7950GX2 spacer kit (waar te koop?)

Pagina: 1
Acties:

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik heb een 7950GX2 gekocht en krijg deze van de week met de post binnen :) Maar nu heb ik nogal veel over deze kaart gelezen en zag dat het nogal en heethoofdje was, maar zeer goed OC potentieel had :P Nu wilde ik beginnen met het kopen van een spacerkitje om de ruimte tussen de kaarten wat groter te maken (meer koelingsmogelijkheden ;)) MAAR ik kan geen een winkel hier in nederland vinden die deze levert :S

Nu was mijn vraag of 1 van jullie weet of dr een webshop is die deze wel verkoopt binnen nederland. Met google kan ik alleen amerikaanse shops vinden :S

Het betreft het volgende setje:

http://www.swiftnets.com/products/7950gx2spacerkit.asp

alvast bedankt :P

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:49
Waarom een heethoofdje? Heb er een in mijn systeem zitten.. Normaal is hij ~50 °C, bij gamen (splinter cell DA of CoD2, SLI) ~70°C.. Vind ik niet bepaald een heethoofd.. Wat voor temps heb jij het over? :)

• TFDev
FlorisB schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:19:
Waarom een heethoofdje? Heb er een in mijn systeem zitten.. Normaal is hij ~50 °C, bij gamen (splinter cell DA of CoD2, SLI) ~70°C.. Vind ik niet bepaald een heethoofd.. Wat voor temps heb jij het over? :)
ik heb via google op verschillende site's temperaturen van 90 graden voorbij zien komen, en daar komt ook nog es bij dat ik natuurlijk wel het maximale uit die kaart wil gaan persen he :P (voorzover mogelijk zonder mods, misschien ooit nog v-mod net, als op me 7900GTO :P) dus extra ruimte is altijd leuk :P EN ik vind die kaart met 2x vf900-cu wel mooi ;)

Verwijderd

Killed-1 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:28:
[...]

ik heb via google op verschillende site's temperaturen van 90 graden voorbij zien komen, en daar komt ook nog es bij dat ik natuurlijk wel het maximale uit die kaart wil gaan persen he :P (voorzover mogelijk zonder mods, misschien ooit nog v-mod net, als op me 7900GTO :P) dus extra ruimte is altijd leuk :P EN ik vind die kaart met 2x vf900-cu wel mooi ;)
Je koopt beter een andere koeling , waterkoeling dan , die zit op de 7950GX2 black pearl dacht ik weet de naam niet direct maar hebben ze wel in nederland te koop en is veel mooier ! Kost ~180 euro dacht ik. Ik had ook een 7950GX2 een heethoofdje vond ik het niet nee :?
Beste oplossing :
Je plaatst het beste een 120mm fan voor de kaart zodat de lucht tussen de 25 kaarten blaast dan heb je toch een drop van ~5°C. Mijn kaart liep @ 575/1550 en werd niet warmer dan 78°C in stress.

Hier is een link groot verschil met je 20 euro setje dus
Link

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 16:22 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:18:
[...]

Je plaatst het beste een 120mm fan voor de kaart zodat de lucht tussen de 25 kaarten blaast dan heb je toch een drop van ~5°C.
Wooh heb jij 25 videokaarten in je pc? :9~ :+

• TFDev
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:18:
[...]

Je koopt beter een andere koeling , waterkoeling dan , die zit op de 7950GX2 black pearl dacht ik weet de naam niet direct maar hebben ze wel in nederland te koop en is veel mooier ! Kost ~180 euro dacht ik. Ik had ook een 7950GX2 een heethoofdje vond ik het niet nee :?
Beste oplossing :
Je plaatst het beste een 120mm fan voor de kaart zodat de lucht tussen de 25 kaarten blaast dan heb je toch een drop van ~5°C. Mijn kaart liep @ 575/1550 en werd niet warmer dan 78°C in stress.

Hier is een link groot verschil met je 20 euro setje dus
Link
Dat 20 euro setje is alleen de spacers, dus niet met koelblokken enzo he ;) Ik weet ook wel dat dat niet zo heel veel verschil gaat maken, maar wil sowieso meer ruimte tussen de 2 kaarten hebben, omdat de binnenste core gemiddeld 10 graden warmer zou worden. EN het staat leuker met dikkere koeling ;)
Maar ik vraag dan ook naar een winkel waar je hem kan kopen, en niet naar adviezen wat ik beter kan doen he ;) En dat van die 120mm fan was ik sowieso al van plan :P

En dar komt nog es bij dat dat koelblok me veel te duur is EN ik geen waterkoeling heb :P

[ Voor 3% gewijzigd door TFDev op 04-02-2007 19:25 ]

• TFDev
subtiel schopje :>

weet niemand waar ik hem kan bestellen? anders moet ik er 1 uit amerika laten komen en dat kost al 40 dallor inc verzenden (verendskosten zijn hoger dan de kosten van de spacer-kit zelf :/ )

Verwijderd

Killed-1 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:04:
[...]

Dat 20 euro setje is alleen de spacers, dus niet met koelblokken enzo he ;) Ik weet ook wel dat dat niet zo heel veel verschil gaat maken, maar wil sowieso meer ruimte tussen de 2 kaarten hebben, omdat de binnenste core gemiddeld 10 graden warmer zou worden. EN het staat leuker met dikkere koeling ;)
Maar ik vraag dan ook naar een winkel waar je hem kan kopen, en niet naar adviezen wat ik beter kan doen he ;) En dat van die 120mm fan was ik sowieso al van plan :P

En dar komt nog es bij dat dat koelblok me veel te duur is EN ik geen waterkoeling heb :P
Gewoon 120mm fan desnoods 2 maar goed plaatsen dan zijn je problemen opgelost.. en die brute cooling heeft een mooi uitzicht. Vond ik toch.

• TFDev
maar ik zoek gewoon een spacerkitje :> staat mooi :P
maar ff serieus, ik wil graag weten of er een shop is die hem heeft / zou kunnen bestellen. Ik heb al meerdere zaken gemailed, maar die kunnen hem niet bestellen :| :/

Verwijderd

Op de site van SwiftTech staan: www.spacepromotion.nl en www.oc-shop.nl,
Heb je die al gemaild of gebeld?

• TFDev
WOEHA super:P

*Killed-1 gaat ze meteen ff mailen ^^*

[ Voor 8% gewijzigd door TFDev op 06-02-2007 21:58 ]

• TFDev
Ondertussen een mail gehad van 1 van de 2 zaken, ik kan ze bestellen voor 24 euro ex verzenden. Maar nu ik mijn kaart binnen heb valt het heethoofdige opzich wel mee idd :| dus ik ben zeer aan het twijfelen of ik er nog wel 1 ga bestellen.... Want als ik dat bestel + 2x zalman vf900-cu ben ik zo weer 90 euro kwijt... die kan ik aan de andere kant ook mooi in me broekzak steken :|
Hier nog mensen die ook belangstelling hebben?

Verwijderd

nee de mijne is watergekoeld en heeft geen spacer nodig.

• TFDev
Mja, ik laat de spacerkit maar weze denk ik :P de R600 staat ook om de deur, en EIGENLIJK moet ik maar es overstappe naar 2GB geheugen :P (en een E4300 ipv E6300 is ook leuk ;)) Mocht er iemand nog belangstelling hebben, www.spacepromotion.nl kan ze bestellen ;)
Pagina: 1