[e-tech] WGRT 04 draadloze verbinding weg na 2 minuten

Pagina: 1
Acties:

• Marsupilami_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-01 11:53
Bij een vriend van me draait een e-tech wgrt 04 wlan acces point / router achter een @home verbinding.
De bedraadde pc's hebben geen problemen, maar via WLAN op de e-tech gaat het na ca. 2-3 minuten mis. Ondanks de goede signaalsterkte, geeft de pc aan zijn gateway niet te kunnen bereiken. Na het vernieuwen van het IP adres vanb de pc, wertk het weer 2 a 3 minuten.

Router is geconfigureerd met dhcp. Zowel met een vaste pc als met een laptop hetzelfde resultaat.
Ik heb alle instellingen 3 keer nagelopen, maar alles lijkt in orde te zijn. Kan het zijn dat de signaal sterkte vanuit de e-tech niet sterk genoeg is (2 verdiepingen ?) ?

En is een andere router een oplossing ? zelf werk ik met linksys, weet niet of die ook een sterker signaal hebben ? Iemand een idee ?

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 19:23
weg pleuren, er is altijd wel iets mis met dat soort routers.je kan er geloof ik weinig aan doen.

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-10-2025
Heb ditzelfde probleem heb ik toevallig ook met een Linksys router. Die zijn toch van iets betere kwaliteit. Dat je e-tech beter weg kan gooien ben ik het mee eens maar ik vind het wel een beetje een mager antwoord.

2 verdiepingen kan een probleem vormen, heb je de mogelijkheid om iets dichterbij te komen? toch betwijfel ik of het daaran ligt, want thuis heeft mijn linksys dit probleem op een afstand van 6 meter. maar het klopt wel dat, hoe dichter ik bij de bron ben, hoe LANGER het signaal intact blijft.

• Marsupilami_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-01 11:53
ja de router staat bij zijn huurbaas in het appartement dus verlengen gaat erg lasting.
denk dat ik eens voor iets sterkers ga kijken, zelf heb ik een linksys en die werkt perfect. staat op zolder in de nok en heb goed bereik in mijn woonkamer