want dan weet je nog niks:-)
Norton staat er niet op, defender staat uit, indexer staat ook al uit. Dus ga nog ff zoeken zometeen

Verwijderd

Uit notebookreview forums:

< The noise is caused by the CPU switching between power states. That is why it is not apparent when you are putting the laptop under load - the CPU is not dropping down into the lower power states. The only solution that I know to work is to get RMClock and enable the option 'Run HLT command when OS is idle'. That solution works because it forces the CPU to go no lower than the C1 power state. The same effect can alternatively be achieved by disabling USB power management or plugging in a USB device. >

Beste oplossing lijkt me om alle USB poorten altijd aan te laten staan... energieverbruik???

Hier de link:High Pitched Noise from new Pavilions

• wontcachme

wontcachme

ik heb een andere, wat zuiigere, oplossing geprobeerd en die hielp alleen als ik op accu werk enigszins. Aan de lader hielp het geen donder.

http://forum.tabletpcreview.com/showthread.php?p=31347

Verwijderd

Zit heel erg te twijfelen of ik ook deze notebook wil kopen,

doen ze het allemaal dat gepiep ? of hebben jullie dat nu net bij uitstek ?
Pagina: 1