[TV-out] S-video signaal komt niet goed door

Pagina: 1
Acties:

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:39

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik probeer mijn VIA EPIA MII-1000 aan te sluiten op mijn TV via de onboard TV-out. Nu heeft het bordje zowel een composite als een s-video aansluiting, maar de composite connector wordt gedeeld met SPDIF aansluiting voor surround sound via een jumpertje die ik gebruik, dus ik ben gedwongen om de s-video uit te gebruiken.

Dit lukt echter maar half, er komt wel beeld op te TV maar dit is altijd slecht. Klachten varieren, combinaties van de volgende:

- Beeld zwart/wit(of knippert kleur/zwart-wit)
- Beeld schuift heen en weer over het scherm
- De onderste helft van het beeld staat aan de bovenkant van het scherm
- Een lichtere balk ter grootte van ongeveer 1/3e van het scherm staat over het beeld heen

In ieder geval komt er nooit goed beeld uit.

Van alles geprobeerd:

- Nieuwe S-VIDEO kabel
- Computer met S-VIDEO aangesloten op beamer, dit gaf wel goed beeld(maar die is niet van mij)
- DVD-speler met S-VIDEO kabel aangesloten op de TV, en dit gaf ook goed beeld
- TV kan ik zowel op PAL als op NTSC instellen, ik heb beide geprobeerd en ook in de bios van de computer deze instelling veranderd
- Andere computer met GeForce 6800 XT aangesloten op TV, ook dit gaf slecht beeld
- In de BIOS kan ik resoluties selecteren van 640x480 tot 1600x1200, maar dit maakte in de praktijk niets uit.
- In de BIOS kan ik TV-out format instellen, van alles en nog wat, Y/C/L, Y/C, RGB, S-VHS, S-VIDEO, weet ik wat al niet meer. Al deze instellingen heb ik geprobeerd in combinatie met alle resoluties van bovenstaand puntje, ook dit leek allemaal absoluut niets uit te maken.

Conclusie:
S-Video kabel werkt(via DVD-speler en beamer)
TV accepteert daadwerkelijk s-video en geeft dit goed weer(via de DVD-speler)(en het aanwezig zijn van een s-video connector waarbij staat "S-Video in" geeft ook een aardige hint :+ )
Computer zendt daadwerkelijk bruikbaar S-video signaal uit(via de beamer)

Met andere woorden, alles werkt. Maar niet met elkaar... :'(

Ik weet het niet meer, iemand nog suggesties over hoe ik wel goed beeld op mijn TV kan krijgen?

Tja

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:49
met wat voor software stuur je je tv out aan?
kan je geen force tv detection doen?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:03

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik schop hem ff naar Videoplanken & Beeldkanonnen

Lees ook effe de De grote tv-out FAQ

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Geen software. Ik kan in de BIOS instellen dat de TV-out aan moet, en dat heb ik gedaan. Ik heb inmiddels ook een BIOS update gedaan; het gevolg daarvan was dat ik geen TV Format meer kan instellen maar hij deze automatisch detecteert. Hij zegt nu S-VIDEO - Y/C; lijkt me goed toch?

Op de andere computer had ik de TV-out met de NVidia Control Center ingesteld; ook daar heb ik PAL en NTSC geprobeerd, en ook daar heb ik hem zowel op s-video als op composite ingesteld. Maakt allemaal niets uit. Dus op de een of andere manier lijkt de TV iets tegen S-VIDEO signalen afkomstig uit computers te hebben... :X

Tja

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Goed. Heel vreemd. Een aardlus dus; als ik de antenne-kabel uit mijn TV trek dan krijg ik wel goed beeld.

Wat ik dan niet snap is waarom het via de DVD-speler wel werkt, deze is op hetzelfde stopcontact als de computer aangesloten... Probleem is opgelost in ieder geval; als ik het mantelstroomfilter goed aangesloten krijg.

Tja

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-07 12:35
Ik had ook hetzelfde hier in huis, bleek dat de aarding van mijn antenne-aansluiting niet goed is. Ik heb het toen met een aardeonderbreker opgelost (te koop bij conrad).

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Pagina: 1