hallo mede tweakers
ik heb nog wat SCSI hardewaren over en daar komt bij dat er ook nog plek is in mijn computerkast.
de NU situatie een 200gb IDE schijf verdeelt in 3 partitie's met op 1 van deze partietie's windows xp
wat is de bedoeling.
ik heb nog 2 x 9.1GB SCSI Seagate Cheatahs 10k rpm 68pins UW2 over
en een scsi kaartje is ook tot beschikking namelijk een adaptec 29160 max 160mb/s
deze gaat in raid 0, hier komt dan windows XP of Vista op.
ik weet dat raid 0 onveilig is maar jah als het dan een keer mis gaat dan gaat het maar mis, ik zal regelmatig een Ghost maken of mijn documenten back-uppen
raid 0 is daar in tegen goedkoop, en snel. maar is dit ook sneller dan een Sata WD raptor,
en zou ik de snelheid vernemen tijdens het opstarten van windows?
EN een raptor in raid 0 gaan we niet doen
ps. heeft iemand ervaring met het stiller maken van de scsi schijfjes.
ik heb nog wat SCSI hardewaren over en daar komt bij dat er ook nog plek is in mijn computerkast.
de NU situatie een 200gb IDE schijf verdeelt in 3 partitie's met op 1 van deze partietie's windows xp
wat is de bedoeling.
ik heb nog 2 x 9.1GB SCSI Seagate Cheatahs 10k rpm 68pins UW2 over
en een scsi kaartje is ook tot beschikking namelijk een adaptec 29160 max 160mb/s
deze gaat in raid 0, hier komt dan windows XP of Vista op.
ik weet dat raid 0 onveilig is maar jah als het dan een keer mis gaat dan gaat het maar mis, ik zal regelmatig een Ghost maken of mijn documenten back-uppen
raid 0 is daar in tegen goedkoop, en snel. maar is dit ook sneller dan een Sata WD raptor,
en zou ik de snelheid vernemen tijdens het opstarten van windows?
EN een raptor in raid 0 gaan we niet doen
ps. heeft iemand ervaring met het stiller maken van de scsi schijfjes.