Mijn eerste post.. sorry als ik iets verkeerd doe..
Probeer op mijn (nu windows xp pro.) systeem linux te installeren en heb hiertoe
een distro met opensuse 10.2 gekocht, bij het blad Linux Format
en Fedora Core 6 die bij het blad Linux starter zit.
ik probeer ze op dit systeem te installeren:
WDC WD2500JB-oorea0 WDC WD400JB-00ena0
compaq DVD-rom SD-608
Pentium 4 cpu 3.06 Ghz (mulitithr.)
1.5 Gb DDR 3200 geh. van Nanya
Radeon 9600 Pro (SEC) family
intel 82801DB Ultra ata storage controller-24CB
3Com 3c900TPO-based ethernet Adapter (generic)
P4ge-vm moederbord
Lijkt bij beide distro's goed te gaan: het installatie programma loopt, vraagt welke harde schijf, partitie's e.d. dat gaat allemaal goed.. maar als dan de bestanden geinstalleerd/ gecopieerd worden duurt het bij beide distro's een paar minuten voordat het systeem hangt... HD en DVD lampjes branden niet meer en heeeel lang wachten helpt ook niet.. krijg geen foutmeldingen.. Nu is mijn 1ste harde schijf netjes verdeeld in een swap drive en twee linux etx3 partities...
maakt het bijvoorbeeld wat uit of ik op hda of hdb probeer te installeren? master/slave?
iemand enig idee??? heb "virus protection" in de bios al uitgezet..
edit: heb net de autorepair functie gebruikt, krijg foutmeldingen over FSTAB entries, die zijn niet te repareren en smtp-daemon kan niet geinstalleerd worden... wat nu?
grt.
Onno
Probeer op mijn (nu windows xp pro.) systeem linux te installeren en heb hiertoe
een distro met opensuse 10.2 gekocht, bij het blad Linux Format
en Fedora Core 6 die bij het blad Linux starter zit.
ik probeer ze op dit systeem te installeren:
WDC WD2500JB-oorea0 WDC WD400JB-00ena0
compaq DVD-rom SD-608
Pentium 4 cpu 3.06 Ghz (mulitithr.)
1.5 Gb DDR 3200 geh. van Nanya
Radeon 9600 Pro (SEC) family
intel 82801DB Ultra ata storage controller-24CB
3Com 3c900TPO-based ethernet Adapter (generic)
P4ge-vm moederbord
Lijkt bij beide distro's goed te gaan: het installatie programma loopt, vraagt welke harde schijf, partitie's e.d. dat gaat allemaal goed.. maar als dan de bestanden geinstalleerd/ gecopieerd worden duurt het bij beide distro's een paar minuten voordat het systeem hangt... HD en DVD lampjes branden niet meer en heeeel lang wachten helpt ook niet.. krijg geen foutmeldingen.. Nu is mijn 1ste harde schijf netjes verdeeld in een swap drive en twee linux etx3 partities...
maakt het bijvoorbeeld wat uit of ik op hda of hdb probeer te installeren? master/slave?
iemand enig idee??? heb "virus protection" in de bios al uitgezet..
edit: heb net de autorepair functie gebruikt, krijg foutmeldingen over FSTAB entries, die zijn niet te repareren en smtp-daemon kan niet geinstalleerd worden... wat nu?
grt.
Onno
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 13:50 ]