Toon posts:

HP Laptop - Herstelschijven maken

Pagina: 1
Acties:
  • 698 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Mijn vriendin heeft een fraaie HP Pavilion laptop. Deze heb ik geïnstalleerd met een schijf die er bij zat, dat werkt allemaal prima. Nu word ze om de zoveel tijd aangeraden om een set Pc-herstelschijven aan te maken. Dit zal een aantal CD's worden (maar liefst 13!) óf drie DVD's, óf één Dual-Layer DVD.

Nu is mijn vraag, is het nodig om deze schijven te maken? Wat ik begrijp uit de helpfunctie van HP, is dat deze schijven gebruikt kunnen worden om het systeem op een andere harde schijf te installeren dan de huidige. Kan ik de laptop (indien nodig) gewoon opnieuw installeren met de huidige hardware met de CD/DVD die erbij geleverd werd?

Met vriendelijke groet.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een ideetje hierover?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:48
Gewoon 1 keer lijkt mij genoeg en uiteraard backups maken van je documenten. Maar iedere maand oid te backuppen lijkt me niet handig. Zolang je 1 setje hebt kun je het altijd wel herrstellen en nieuwere apps opneiuw instaleren.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:14

AvK

Ready Set Go

Die herstel schijven heb je nodig wanneer onverhoopt de harddisk met de herstelpartitie de geest zou geven. Je kunt ook maar 1x die schijven aanmaken. Daarna is het geblokkeerd. Het systeemherstel met die schijven of vanaf de herstelpartitie brengt de laptop terug in de staat toen ie uit de doos kwam. Je bent dus al je data kwijt. Gewoon even die 2 of 3 DVD's branden en je bent klaar. Doe dat wel op een rustig moment want het duurt behoorlijk lang.
Die bijgeleverde CD is waarschijnlijk een auto install schijf met de laatste drivers erop vermoed ik.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-01 16:10
Ik heb ook een pavilion en idd, die schijven kun je 1x maken en die dienen om je herstelpartitie opnieuw te maken.

ik heb een gecrashde harde schijf vervangen en dan kun je met die dvd's relatief snel je herstelpartitie en je windows installatie weer op orde hebben, tenminste, zoals je laptop geleverd is.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:02
Gewoon aanmaken, wat kosten nu een paar dvd'tjes ? Als je ze later moet nabestellen ben je dik geld kwijt.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:48
1x is ook niet het probleem, het vragen om iedere maand oid een kopie te maken. Ik zou er gek worden, je mag dan wel een archiefkast kopen :+

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:02
GremliN-Online schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:58:
1x is ook niet het probleem, het vragen om iedere maand oid een kopie te maken. Ik zou er gek worden, je mag dan wel een archiefkast kopen :+
:') Had ik hier nog bijna een serieuze reply opgegeven ook.
Pagina: 1