Ik probeer mijn VIA EPIA MII-1000 aan te sluiten op mijn TV via de onboard TV-out. Nu heeft het bordje zowel een composite als een s-video aansluiting, maar de composite connector wordt gedeeld met SPDIF aansluiting voor surround sound via een jumpertje die ik gebruik, dus ik ben gedwongen om de s-video uit te gebruiken.
Dit lukt echter maar half, er komt wel beeld op te TV maar dit is altijd slecht. Klachten varieren, combinaties van de volgende:
- Beeld zwart/wit(of knippert kleur/zwart-wit)
- Beeld schuift heen en weer over het scherm
- De onderste helft van het beeld staat aan de bovenkant van het scherm
- Een lichtere balk ter grootte van ongeveer 1/3e van het scherm staat over het beeld heen
In ieder geval komt er nooit goed beeld uit.
Van alles geprobeerd:
- Nieuwe S-VIDEO kabel
- Computer met S-VIDEO aangesloten op beamer, dit gaf wel goed beeld(maar die is niet van mij)
- DVD-speler met S-VIDEO kabel aangesloten op de TV, en dit gaf ook goed beeld
- TV kan ik zowel op PAL als op NTSC instellen, ik heb beide geprobeerd en ook in de bios van de computer deze instelling veranderd
- Andere computer met GeForce 6800 XT aangesloten op TV, ook dit gaf slecht beeld
- In de BIOS kan ik resoluties selecteren van 640x480 tot 1600x1200, maar dit maakte in de praktijk niets uit.
- In de BIOS kan ik TV-out format instellen, van alles en nog wat, Y/C/L, Y/C, RGB, S-VHS, S-VIDEO, weet ik wat al niet meer. Al deze instellingen heb ik geprobeerd in combinatie met alle resoluties van bovenstaand puntje, ook dit leek allemaal absoluut niets uit te maken.
Conclusie:
S-Video kabel werkt(via DVD-speler en beamer)
TV accepteert daadwerkelijk s-video en geeft dit goed weer(via de DVD-speler)(en het aanwezig zijn van een s-video connector waarbij staat "S-Video in" geeft ook een aardige hint
)
Computer zendt daadwerkelijk bruikbaar S-video signaal uit(via de beamer)
Met andere woorden, alles werkt. Maar niet met elkaar...
Ik weet het niet meer, iemand nog suggesties over hoe ik wel goed beeld op mijn TV kan krijgen?
Dit lukt echter maar half, er komt wel beeld op te TV maar dit is altijd slecht. Klachten varieren, combinaties van de volgende:
- Beeld zwart/wit(of knippert kleur/zwart-wit)
- Beeld schuift heen en weer over het scherm
- De onderste helft van het beeld staat aan de bovenkant van het scherm
- Een lichtere balk ter grootte van ongeveer 1/3e van het scherm staat over het beeld heen
In ieder geval komt er nooit goed beeld uit.
Van alles geprobeerd:
- Nieuwe S-VIDEO kabel
- Computer met S-VIDEO aangesloten op beamer, dit gaf wel goed beeld(maar die is niet van mij)
- DVD-speler met S-VIDEO kabel aangesloten op de TV, en dit gaf ook goed beeld
- TV kan ik zowel op PAL als op NTSC instellen, ik heb beide geprobeerd en ook in de bios van de computer deze instelling veranderd
- Andere computer met GeForce 6800 XT aangesloten op TV, ook dit gaf slecht beeld
- In de BIOS kan ik resoluties selecteren van 640x480 tot 1600x1200, maar dit maakte in de praktijk niets uit.
- In de BIOS kan ik TV-out format instellen, van alles en nog wat, Y/C/L, Y/C, RGB, S-VHS, S-VIDEO, weet ik wat al niet meer. Al deze instellingen heb ik geprobeerd in combinatie met alle resoluties van bovenstaand puntje, ook dit leek allemaal absoluut niets uit te maken.
Conclusie:
S-Video kabel werkt(via DVD-speler en beamer)
TV accepteert daadwerkelijk s-video en geeft dit goed weer(via de DVD-speler)(en het aanwezig zijn van een s-video connector waarbij staat "S-Video in" geeft ook een aardige hint
Computer zendt daadwerkelijk bruikbaar S-video signaal uit(via de beamer)
Met andere woorden, alles werkt. Maar niet met elkaar...
Ik weet het niet meer, iemand nog suggesties over hoe ik wel goed beeld op mijn TV kan krijgen?
Tja