Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VFD] Problemen Met Noritake GU128x32

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn casemod heb ik een Noritake GU128x32 VFD aangeschaft.

Afbeeldingslocatie: http://i17.ebayimg.com/02/i/02/29/fd/8b_1_b.JPG
Afbeeldingslocatie: http://i16.ebayimg.com/01/i/02/2a/ed/d0_1.JPG
Zo'n VFD

Deze VFD heeft het even gedaan, maar toen heb ik perongeluk het adres veranderd van de VFD en sindsdien doet hij het niet meer. Ook met de datakabel eruit. De VFD krijgt gewoon spanning, en ook over elk pinnetje van de VFD zelf staat een spanning rond de 4,5Volt.

Ik denk zelf dat ik hem moet resetten voordat hij het weer doet, maar ik kan nog niet vinden hoe ik hem kan resetten.

Ik heb wel gevonden dat je hem weer in de testmodus kan laten gaan, maar dit werkt voorals nog niet:
There is a test mode that you can activate by shorting pin 2 (T0) on the power connector to pin 3 (GND) when you power up the display. The display will cycle through all possible characters. Disconnect the power to end. I don't think it matters, but I leave the data connector off when doing this.
En ik zie de gloeidraden ook niet aangaan met de power-up.

Is mijn VFD kapot ? ;(

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Over welke pinnen meet je 4.5v?
Als de testmode niet werkt is hij..defect. Als je filament niet gloeit in het donker lijkt me dat hij geen spanning krijgt.
Dit model VFD heeft er veel last van opgeblazen zekeringen check of je fuse nog heel is, zo niet kan je die vervangen of, op eigen risico, kortsluiten. Fuse vind je boven de 3-polige spannings connector.

Verwijderd

Topicstarter
coorz schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:35:
Over welke pinnen meet je 4.5v?
Als de testmode niet werkt is hij..defect. Als je filament niet gloeit in het donker lijkt me dat hij geen spanning krijgt.
Dit model VFD heeft er veel last van opgeblazen zekeringen check of je fuse nog heel is, zo niet kan je die vervangen of, op eigen risico, kortsluiten. Fuse vind je boven de 3-polige spannings connector.
Ik had een foutje gemaakt bij het meten van de pennen. Op pen 134 (links in de hoek) en pen 1 (rechts in de hoek) meet ik een spanning van 0,3Volt. Over de rest staat niks, 0 volt. Maar als ik de VFD goed bekijk, lijkt het alsof pen 134 en pen 1 voor de filamenten zorgen.

De fuse ziet er goed uit, heeft geen aanslag. Daar meet ik 4,5Volt over.

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
Als je 4,5V meet over de smeltveiligheid en de bronspanning is bv 5V, dan is deze waarschijnlijk doorgebrand… dit is net zoals een open / gesloten schakelaar.